خراسان/ مادرها گاهی در شناخت شخصیت و روحیات فرزندشان دچار مشکل می‌شوند. به این صورت که ذهنیتی که مادر از فرزند دارد با شخصیت اصلی او فاصله دارد. برای برقراری ارتباط صحیح با فرزندان بهتر است اول با نوع شخصیت آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین برخورد را داشته باشید.
 
 گیرا و خوش برخورد
کودکی که هرگز دست از خندیدن بر نمی‌دارد و باعث خنده و انرژی مثبت در دیگران می‌شود، شخصیت گیرا و جذابی دارد و همه جذب برخورد او می‌شوند.
 خجالتی
کودکان در مقاطع زمانی مختلف دچار خجالت می‌شوند اما ما به کودکی خجالتی بودن را نسبت می‌دهیم که همیشه دوست دارد با افراد محدودی که اصولا پدر، مادر و خواهر و برادرانش هستند در ارتباط باشد. این کودکان همیشه دوست دارند در آغوش یا کنار والدین خود باشند.
 حساس و زودرنج
این کودکان همیشه از دیگران تاثیر می‌گیرند و با کوچک‌ ترین صدایی از جا می‌پرند و تعجب می‌کنند. این کودکان از ته دل دوست دارند ثابت و بی‌تغییر باشند.
 کنجکاو
صفت اخلاقی این کودکان در نام آن‌ها مشخص است. این کودکان همیشه با کنجکاوی و تعجب محیط اطراف را نظاره می‌کنند و بقیه چیزها را از دست می‌دهند. این کودکان به کمی سرگرمی، اسباب بازی یا حواس پرتی‌های دیگر در جمع نیاز دارند.
 خونسرد
کودکان خونسرد در هر موقعیت، شرایط و پیشامدی خونسرد و بی تفاوت هستند. اگر با خود تصور می‌کنید: «چقدر خوب من فرزند آرامی دارم»، باید بدانید یک کودک خونسرد و بی تفاوت دارید.
 پرهیجان و پرشور
این نوع کودکان همیشه سرشار از احساسات، تمرکز و توجه هستند. شاید گاهی نگهداری و مراقبت از این کودکان دشوار باشد اما هنگامی که بزرگ شدند، ذهن خلاق و پیچیده‌ای خواهند داشت و می‌توانند به راحتی برای هر مشکلی راه‌حل مناسبی بیابند.

برای نوشتن این مطلب از «بیا نی نی» کمک گرفته شده است

نویسنده : مارال مرادی | روزنامه ‌نگار