1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا خوردن زیتون در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا خوردن زیتون در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا خوردن زیتون در دوران بارداری بی‌خطر است؟

به محض اینکه متوجه بارداری خود شوید غذا‌های زیادی وجود دارد که دیگر نمی‌توانید بخورید. خوشبختانه در دوران بارداری می‌توانید زیتون بخورید. در واقع خوردن زیتون فواید زیادی دارد که هم شما و هم کودکتان از آن‌ها لذت خواهید برد.

 

خوردن زیتون در بارداری چه فوایدی دارد؟

زیتون هم برای شما و هم برای کودکتان بسیار مفید است. این میوه‌های ریز مملو از ویتأمین‌ها و مواد مغذی هستند که می‌توانند هر دوی شما را به داشتن سالم‌تر از همیشه تشویق کنند.

 

 زیتون آهن زیادی دارد:

اکثر زنان در سنین باروری در کشور‌های توسعه یافته دچار کمبود آهن هستند. بیشتر اوقات کمبود آن به اندازه کافی بزرگ نیست که ما متوجه آن می‌شویم. هنگامی که باردار هستید و مجبور می‌شوید همه چیز را با شخص دیگری در میان بگذارید، می‌توانید به سرعت اثرات کمبود آهن را احساس کنید. احساس می‌کنید انرژی لازم برای بلند شدن از رختخواب را ندارید و تا زمانی که مصرف آهن خود را افزایش ندهید از بین نمی‌رود. زیتون یک راه عالی برای انجام این کار و جلوگیری از کمبود آهن است.

آن‌ها می‌توانند سرطان را بکشند:

اعتقاد بر این است که زیتون نه تنها با پیشگیری از سرطان بلکه با حمله به سلول‌های سرطانی و از بین بردن آن‌ها سرطان را می‌کشد. مسلماً زیتون برای جایگزینی شیمی درمانی کافی نیست. آن‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از آن همراه با استراتژی‌های دیگر ایفا کنند.

زیتون کالری کمی دارد:

این یک میان وعده عالی برای شما است حتی اگر باردار هستید.

 زیتون دارای ویتأمین E بسیار بالایی است:

یک عدد زیتون تقریباً ۴ میلی گرم ویتأمین E دارد. مقدار توصیه شده روزانه برای زنان باردار ۳۰-۲۲ میلی گرم در روز است. نشان داده شده است که مقدار زیاد ویتأمین E روزانه می‌تواند از اثرات نامطلوب دیابت بر جنین جلوگیری کند. ویتأمین E همچنین می‌تواند چندین مزیت دیگر را نیز به همراه داشته باشد، مانند:

  • افزایش انرژی و استقامت
  • می‌تواند گردش خون را افزایش دهد
  • از مو‌های سالم حمایت می‌کند
  • می‌تواند رشد مو‌های صورت را در خانم‌ها کاهش دهد
  • کاهش استرس بر روی کبد
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • باعث سلامت پوست و چشم می‌شود

 

 با خوردن زیتون پوستی سالم دارید:

زیتون دارای اسید اولئیک است که می‌تواند به داشتن پوستی سالم کمک کند. در مطالعات مشخص شد که مصرف اسید اولئیک می‌تواند به کاهش ظاهر چین و چروک‌ها حداقل تا ۲۰ درصد کمک کند. این به این دلیل است که اسید اولئیک به پوست کمک می‌کند.

 زیتون می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند:

اگر شرایطی دارید که باعث التهاب می‌شود مانند آرتریت از خواص قدرتمند التهاب قدردانی خواهید کرد. این به این دلیل است که زیتون دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها به طور طبیعی به کاهش التهاب در بدن و درد ناشی از آن کمک می‌کنند.

خوردن زیتون چه خطراتی دارد؟

در حالی که زیتون عمدتاً برای شما مفید است، مهم است که توجه داشته باشید که باید در همه چیز تعادل وجود داشته باشد.

زیتون نمک زیادی دارد:

یک عدد زیتون سبز با ۱۱۰ میلی گرم سدیم بسته‌بندی شده است. توصیه می‌شود که افراد تنها حدود ۱۱۰۰ میلی گرم سدیم در روز مصرف کنند. اگر باردار هستید و ورم می‌کنید، خوردن غذا‌های شور می‌تواند باعث شود آب بیشتری در بدن شما حفظ شود. مهم است که آن را در نظر داشته باشید.

نتیجه‌گیری:

زیتون بخش مهمی از رژیم غذایی هر کسی است. آن‌ها فواید زیادی برای سلامتی دارند و مقدار کمی ویتأمین را که بدن شما و کودک به آن نیاز دارند ارائه می‌کنند. نگرانی اصلی این است که اگر بیش از حد غذا می‌خورید به راحتی می‌توانید نمک یا ویتأمین E بیش از حد مصرف کنید. مصرف متعادل آن‌ها به شما کمک می‌کند از خوردن بیش از حد زیتون اجتناب کنید.

 

منبع:

mominformed.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *