1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا هنگام خونریزی لانه گزینی می‌توانید تست بارداری انجام دهید؟

آیا هنگام خونریزی لانه گزینی می‌توانید تست بارداری انجام دهید؟

آیا هنگام خونریزی لانه گزینی می‌توانید تست بارداری انجام دهید؟

اگر چندین روز قبل از شروع قاعدگی متوجه لکه بینی یا خونریزی خفیف شدید ممکن است خونریزی لانه گزینی باشد. لکه بینی دلایل زیادی دارد و بنابراین ممکن است تعجب کنید که چگونه خونریزی لانه گزینی را تشخیص دهید. قبل از انجام آزمایش بارداری ببینید آیا علائم و زمان لکه بینی شما مطابقت دارند یا خیر. خونریزی لانه گزینی خونریزی خفیف واژینال است که گاهی در اوایل بارداری اتفاق می‌افتد. خونریزی لانه گزینی می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک تخمک بارور شده به دیواره رحم چسبیده یا لانه گزینی کند. تخمک در هر زمانی بین ۶ تا ۱۲ روز پس از تخمک‌گذاری به رحم می‌چسبد. این بدان معناست که اگر در روز ۱۴ سیکل خود تخمک‌گذاری کنید، لانه گزینی ممکن است بین ۱۷ تا ۲۶ روز پس از شروع آخرین قاعدگی اتفاق بیفتد. همانطور که تخمک بارور شده در دیواره رحم ته نشین می‌شود این می‌تواند باعث کنده شدن پوشش داخلی و لکه بینی یا خونریزی خفیف شود. خونریزی همچنین می‌تواند به دلیل تغییر هورمون‌های مربوط به اوایل بارداری رخ دهد.

لکه بینی در اوایل بارداری چقدر شایع است؟

لکه بینی نزدیک به تاریخی که پریود آن‌ها بود رخ می‌دهد. لکه بینی در اواخر بارداری حتی شایع‌تر است و تا ۲۵ درصد از زنان در دوره‌ای از بارداری خود خونریزی یا لکه بینی را تجربه می‌کنند. لکه بینی در اوایل بارداری می‌تواند معانی زیادی داشته باشد از جمله:

  •  تغییرات در دهانه رحم شما
  •  لکه بینی ناشی از رابطه جنسی
  •  عدم تعادل هورمونی
  •  عفونت
  •  سقط جنین زودرس

چگونه بفهمم که خونریزی لانه گزینی است؟

زمان‌بندی می‌تواند برای دانستن اینکه آیا لکه بینی شما ممکن است خونریزی لانه گزینی باشد حیاتی باشد. لانه گزینی معمولاً ۶ تا ۱۲ روز پس از تخمک‌گذاری اتفاق می‌افتد، بنابراین لکه بینی که در نتیجه لانه گزینی اتفاق می‌افتد باید در آن بازه زمانی یا بلافاصله پس از آن اتفاق بیفتد. برای اکثر زنان این به این معنی است که لکه بینی یک هفته یا چند روز قبل از شروع قاعدگی آن‌ها انجام می‌شود. خونریزی لانه گزینی می‌تواند از نظر ظاهری متفاوت باشد اما به طور معمول:

  •  صورتی روشن تا قهوه‌ای
  •  بدون لخته
  •  یک جریان بسیار سبک که ممکن است فقط هنگام پاک کردن آن را ببینید
  •  کوتاه، اغلب فقط چند ساعت و بیشتر از چند روز نیست

چه زمانی می‌توانم آزمایش بارداری انجام دهم؟

تست‌های بارداری خانگی میزان گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را در ادرار شما برای تشخیص بارداری اندازه‌گیری می‌کند. بدن شما به محض کاشت شروع به تولید hCG می‌کند. اولین زمانی که ممکن است hCG کافی در سیستم خود داشته باشید تا تست بارداری مثبت شود حدود هشت روز پس از تخمک‌گذاری است. با این حال بسیاری از زنان باردار به این زودی نتیجه آزمایش بارداری مثبت را دریافت نمی‌کنند.

 

منبع:

www.medicinenet.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *