1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا مصرف مرنگ در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا مصرف مرنگ در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا مصرف مرنگ در دوران بارداری بی‌خطر است؟

مرنگ سفیده تخم مرغی است که با شکر و نوعی اسید مخلوط شده تا شکل خود را حفظ کند. آن‌ها را معمولاً به شکل قله‌های سفت تهیه  و به آرامی پخته می‌شوند. مرنگ‌های سفت به طور کامل پخته می‌شوند و بنابراین می‌توان آن‌ها را در دوران بارداری مصرف کرد. هنگام تهیه این دسر در خانه می‌توانید از تخم شیر برای تهیه مرنگ‌های نرم استفاده کنید. اگر آن‌ها در محل زندگی شما در دسترس نیستند از مواد غذایی تخم مرغ نیم پز اجتناب کنید و جایگزین‌های مطمئن‌تری را انتخاب کنید.

آیا می‌توان در دوران بارداری دسر پاولوا مصرف کرد؟

یکی از دسر‌های محبوب که از مرنگ به عنوان ماده اصلی آن استفاده می‌کند پاولوا است. این دسر معمولاً سه ماده دارد: خامه فرم گرفته، میوه‌ها و البته مرنگ. از آنجایی که وسط مرنگ ممکن است کمی خام باشد مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، مگر اینکه با شیر گرم درست شده باشد.

آیا می‌توان در دوران بارداری مرنگ لیمویی مصرف کرد؟

اگرچه پای مرنگ در دمای بالاتری نسبت به پاولووا پخته می‌شود اما مدت زمان کمتری پخته می‌شود و باعث می‌شود داخل مرنگ کمی آبدار و خام باشد. اگر هوس یک پای مرنگ لیمویی کرده‌اید خامه فرم گرفته جایگزین خوبی است. می‌توانید پای‌های آماده را از فروشگاه‌ها خریداری کنید، رویه مرنگ را بردارید و دوباره آن را برای مدت کوتاهی بپزید تا مطمئن شوید که باقی مانده روی پای پخته شده است. سپس روی آن را با خامه فرم گرفته پر کنید. البته می‌توانید پای خود را از ابتدا با استفاده از مواد ایمن برای جایگزینی تخم مرغ‌های نیم پز درست کنید.

نتیجه‌گیری:

از نظر پزشکان جزء اصلی مرنگ شکر است و کالری بالایی دارد. اگر می‌خواهید آن را بخورید با میوه‌های تازه مانند انواع توت‌ها میل کنید تا ارزش غذایی آن افزایش یابد و آنتی‌اکسیدان بیشتری به شما بدهد. مصرف یک وعده دسر یا یک کاسه سبزیجات در دوران بارداری خوب است، به شرطی که گزینه‌هایی را انتخاب کنید که برای شما و کودکتان بی‌خطر باشد.

 

منبع:

www.pregnancyfoodchecker.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *