1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا می‌توان در دوران بارداری لیمو مصرف کرد؟

آیا می‌توان در دوران بارداری لیمو مصرف کرد؟

آیا می‌توان در دوران بارداری لیمو مصرف کرد؟

در بیشتر موارد لیموترش برای خوردن در دوران بارداری بی‌خطر است. در واقع لیموترش منبع خوبی از ویتامین C است که برای زنان باردار ضروری می‌باشد. یکی از موارد مهم افزایش اسیدیته در آبلیمو است زیرا این میوه مرکباتی است. لیموترش بهتر است در حد اعتدال مصرف شود. اسیدیته بیش از حد می‌تواند منجر به سوزش سر دل، سوء هاضمه و سایر مشکلات گوارشی در دوران بارداری شود به خصوص که خود بارداری می‌تواند چنین علائمی را تشدید کند.

آیا خوردن لیموترش در دوران بارداری بی‌خطر است؟

می‌توانید برای کاهش اسیدیته آب لیموترش را با آب یا نوشیدنی دیگری رقیق کنید. همچنین می‌توانید به جای نوشیدن آب میوه برش‌های لیموترش بخورید. به هر حال نباید آب لیموترش را مستقیم بنوشید. لیموترش حاوی ویتامین C است که برای مادران باردار ضروری است. هنگامی که یک زن باردار می‌باشد جذب آهن بسیار مهم است و ویتامین C به این روند کمک می‌کند. آهن به جلوگیری از کم خونی کمک می‌کند که می‌تواند باعث خستگی و سایر مشکلات در دوران بارداری شود. این بدان معنی است که فشار دادن آب لیموترش روی غذای شما مانند سالاد یا غذا‌های دریایی می‌تواند تا حد زیادی جذب آهن شما را نیز افزایش دهد. فراموش نکنید که قبل از خوردن همه میوه‌ها از جمله لیموترش آن را به خوبی بشویید. این به حذف هر گونه باکتری یا آفت کش روی پوست کمک می‌کند.  

آیا می‌توان در دوران بارداری نوشابه لیمویی یا لیموناد خورد؟

مصرف نوشابه لیمویی به دلیل داشتن قند زیاد در دوران بارداری به مقدار زیاد توصیه نمی‌شود. قند بیش از حد می‌تواند منجر به افزایش وزن و سایر مشکلات در دوران بارداری شود.  این موضوع می‌تواند در دوران بارداری ناراحت‌کننده باشد اگرچه برخی افراد می‌گویند که نوشیدنی‌های گازدار گاهی اوقات به رفع حالت تهوع کمک می‌کنند اما بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما مفید است. از سوی دیگر مصرف آبلیمو در حد اعتدال بی‌خطر است. همانطور که قبلاً ذکر کردیم اسیدیته می‌تواند باعث سوزش سر دل و سوء هاضمه شود. لیموناد غیر پاستوریزه می‌تواند حاوی باکتری‌های مضر باشد که می‌تواند منجر به مسمومیت غذایی شود. اگر آب لیموترش تازه را در خانه می‌فشارید نوشیدن آب لیموترش تازه در دوران بارداری بی‌خطر تلقی می‌شود به عنوان مثال فشار دادن یک لیموترش روی مقداری غذا بسیار خاصیت دارد.  

به چه علت در دوران بارداری هوس لیمو می‌کنیم؟

برخی از زنان در دوران بارداری هوس خوراکی‌های ترش می‌کنند. اگر به طور ناگهانی هوس لیموترش کردید احتمالاً جای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید آن را مصرف کنید.  لیموترش اغلب با نمک که یک ولع معمول در دوران بارداری است همراه می‌شود. این نیز طبیعی است اما مراقب باشید در مصرف نمک زیاده روی نکنید. سدیم بیش از حد می‌تواند منجر به احتباس آب و سایر مشکلات در دوران بارداری شود.

مصرف لیموترش در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

لیموترش منبع خوبی از ویتامین C می‌باشد که برای زنان باردار حیاتی است. این ویتامین به جذب آهن در بدن کمک می‌کند و برای ترمیم بافت ضروری است. همچنین می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند. علاوه بر ویتامین C لیموترش منبع فولات است.  فولات برای زنان باردار ضروری است زیرا به پیشگیری از ناتوانی‌های مادرزادی مغز و ستون فقرات کمک می‌کند. آب آهک یا نوشیدنی‌های مشابه به دلیل محتوای اسید سیتریک موجود در آن می‌تواند به تسکین حالت تهوع و حالت تهوع صبحگاهی کمک کند.

نتیجه‌گیری:

لیموترش میوه‌ای خوشمزه است که می‌توانید در دوران بارداری از آن لذت ببرید. فقط مطمئن شوید که آن‌ها را در حد اعتدال میل کنید و قبل از خوردن آن‌ها را به درستی بشویید.

 

منبع:

www.pregnancyfoodchecker.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *