لباس شستن یک کار تجربی است که به مرور زمان در آن مهارت پیدا می کنید. آیا عادت دارید که لباس های خود را در آب گرم بشویید؟ آیا از یک پاک کننده برای انواع لکه ها استفاده می کنید؟ اگر خیلی در این زمینه اطلاعات ندارید، این قسمت را تا انتها مطالعه کنید تا باور های غلط در مورد شستشوی لباس را به شما معرفی کنیم که لباس هایتان را نابود می کند.

شوینده بیشتر مساوی است با لباس های تمیز تر
یکی از باور های رایج که افراد آن را می شنوند، این است که هرچقدر شوینده بیشتری مصرف کنیم، لباس های تمیز تری خواهیم داشت اما این باور غلط است. استفاده از شوینده بسیار زیاد برای لباس باعث می شود که بقایای آن روی لباس باقی بماند و شما مجبور باشید که دوباره لباس ها را بشویید تا ماده شوینده از روی لباس به طور کامل پاک شود. حتماً برچسب روی ماده شوینده را بررسی کنید و ببینید که با توجه به میزان لباسی که دارید، باید چه قدر از آن استفاده کنید.

هر چقدر آب داغ تر باشد، لباس ها تمیزتر میشوند
مطمئناً دمای آب تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر چه آب داغ انقدر که شما فکر می کنید موثر نیست. آب داغ لزوماً لباس ها را تمیز تر نمی کند، بلکه ممکن است به پارچه آسیب وارد کند یا باعث ایجاد لکه های دائمی روی لباس شود.
در گذشته بر این باور بودند که هر چقدر آب داغ بیشتری مصرف کنند، لباس های شان بیشتر تمیز می شوند اما بعدا به این نتیجه رسیدند که بعضی از لباس ها حتی در آب سرد بهتر تمیز می شود. پس همیشه باید سعی کنید با توجه به نوع پارچه لباس ها ، ان ها را بشویید و دمای آب را تنظیم کنید.

هرچقدر بیشتر ورق خشک کن استفاده کنید بهتر است
قطعاً زیاده روی در هیچ کاری توصیه نمی شود. بسیاری از افراد فکر می کنند که باید از ورق خشک کن های بسیار زیادی استفاده کنند اما استفاده بیش از حد از آن ها تاثیرگذاری عملکرد ماشین لباسشویی را کاهش می دهد و باعث ایجاد یک بوی بد روی لباس ها خواهد شد.

بعد از هر بار لباس پوشیدن باید آنها را شستشو دهید
گاهی اوقات اصلا نیاز نیست که شما بعد از هر دفعه که لباس را می پوشید ، آن را بشویید. اگر بعد از هر بار پوشیدن لباس، آن را بشویید، احتمالاً در شستن آن زیاده روی می شود و باعث می شود که لباستان زودتر خراب شود.
فقط در مورد لباس زیر می توانید این کار را بکنید یا این که روی لباس شما لکه خاصی وجود داشته باشد ؛ در غیر این صورت مجبور نیستید که هر بار آن را بشویید.

توجهی به برچسب روی پارچه لباس نداشته باشید
همیشه باید دستورالعمل های روی پارچه لباس را بخوانید. شاید یک روش شستشوی خاص داشته باشد که دقیقاً باید طبق قانونش عمل کنید. پس قرار نیست که همه لباس ها را با هر برندی، هرطور که خواستید و با یک روش یکسان بشویید.

پر کردن ماشین لباسشویی به اندازه ظرفیت کامل باعث آسیب به آن می شود
قطعاً که شما نباید ماشین لباسشویی را بیش از حدِ ظرفیتش پر کنید اما می توانید به اندازه متعادل و مجاز در آن لباس بریزید و نترسید.

همه لکه ها مشابه هستند
اگر فکر می کنید که شما می توانید از یک ماده شوینده برای لکه خون و از همان ماده برای چربی استفاده کنید، باید بیشتر فکر کنید. نوع لکه تعیین می کند که چگونه باید آن را از بین ببرید.
طبق نظر متخصصان، لکه خون باید با آب سرد و صابون معمولی شسته شود اما لکه چربی نیاز به چند قطره مایع ظرفشویی بدون آب دارد زیرا باید مدتی آغشته به این مایع ظرفشویی باشد تا بافت لک تغییر پیدا کند سپس با آب سرد شسته شود.

می توانید از شوینده بدن برای شستن لباس استفاده کنید
شاید در موارد ضروری و جایی که دسترسی به شوینده لباس نداشته باشیم، انجام این کار اشکالی نداشته باشد اما نباید هر روز این کار را انجام دهید. لباس ها را باید با ماده شوینده مخصوص خودشان شست، وگرنه به اندازه کافی تمیز نمی شوند و شاید به لباس آسیب وارد شود.

لباس زیر ها را فقط باید با دست بشویید
بسیاری از افراد عقیده دارند که لباس زیر ها را فقط باید با دست شست اما این موضوع حقیقت علمی ندارد. بلکه شما می توانید آن ها را داخل ماشین لباسشویی هم بیندازید. از کمی آب سرد با یک چرخش ملایم ماشین لباسشویی استفاده کنید و به بهترین شکل ممکن آن ها را بشویید.