1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا بچه دار شدن بعد از ۴۰ سالگی امکان پذیر است؟

آیا بچه دار شدن بعد از ۴۰ سالگی امکان پذیر است؟

آیا بچه دار شدن بعد از ۴۰ سالگی امکان پذیر است؟

به بسیاری از زنان هشدار داده شده است که حمل کودک بیش از ۳۵ سال با افزایش یادآوری ساعت بیولوژیکی خطراتی را افزایش می‌دهد. واقعیت این است که وقتی صحبت از بارداری می‌شود سن می‌تواند همه تفاوت را ایجاد کند. این ممکن است شما را دچار نگرانی کند و فکر کنید که از چهل سالگی دیگر فرصتی برای شما وجود ندارد. بسیاری از زنان در ۴۰ سالگی باردار می‌شوند. تعداد زنان ۴۰ ساله در حال افزایش است و از سال ۱۹۸۵ بیش از دو برابر شده است. تقریباً از هر ۵ تولد ۱ نفر مربوط به زنان بالای ۳۵ سال است. اگر به بچه دار شدن در ۴۰ سالگی فکر می‌کنید یا در ۴۰ سالگی هستید و باردار هستید، اتفاقات زیادی در ذهن شما می‌گذرد. اگرچه توصیه می‌شود با پزشک خود صحبت کنید اما در این مقاله بیا نی نی برخی از اطلاعات لازم را ذکر کرده‌ایم.

چه تعداد از زنان در ۴۰ سالگی نوزاد دارند؟

بسیاری از زنان در ۴۰ تا ۵۰ سالگی بچه دار شده اند. شما ممکن است شوکه شوید اگر بدانید که زنان نه تنها در ۴۰ سالگی بچه دار می‌شوند. زنان در این گروه سنی از روند خود سرپیچی می‌کنند. بنابراین شما در گروه قبل از تولد کلاس زایمان و محافل مادرانه تنها مادر در گروه سنی خود نخواهید بود.

 

احتمال بارداری در ۴۰ سالگی چه قدر است؟

یکی از بزرگترین موانع وقتی که بیش از ۴۰ سال دارید، باروری شماست. مطمئناً برخی از زنان در ۴۰ سالگی مشکلی برای باردار شدن ندارند. با این حال، آمار‌ها نشان می‌دهد که احتمال بارداری شما کمتر است و احتمالاً در سنین بالاتر به درمان‌های باروری نیاز دارید. به احتمال‌های موجود توجه کنید:

• ۶۰٪ احتمال بارداری در یک سال در اواخر ۳۰ سالگی و بدون کمک به باروری

• این به معنای ۱۳٪ احتمال بارداری در هر چرخه برای زنان بین ۳۸ تا ۳۹ سال است. ۶. ۶٪ برای زنان تا ۴۴ سال.

• این تعداد در اوایل ۴۰ سالگی شما تقریباً ۵۰٪ است و تا رسیدن به ۴۳ سالگی به ۱-۲٪ کاهش می‌یابد.

 

مادر بودن در ۴۰ سالگی چه مزایایی دارد؟

بیشتر افراد بچه‌های ۲۰ و ۳۰ ساله داشته اند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند سال‌ها پس از تولد فرزند خود، منتظر بمانند یا کودک دیگری به خانواده اضافه کنند. شاید شما بخواهید قبل از تشکیل خانواده به دور دنیا سفر کنید، در زندگی شغلی خود رشد کنید و یا برای شناسایی هویت خود وقت بگذارید. یا شاید بعداً در زندگی با شریک زندگی خود ملاقات کرده‌اید و تصمیم بگیرید که آماده بچه دار شدن هستید. افراد دیگر بچه‌ها را در بزرگسالی نمی‌خواهند و پس از بزرگ شدن نظر خود را تغییر می‌دهند. هرکسی دلایل خودش را دارد که چرا می‌خواهد بچه ۴۰ ساله داشته باشد. بچه دار شدن مزایایی دارد از جمله:

– شما از نظر مالی و انعطاف‌پذیری مالی، داشتن نوزاد را آسان‌تر می‌کنید

شما در زندگی باتجربه‌تر هستید نه لزوماً در امر والدین. با این حال، این تجربه باعث اطمینان بیشتر شما در بارداری و فرزندپروری می‌شود

– کودکانی که در سنین خود فاصله زیادی دارند به این معنی است که بچه‌های بزرگتر به طور فعال درگیر مراقبت از کودک کوچک می‌شوند

شما نسبت به ۲۰ و ۳۰ سالگی احتیاط بیشتری دارید و سلامتی شما بیشتر است. بیشتر- ورزش می‌کنید، احتمالاً سیگار را ترک کرده‌اید. به این معنی که بارداری سالم‌تری خواهید داشت

بارداری در ۴۰ سالگی چه خطراتی دارد؟

واقعیت این است که ممکن است در ۴۰ سالگی بارداری دشوارتر باشد و شما ممکن است به درمان‌های باروری نیاز داشته باشید. همچنین بارداری شما به طور خودکار به عنوان یک خطر بالا در نظر گرفته می‌شود. سایر خطرات فرزند داشتن در ۴۰ سالگی عبارتند از:

– حاملگی خارج رحمی

– دیابت بارداری

– داشتن یک نوزاد بسیار بزرگ که با دیابت بارداری ارتباط دارد

– پره اکلامپسی

– مرده زایی

– سقط جنین

– شانس بیشتر برای زایمان سزارین

با افزایش سن حمل کودک در درون شما می‌تواند کمی سخت‌تر باشد. به احتمال زیاد احساس ناراحتی جدی‌تری در بارداری از جمله درد مفصل، درد عضلانی، خستگی، تورم پا و دست، افسردگی و تحریک‌پذیری خواهید داشت. علاوه بر این کودک شما نیز در معرض خطر زیر است:

– ناهنجاری‌های کروموزومی مانند سندرم پاتائو و سندرم داون

– نقائص هنگام تولد

– ناتوانی‌های یادگیری

– وزن کم هنگام تولد

 

مهم است که به مشاوره قبل از بارداری مراجعه کنید تا در مورد اهداف تولید مثل خود با دکتر صحبت کنید. آن‌ها درمورد ملاحظات و خطرات به شما بیشتر خواهند گفت. با این حال، اگر از قبل باردار هستید نگران سن خود نباشید. فقط بر روی داشتن یک بارداری سالم تمرکز کرده و با کودک خود پیوند برقرار کنید. اگر هر گونه نگرانی یا نگرانی دارید با پزشک خود صحبت کنید و آن‌ها می‌توانند در مورد راه پیشرفت، انجام آزمایشات و هر چیز لازم برای بررسی خوب بودن کودک شما را راهنمایی کنند.

 

منبع: https://www.babygaga.com/


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *