حامی هنر زندگی/ آیا به خاطر می آورید که در اولین قرارتان با یک خانم و جنس مخالف خود چگونه رفتار کرده اید؟ به نظر شما همسرتان از همه  رفتار های شما راضی است؟ آداب معاشرت با خانم ها و نوع رفتاری که از آقایان سر می زند به مقدار زیادی در روند پیشرفت یک رابطه اهمیت دارد. ترک برخی از رفتارهای ناپسند در برخورد با خانم ها و رعایت آداب معاشرت به بهبود روابط کمک بسیار زیادی می کند. علاوه بر این یادگیری مهارت های رفتار با همسر به افراد کمک می کند تا بتوانند زندگی مشترک زیبا تری را هم برای خود و هم برای همسرشان به وجود آورند.  

آداب معاشرت با خانم ها | چگونه با خانمی رفتار مناسب داشته باشید؟
اصولا خانم ها در مورد شیوه ی رفتاری که از آن لذت می برند به طرف مقابل خود حرفی نمی زنند. آن ها در راستای تغییر رفتار های نامناسب همسر خود قدمی بر نمی دارند. اما در مواقعی که همسر حضور ندارد با تفکر در مورد رفتار های همسر خود به این نتیجه می رسند که بسیاری از رفتار های او ناپسند بوده و باید تغییر کنند. آن ها حتی تلاشی برای تغییر رفتار های نامناسب همسر انجام نمی دهد.

در مواقعی که دختران و پسران در اولین قرار با یکدیگر روبرو می شوند، انتظارات دختران از پسران بالا تر از چیزی است که پسر از خود نشان می دهد. در بسیاری از مواقع هم پسران قبل از اولین قرار، خود را آماده می کنند و به نحوی آگاهی از آداب معاشرت با دختران را یاد گرفته اند و سپس می توانند در راستای علاقمندی دختران به نوع رفتار پارتنر خود قدم بر داشته و می توانند در همان اولین قرار، خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهند. در ادامه به نوع رفتار هایی می پردازیم که پسران و آقایان باید در مقابل پارتنر و همسر خود، از خود بروز داده تا بتوانند میزان علاقمندی خانم را در مورد نحوه ی رفتار خویش گسترش دهند.

۱. علاقه به طرف مقابل را بروز دهید
اکثر خانم ها در مورد همسران خود و دختران جوانی که به تازگی با پسری آشنا شده اند، در مورد پارتنر خود، از این موضوع شکایت می کنند که او به من یا علاقه ای ندارد و یا اصلا علاقه ی خودش را به من ابراز نمی کند. این مسئله به شدت می تواند بر روی خانم ها تاثیر گذاشته و باعث شود خانم ها در مواقعی که همسران در کنارشان نیستند با خود به این موضوع پرداخته و در واقع خود خوری کنند که چرا شوهر من میزان علاقمندی خودش به من را ابراز نمی کند. 
در بیشتر موارد متاسفانه از روی نبود آگاهی، آقایان فکر می کنند که اگر کم محلی و یا بی محلی به همسر خود کنند و طوری رفتار کنند که همسر وی چیزی از میزان علاقمندی او نسبت به خودش متوجه نشود، می توانند  باعث افزایش علاقمندی خانم نسبت به خود شوند. اما این موضوع کاملا اشتباه است و هر انسانی نه تنها صرفا خانم ها حتی آقایان نیز به این نیاز دارند که طرف مقابل از میزان علاقمندی خود نسبت به آن ها صحبت کند و از جملات تاثیر گذاری استفاده کند تا باعث افزایش انگیزه در او برای ادامه رابطه شود.  آقایان و پسران جوان باید به این نتیجه برسند که همسر و پارتنر آن ها به ابراز علاقمندی احتیاج دارد و  به ادامه ی رابطه ترغیب شود.

۲. از ادبیات مناسب استفاده کنید
یکی از نکات بسیار پر اهمیت در مورد نحوه ی مناسب آداب معاشرت با خانم ها این است که آقایان باید بدانند با خانم خود به بهترین شکل ممکن در حرف زدن، از کلمات استفاده کنند. برخی از آقایان مخصوصا در هنگام عصبانیت به شدت برانگیخته شده و هر حرف و سخن نامناسب و ناپسندی را نثار همسر خویش می کنند و گمان می کنند که با این روش می توانند جایگاه خود در زندگی به عنوان رئیس را تثبیت کرده و یا به همسر خود یاد آوری کنند. 
اما باید گفته شود که این اقدام آقایان به هیچ وجه قابل قبول و پذیرفته نیست و در این صورت با توجه به نوع تفکر و تصوری که خود از نتیجه ی این نوع رفتار با همسر دارند، باعث دلزدگی زناشویی شده و با خود تفکر می کنند که شاید انتخاب اشتباهی برای همسر گزینی داشته اند و یا تصور نمی کردند که این چنین رفتاری از سمت همسر، برایشان به وجود آید.
توصیه می شود که آقایان حتی در هنگام عصبانیت سعی کنند از ادبیات مناسب با همسر خود استفاده کنند و بتوانند در مورد آداب معاشرت در زندگی، بهترین تاثیر را با رفتار خود داشته باشند. و آقایان باید بدانند که نحوه ی رفتار ناپسند و نامناسب خود با همسر حتی در مواقع عصبانیت در یاد و خاطره ی همسر برای همیشه باقی خواهد ماند و هرگز فراموش نمی شود.
 ۳. با خانم ها صادق باشید
صادق بودن تنها به این معنا نیست که افراد به همسران خود دروغ نگویند. البته که دروغ به هر دلیلی امری ناپسند بوده و از نظر هیچ یک از افراد پذیرفته نخواهد بود. و همه ی افراد چه آقایان و چه خانم ها از دروغ بیزار هستند و به وسیله ی دروغ اعتمادی که به طرف مقابل خود داشته اند را از دست خواهند داد.
بسیاری از آقایان هستند که به هر دلیلی در مواقعی با همسر خود طوری رفتار می کنند و به نحوی کار های مخفیانه می کنند و یا از تلفن های مخفیانه ای استفاده می کنند. این اقدام به منزله ی دروغ و پنهان کاری توسط خانم ها تلقی می شود و باعث می شود اعتماد خانم ها از طرف مقابل خود از دست برود و این گونه باعث می شود که خانم ها به این فکر کنند که شاید همسر خود به آن ها خیانت می کند و یا شاید دارد به صورت پنهانی کاری می کند که نمی خواهد خانم متوجه شود. 
به هر حال زندگی مشترک به این معنی است که دو طرف موضوعی را از یکدیگر مخفی نکنند و این گونه است که اعتماد به وجود می آید. اگر آقایان به این رفتار های خود ادامه دهند باعث می شوند خانم ها از آن ها گله و شکایت کرده و یا اگر حتی حرفی هم نزنند باعث می شود کم کم به همسر خود شکاک شده و به مرور به از بین رفتن اعتماد بین طرفین به وسیله ی این نوع رفتار منجر می شود که می تواند باعث شود حتی زندگی مشترک از بین برود.

۴. خانم ها را سورپرایز کنید
بر خلاف این که آقایان زیاد به سورپرایز شدن و غافلگیر شدن علاقه ای نشان نمی دهند و غالبا ترجیح می دهند از ابتدا راجب به موضوعی اطلاع قبلی داشته باشند، اما خانم ها به غافلگیر شدن علاقه نشان می دهند و خواستار این هستند که همسرشان برای بسیاری از موارد آن ها را غافلگیر کند. به این ترتیب آقایان باید بدانند در صورت وجود تاریخی به منظور اعطاء هدیه ای به همسر خود و یا وجود یک اتفاقی که تصور می کنند همسرشان از آن خوش حال می شود، می توانند از روش غافلگیری استفاده کرده و به این صورت می توانند باعث شوند یکی از علاقمندی های همسر خود را برای او به ارمغان آورند.
که این امر باعث می شود خانم ها با تفکر در این مورد به این نتیجه برسند که همسرشان به او اهمیت می دهد و خوشحالی او برای همسر حائز اهمیت است. این گونه انگیزه ی خانم ها برای ادامه ی زندگی مشترک و رابطه ی عاطفی چند برابر می شود.

۵. خانم ها را کنترل نکنید
کنترل کردن به این معنی است که برخی از آقایان بعد از ازدواج خواستار این هستند که بدانند در هر لحظه از روز همسرشان کجا است و چه کاری انجام می دهد. اگر با موبایل کار می کند، چه کاری انجام می دهد. اگر با تلفن حرف می زند، با چه کسی حرف می زند و یا در چه موردی حرف می زند. کجا می رود و کجا می آید. همه ی خانم ها از این که توسط آقایان کنترل شوند کاملا بیزار هستند و به هیچ عنوان نمی توانند چنین اخلاقی از همسر خود را تحمل کنند. به این صورت به آقایان توصیه می شود که به منظور حفظ رابطه ی خود به بهترین نحو، از انجام چنین کار هایی و کنترل کردن خانم خود امتناع کنند.
در حقیقت بعد از ازدواج آقایان برده نیاورنده اند که بخواهند او را در خانه زندانی کنند و یا آزادی او را سلب کنند، بلکه باید به نحوی باعث شوند خانم فکر کند که همسرش به او کاملا اعتماد دارد و باعث شود میزان علاقمندی خانم به او افزایش یابد. شکاک بودن به خانم ها نیز که سپس موجب کنترل کردن آن ها می شود به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود. اگر آقایی فکر می کند به همسر خود شک دارد و گمان می کند همسرش کار هایی می کند که از چشم او پوشیده است، در واقع به اختلال پارانوئید مبتلا شده است و باید با مراجعه به روانشناسان و یا روانپزشکان و همچنین مشاوران، بتواند اختلال خود را درمان کند، به جای این که سعی کند خانم را کنترل کند. 
 آداب معاشرت با خانم ها | چگونه در نگاه خانم ها ایده آل باشید؟
در موضوع آداب معاشرت با خانم ها به خصوص در قرار های اول و یا در نگاه های اول از سمت خانم ها، آقایان باید به بهترین شکل ممکن به ظاهر خود رسیدگی کنند و به طور کاملی از آراستگی بر خوردار باشند. به این صورت می توانند باعث شوند در نگاه خانم ها ظاهر قابل پذیرشی داشته باشند. از آن جایی که اکثر خانم ها خود به انجام آراستگی خویش اهمیت زیادی می دهند و به زیبایی خویش احترام گذاشته و خود را به صورتی کاملا مناسب در دید طرف مقابل قرار می دهند، از همین رو خواستار این موضوع هستند که طرف مقابل نیز به بهترین نحو و با ظاهری مملوء از آراستگی در کنار آن ها حضور یابد و این گونه است که آقایان باید ظاهر و آراستگی خود را قبل از ملاقات با خانم ها به خصوص در قرار های اول حفظ کنند.
پوشش مناسب اولین نکته در آداب معاشرت با خانم ها
تا به حال به شدت مشاهده شده است که آقایان در هنگام ملاقات با خانم ها از همان لباس هایی که در هنگام کار که نصفی از روز به تن خود داشتند و در واقع به قدری کثیف و چروک شده است، استفاده می کنند. به خصوص در قرار های ملاقات اولیه این امر در نگاه خانم ها به شدت دیده می شود و در نگاه خانم ها، این آقا فردی شناخته می شود که به لباس و پوشش خود اهمیتی نمی دهد. خانم در چنین وضعیتی با خود این گونه تصور می کند که این آقا که در قرار اول به این صورت لباس پوشیده است، در هنگام زندگی مشترک دیگر چگونه می خواهد لباس بپوشد و به این ترتیب تا حدی از میزان علاقمندی خانم کم می شود. 
در نتیجه برای آقایان بسیار پر اهمیت است که در هنگام ملاقات با خانم ها از بهترین لباس خود استفاده کنند و بتوانند در نگاه خانم ها آراستگی خود را افزایش داده و سپس سعی کنند به همین صورت میزان آراستگی خویش را افزایش دهند و لباس های بهتر بپوشند. در بسیاری از موارد پیش می آید که آقایان به دلایل مختلف لباس های نا همخوان می پوشند. به این معنی که رنگ پیراهن به رنگ شلوار و رنگ هر دو به رنگ کت نمی آیند. در چنین مواقعی نیز از سمت خانم ها مورد ملامت قرار می گیرند که این چه طرز لباس پوشیدن است. در نتیجه آقایان باید رعایت کنند نحوه ی لباس پوشیدن خود را تا بتوانند در نگاه خانم ها ایده آل به نظر برسند.

استفاده از عطر کلید دوم از آداب معاشرت با خانم ها
استفاده از عطر به شدت می تواند باعث شود آقایان در نگاه خانم ها به نحوی ایده آل به نظر برسند. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که آقایان با لباسی به قرار ملاقات با خانمی رفته اند که از بوی نا مطبوعی بر خوردار بوده است. در چنین وضعیتی به شدت پیش می آید که این وضعیت برای خانم ها نا مطلوب باشد و در حقیقت امید خانم ها از ادامه ی رابطه را از بین ببرد. به هر حال تعرق در همه ی افراد وجود دارد ولی اگر آقایان نیز همانند خانم ها از عطر استفاده کنند، باعث می شود بوی خوشی از خود منتشر کنند و به محض برخورد با خانم ها و استشمام این رایحه ی خوش بو توسط خانم ها، باعث حتی افزایش میزان علاقمندی خانم ها به آقایان شود. 
این موارد در واقع جزئی از ظواهر آقایان است و ما به این خاطر از این موارد نیز در موضوع چگونگی آداب معاشرت با خانم ها استفاده کردیم، که آقایان به این موضوع آگاهی یابند که صرفا با رفتار مناسب نمی توانند خانمی را به خود جذب کنند، بلکه باید از ظاهر آراسته ای نیز برای خود برخوردار باشند و به وسیله ی این ظاهر آراسته ی خود بتوانند باعث شوند در نگاه خانم ها هم از نظر اخلاقی و نحوه ی برخورد و هم از نظر ظاهری، ایده آل به نظر آیند.

آراستگی و آداب معاشرت با خانم ها
بسیاری از آقایان و به خصوص آقایانی که به شغل های آزاد که بسیار در معرض نور شدید آفتاب قرار دارند، به هیچ عنوان به پوست صورت خود که در معرض آفتاب سوختگی است، توجهی نشان نمی دهند. به مرور صورت سوخته و ابتدا ملتهب می شود و قرمز می شود و سپس به سمت سیاه شدن پیش می رود. در چنین شرایطی حتی به موهای خود رسیدگی نکرده و سعی نمی کنند حالت زیبایی به موها دهند و با همان ظاهر آفتاب سوخته و با مو هایی که شکل مناسبی ندارند، درمقابل همسر خود ظاهر می شوند.
طبیعی است که در چنین شرایطی خانم ها به آقایان تذکر دهند که به صورت و مو های خود رسیدگی کرده و حتی ریش های خود را اصلاح کنند، اما آقایان توجهی به این حرف ها نشان نخواهند داد. در چنین شرایطی به تدریج از سمت خانم ها میزان علاقمندی کمتر شده و باعث ناامیدی از سمت خانم ها می شود. در نتیجه آقایان برای این که در نگاه همسران خود ایده آل به نظر آیند باید به جز لباس ها و عطر، به صورت و مو های خود نیز توجه نشان دهند.

آداب معاشرت با خانم ها | سخن آخر
در این مقاله تلاش کردیم تا برای شما عزیزان مطالبی را در مورد نحوه ی صحیح آداب معاشرت با خانم ها و این که خانم ها از چه نوع آقایانی با چه نوع نحوه ی رفتار و چه نوع ظاهری خوششان می آید و یا به چه نوع افرادی علاقمندی نشان نمی دهند. در انتها باید بیان شود که نحوه ی آداب معاشرت با خانم ها بسیار گسترده و پیچیده است و افراد باید با توجه به شناختی که از طرف مقابل خود دارند، بتوانند به بهترین شکل ممکن آداب معاشرت را رعایت کنند.
به این ترتیب افراد می توانند در این زمینه نیز با توجه به شناخت صحیحی که باید از همسر خود و یا پارتنر خود کسب کنند، به مشاوران و روانشناسان مراجعه کرده و در جهت شناخت صحیح طرف مقابل خویش، بتوانند از آن ها کمک بگیرند و سپس بهترین رفتار و بهترین ظاهر را از خود در نگاه خانم ها داشته باشند.