1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا مصرف دوغ در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا مصرف دوغ در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا مصرف دوغ در دوران بارداری بی‌خطر است؟

به طور کلی شیر کشت شده که معمولاً به آن دوغ می‌گویند تا زمانی که پاستوریزه باشد برای زنان باردار بی‌خطر است. دوغ یک محصول شیر گاو کم چرب یا بدون چربی است که باکتری‌های اسید لاکتیک به آن اضافه شده است. دوغ را می‌توان مانند شیر معمولی به عنوان نوشیدنی مصرف کرد. همچنین اغلب در پخت و پز و غیره استفاده می‌شود. تمام محصولات لبنی که در دوران بارداری مصرف می‌کنید از جمله شیر، پنیر و ماست باید پاستوریزه شوند. پاستوریزه کردن فرآیند گرم کردن شیر تا دمای بالا برای از بین بردن باکتری‌های موجود است. پاستوریزه کردن برای زنان باردار که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذا هستند ضروری است. پاستوریزاسیون هر گونه باکتری لیستریا را که می‌تواند باعث لیستریوز شود را از بین می‌برد. لیستریوز می‌تواند باعث زایمان زودرس، مرده زایی و موارد دیگر شود. در غیر این صورت دوغ پاستوریزه منبع عالی کلسیم، پروتئین و سایر ویتأمین‌ها و مواد معدنی است. در دوران بارداری نسبت به زمانی که باردار نیستید به کلسیم بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارید. کلسیم از ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، اعصاب و سیستم گردش خون شما و کودک در حال رشد شما پشتیبانی می‌کند.

آیا مصرف شیر پاستوریزه در دوران بارداری بی‌خطر است؟

دوغ خریداری شده در فروشگاه به احتمال زیاد پاستوریزه است اما همیشه بررسی کنید تا مطمئن شوید. از هر گونه لبنیات از جمله دوغ یا لبنیات فرآوری شده که پاستوریزه شده است خودداری کنید. از مصرف هر گونه لبنیات از جمله دوغ یا لبنیات فرآوری شده که می‌گوید خام است یا مشخص نمی‌کند که پاستوریزه شده است خودداری کنید.

آیا پنیر‌های پرورشی پاستوریزه می‌شوند؟

متاسفانه پنیر کشت شده بیشترغیرپاستوریزه است تا پاستوریزه. بنابراین برای حفظ امنیت بهتر است از خوردن پنیر پرورشی در دوران بارداری خودداری کنید، مگر اینکه مطمئن باشید که از شیر پاستوریزه تهیه شده است. هر نوع پنیر (حتی پنیر‌های نرم) تا زمانی که از پاستوریزه بودن آن مطمئن باشید می‌تواند در دوران بارداری برای شما بی‌خطر باشد.

آیا ماست پرورشی برای زنان باردار بی‌خطر است؟

در حالی که بیشتر ماست‌ها را می‌توان به دلیل باکتری‌هایی که به آن‌ها اضافه می‌شود مصرف نکرد اما این نکته ضروری است که آن‌ها باید پاستوریزه شوند تا برای بارداری بی‌خطر در نظر گرفته شوند.

آیا ماست پرورشی پاستوریزه است؟

بیشتر ماستی که در خواربار فروشی معمولی خود پیدا می‌کنید پاستوریزه می‌شود. این شامل ماست معمولی، ماست یونانی و بسیاری از انواع دیگر است. به طور کلی زمانی که باردار هستید از پنیر‌ها، ماست‌ها و شیر‌های تجاری ساخته و خریداری شده استفاده کنید تا از پاستوریزه بودن آن‌ها مطمئن شوید.

 

منبع:

www.pregnancyfoodchecker.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *