1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آسم در دوران کودکی

آسم در دوران کودکی

آسم در دوران کودکی

آسم در کودکان همان بیماری ریه است که بزرگسالان به آن مبتلا می شوند اما بچه ها اغلب علائم مختلفی دارند. پزشکان به این بیماری آسم کودکان نیز می گویند. اگر کودک شما آسم دارد هنگام سرماخوردگی یا در اطراف چیزهایی مانند گرده گل، ریه ها و راه های تنفسی او به راحتی ملتهب می شوند. علائم ممکن است انجام کارهای روزمره یا خوابیدن را برای کودک دشوار کند. گاهی اوقات حمله آسم می تواند منجر به بیمارستان شود. هیچ درمانی برای آسم در کودکان وجود ندارد اما شما می توانید با پزشک کودک خود آن را درمان کرده و از آسیب دیدن ریه های آنها جلوگیری کنید.

علائم و نشانه های آسم در دوران کودکی چیست؟

همه کودکان علائم آسم یکسانی ندارند. کودک حتی ممکن است از یک قسمت به قسمت دیگر علائم مختلفی داشته باشد. علائم و نشانه های آسم در کودکان عبارتند از:

سرفه ای که از بین نمی رود (که ممکن است تنها علامت باشد)

سرفه ای که اغلب بخصوص هنگام بازی یا ورزش، شب، هوای سرد یا خندیدن یا گریه اتفاق می افتد.

سرفه ای که پس از عفونت ویروسی بدتر می شود

انرژی کمتری در حین بازی و توقف برای گرفتن نفس در حین فعالیت دارند

پرهیز از فعالیتهای ورزشی یا اجتماعی

به دلیل سرفه یا مشکلات تنفسی در خواب مشکل دارید

تنفس سریع و پی در پی

تنگی یا درد در قفسه سینه

خس خس، صدای سوت هنگام تنفس از داخل یا خارج

پزشک کودک شما باید هر علتی را که نفس کشیدن را برای او سخت می کند بررسی کند. متخصصان گاهی اوقات هنگام صحبت در مورد خس خس سینه با تنگی نفس یا سرفه در نوزادان و کودکان نوپا از اصطلاحات “بیماری راه های تنفسی واکنشی” و “برونشیولیت” استفاده می کنند. آزمایشات ممکن است آسم را در کودکان زیر ۵ سال تأیید کند.

تشخیص آسم در دوران کودکی به چه صورت است؟

علائم آسم فرزند شما ممکن است تا زمان مراجعه به مطب پزشک از بین برود. شما نقش مهمی در کمک به پزشک خود دارید تا بفهمد چه خبر است. ممکن است فرزند شما عکس رادیوگرافی قفسه سینه انجام دهد. اگر آنها ۶ سال یا بیشتر باشند ممکن است یک آزمایش ریه ساده بنام اسپیرومتری داشته باشند. این میزان هوا در ریه های کودک شما را اندازه گیری می کند. این به پزشک کمک می کند تا میزان شدت آسم آنها را دریابد. آزمایش های دیگر می توانند به عوامل محرک آسم کمک کنند. این آزمایشات ممکن است شامل آزمایش پوست آلرژی، آزمایش خون (IgE یا RAST) و اشعه ایکس برای تشخیص اینکه آیا عفونت های سینوسی یا بیماری ریفلاکس معده (مری) (GERD) آسم را بدتر می کند یا خیر. آزمایشی که میزان اکسید نیتریک (eNO) در نفس کودک شما را اندازه گیری می کند می تواند به مجاری تنفسی ملتهب نیز اشاره کند.

چه موقع باید تحت مراقبت های اضطراری قرار گرفت؟

توقف در وسط جمله برای نفس کشیدن

استفاده از عضلات معده برای تنفس

شکمی که وقتی می خواهند هوا بگیرند زیر دنده هایشان فرو می رود

سینه و پهلوهایی که هنگام تنفس به سمت داخل می آیند

خس خس شدید

سرفه شدید

مشکل در راه رفتن یا صحبت کردن

لب ها یا ناخن های آبی

افزایش نفس تنگی با کاهش خس خس سینه

سوراخ های بینی گشاد

 

منبع: www.webmd.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *