1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا هنگام سفر با ماشین در دوران بارداری دچار تهوع می‌شویم؟

آیا هنگام سفر با ماشین در دوران بارداری دچار تهوع می‌شویم؟

آیا هنگام سفر با ماشین در دوران بارداری دچار تهوع می‌شویم؟

بله، در دوران بارداری بیشتر احتمال دارد که از بیماری حرکت رنج ببرید. این بیماری به این معنی است که دچار سفر با ماشین حالتان بد و دچار تهوع می‌شوید. اما اگر در حال حاضر تهوع و استفراغ را تجربه می‌کنید می‌تواند حالت تهوع صبحگاهی باشد به خصوص اگر در اوایل بارداری شما باشد. جالب اینجاست که اگر قبل از باردار شدن از بیماری حرکت رنج می‌بردید به احتمال زیاد در دوران بارداری تهوع صبحگاهی را هم تجربه خواهید کرد. ممکن است اغلب اوقات حالت تهوع داشته باشید اما فقط هنگام سفر استفراغ می‌کنید.  بیماری حرکت یک مشکل نسبتاً رایج است که وقتی افراد با ماشین، هواپیما و به ویژه با قایق سفر می‌کنند با آن مواجه می‌شوند. زمانی رخ می‌دهد که سیستم حسگر تعادل بدن شما که شامل گوش داخلی، چشم‌ها و اعصاب حسی در پوست، ماهیچه‌ها و مفاصل شما می‌شود پیام‌های متناقضی را به مغز می‌فرستد.  

چگونه در هنگام سفر حالمان بد نشود؟

برای کمک به جلوگیری از بیماری حرکت در ماشین روی صندلی جلو بنشینید، پنجره را پایین بکشید و روی افق یا یک شیء دور تمرکز کنید. در هواپیما هم درخواست یک صندلی در بالای بال کنید. در قایق هم روی عرشه بمانید و به افق خیره شوید.  تنقلات سبک و بدون چرب مکرر ممکن است به آرام کردن معده کمک کند و بهتر است از خوردن یک وعده غذایی حجیم و سنگین قبل از سفر خودداری کنید.  

آیا هنگام بارداری و ابتلا به بیماری حرکت می‌توان دارو مصرف کرد؟

می‌توانید از دارو‌های بدون نسخه که حاوی دیمن هیدرینات (درامامین) یا دیفن هیدرامین (بنادریل) هستند استفاده کنید. این‌ها برای زنان باردار کم خطر هستند اگرچه همیشه عاقلانه است که قبل از مصرف هر گونه دارویی در دوران بارداری با پزشک یا ماما مشورت کنید.  اگرچه بنادریل بیشتر به عنوان یک آنتی هیستامین مصرف شده برای آلرژی شناخته می‌شود اما برای کاهش حالت تهوع نیز استفاده می‌شود. از آنجایی که هم درامامین و هم بنادریل می‌توانند شما را خواب آلود کنند اگر در حال رانندگی هستید هیچ کدام از دارو‌ها را مصرف نکنید.  قبل از استفاده از داروی تجویزی اسکوپولامین در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید. این برای کودک شما خطرناک نیست اما می‌تواند عوارض جانبی مانند خشکی دهان، سرگیجه و خستگی ایجاد کند.
 

نتیجه‌گیری:  به خاطر داشته باشید که مطالعات کمی روی زنان باردار انجام شده و به همین دلیل مهم است که قبل از مصرف هر دارویی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع:

www.babycenter.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *