1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا می‌توان در دوران بارداری زعفران مصرف کرد؟

آیا می‌توان در دوران بارداری زعفران مصرف کرد؟

آیا می‌توان در دوران بارداری زعفران مصرف کرد؟

زعفران به دلیل خواص درمانی مانند کمک به هضم غذا و بهبود اشتهای زن باردار به مادران توصیه می‌شود اما مانند هر گیاه دیگری در مصرف زعفران باید اعتدال وجود داشته باشد. ممکن است افسانه‌های زیادی در رابطه با مصرف زعفران در دوران بارداری شنیده باشید. بیایید تعدادی از آنها را بررسی کنیم و زعفران را بهتر بشناسیم. زعفران کلاله خشک شده گل است یعنی قسمت نخ مانندی در مرکز گل که حاوی گرده است. یک گل تنها دارای سه رشته زعفران است. به دست آوردن زعفران مستلزم نیروی انسانی زیادی است بنابراین آن را به یکی از محبوب ترین و گران قیمت ترین گیاهان دارویی در سراسر جهان تبدیل می‌کند. از زعفران در غذا و سایر شیرینی‌ها گرفته تا کرم‌های زیبایی استفاده می‌شود. زعفران علاوه‌بر کمک به هضم غذا برای زنانی که به دنبال تسکین ناراحتی‌های قاعدگی و سندرم پیش از قاعدگی (PMS) هستند نیز موثر است. اگرچه شواهد پزشکی مبنی بر کمک زعفران به ناباروری مردان، آسم، اختلال نعوظ، طاسی سرطانی وجود ندارد اما در این موارد توصیه می‌شود با پزشک مشورت کنید. افرادی که از زعفران استفاده کرده‌اند ادعا می‌کنند که بسیار نشاط آور است. 

مصرف زیاد زعفران در دوران بارداری چه خطراتی دارد؟

مصرف زیاد زعفران می‌تواند برای مادر و جنین کشنده باشد. هیچ تحقیقی ثابت نمی‌کند که مصرف منظم زعفران و شیر در دوران بارداری منجر به داشتن فرزندی زیباتر می‌شود. رنگ پوست نوزاد به هیچ وجه به زعفران مصرفی مادر بستگی ندارد. رنگ چهره کودک توسط عوامل و ژن‌های ارثی تعیین می‌شود و هر چیزی که بخورید یا بنوشید هیچ تاثیری روی او نخواهد داشت. بلکه مصرف زیاد زعفران در دوران بارداری می‌تواند عوارض دیگری و حتی سقط جنین ایجاد کند. زعفران یک ادویه عجیب و غریب است که به طرق مختلف برای مادران باردار مفید است. مصرف مقدار کمی زعفران اضافه شده به شیر در دوران بارداری بی خطر است. باز هم شیر منبع عالی کلسیم است که در دوران بارداری به مقدار زیادی به آن نیاز دارید. اضافه کردن یک یا دو رشته زعفران در لیوان شیر می‌تواند ماهیچه‌های شما را شل کند، هضم را بهبود بخشد و شما را آرام کند. همچنین می‌توانید از زعفران در غذاهای خود برای خوش عطری و خوش رنگی استفاده کنید. 

مصرف زعفران در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

 با نوسانات خلقی مقابله می کند:

جهش‌های هورمونی در دوران بارداری می‌تواند شما را بدحال و عصبی کند. با مصرف زعفران جریان خون به مغز افزایش می‌باید و تولید سروتونین هورمونی که روحیه شما را بالا می‌برد بیشتر می‌شود. 

 فشار خون را کاهش می‌دهد:

افزودن ۳ تا ۴ رشته زعفران به شیر می‌تواند به کاهش فشار خون در زنان باردار کمک کند. زعفران همچنین ماهیچه‌ها را شل می‌کند و به عنوان محرک رحم عمل خواهد کرد. 

به هضم غذا کمک می‌کند:

یبوست، گاز و نفخ شکایات رایج در دوران بارداری هستند. زعفران باعث افزایش جریان خون در دستگاه گوارش و افزایش متابولیسم می‌شود.

 تهوع صبحگاهی را درمان می‌کند:

چای زعفران می‌تواند به شما در مبارزه با حالت تهوع و سرگیجه در دوران بارداری کمک کند.

 کم خونی را درمان می‌کند:

اکثر زنان در دوران بارداری کم خون هستند. مصرف منظم زعفران در غذا باعث افزایش هموگلوبین در خون می‌شود و کم خونی شما را درمان می‌کند.

از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند:

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم و کروستین بالا است و با کاهش کلسترول و تری گلیسیرید از شما و قلب کودکتان محافظت می‌کند. ‌

 خواب را بهبود می‌بخشد:

یک فنجان شیر زعفران گرم در شب می‌تواند شما را به خوابی آرام دعوت کند. 

 با آلرژی مبارزه می‌کند:

شیر دم کرده زعفران قدرت تسکین سرفه، آسم، آلرژی و رفع احتقان را دارد. گفته می‌شود که خمیر زعفران باعث کاهش تب می‌شود.

 باعث تصفیه خون می‌شود:

زعفران خون را تصفیه می‌کند و به شما در تعادل هورمونی، جوش و تیرگی پوست کمک می‌کند.

 باعث حرکت جنین می‌شود:

مادران باردار می‌توانند حرکت کودک خود را در لحظه ای که او یک لیوان زعفران و شیر بخورد احساس کنند. با افزایش حرارت بدن با زعفران می‌توانید حرکت کودک را احساس کنید. با این حال از مصرف مقادیر زیاد زعفران خودداری کنید و توجه داشته باشید که حرکات کودک تنها پس از ماه‌ها احساس می‌شود.

 

منبع:

www.cloudninecare.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *