1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا استفاده از محصولات پاک‌کننده در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا استفاده از محصولات پاک‌کننده در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا استفاده از محصولات پاک‌کننده در دوران بارداری بی‌خطر است؟

تمیز کردن در دوران بارداری ممنوع نیست. اکثر محصولات پاک‌کننده خانگی بی‌خطر هستند اگرچه برخی از آن‌ها می‌توانند خطر مشکلات سلامتی را در کودک شما افزایش دهند اگر از آن‌ها به مقدار زیاد یا برای مدت طولانی استفاده کنید.

 استفاده از شوینده‌های ماشین ظرفشویی و لباسشویی، شیشه شوی‌ها و پاک‌کننده‌های همه منظوره معمولاً در دوران بارداری بی‌خطر است. اما پاک‌کننده‌های سنگین مانند سفید‌کننده رقیق نشده، پاک‌کننده کاشی و پاک‌کننده اجاق گاز و همچنین خوشبو‌کننده‌های هوا می‌توانند مواد سمی را در هوا آزاد کنند.
استنشاق چنین محصولات پاک‌کننده در دوران بارداری می‌تواند به این مواد شیمیایی اجازه دهد از جفت عبور کرده و به کودک در حال رشد شما برسد.  
یکی از راه‌های جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی این است که خانه خود را با محصولات غیر سمی تمیز کنید. برای جلوگیری از بخارات ناشی از حلال‌های قوی (مانند شوینده‌های اجاق گاز یا کاشی) در دوران بارداری می‌توانید پاک‌کننده‌های خود را با مواد خانگی مانند جوش شیرین و سرکه درست کنید.  دستورالعمل‌های روی برچسب را دنبال کنید تا مطمئن شوید که از محصولات پاک‌کننده ایمن استفاده می‌کنید. هرگز محصولات پاک‌کننده را ترکیب نکنید زیرا ممکن است یک واکنش شیمیایی سمی ایجاد کند.

اگر نیاز به استفاده از یک حلال قوی دارید پنجره‌ها را باز کنید تا اتاق تهویه شود تا در حین تمیز کردن بخار تنفس نکنید. همچنین پوشیدن دستکش هنگام تمیز کردن‌ایده خوبی است. اگر در مورد تمیز کردن ایمن در دوران بارداری سؤالی دارید از ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود برای راهنمایی بخواهید.

 

منبع:

www.babycenter.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *