مبلمان چرم اگر جنس خوبی داشته باشد دوام و راحتی بی اندازه ای دارد و اگر از جنس بدی انتخاب شده باشد خیلی زود از شکل می افتد و جلوه اش را از دست می دهد. مبلمان چرمی گاهی ممکن است آنچنان در دکوراسیون شما دوام بیاورد که از دیدن آن خسته و دلزده شوید. اگر شما هم قصد خرید مبلمانی چرمی دارید یا این که از چنین مبلمانی در فضای خانه برخوردار هستید باید نسبت به انتخاب دیگر عناصر خانه خود دقیق تر و حساس تر باشید تا بتوانید ترکیبی جذاب و در عین حال ماندگار در فضای خانه ایجاد کنید. ماهنامه منزل نوشت: چرم جلوه و احساسی قوی و خشن دارد. از این رو برای تلطیف و تعدیل این جلوه و احساس باید تعدادی عنصر لطیف به دکوراسیون اضافه کنید.

در چنین فضایی از گل ها و گیاهان شاداب و کوسن هایی با رنگ های شاد و تند با طرح های لطیف و گلدار استفاده کنید. مبلمان چرمی معمولا ابعاد بزرگ و جلوه ای سنگین و عظیم الجثه دارد. از این رو اگر در انتخاب و چیدمان این مبلمان محتاطانه عمل نکنید و به این مسئله توجه نداشته باشید ممکن است دکوراسیونی با جلوه ای متراکم و سنگین در فضای خانه شما ایجاد شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از قراردادن قطعات مبلمان چرمی به صورت چسبیده به هم خودداری کنید و آن ها را با فاصله ای منطقی از هم قرار دهید. گاهی می توان با خارج کردن یکی از صندلی ها از ست مبلمان و قرار دادن یک صندلی پارچه ای در چیدمان نشیمن جلوی خفه و سنگین شدن فضا را گرفت.

معمولا مبل های چرمی تنوع رنگی زیادی ندارند و بیشتر رنگ هایی از قبیل قهوه ای، مشکی، شتری و سفید در ترکیب این مبلمان دیده می شود. از این رو برای این که چنین مبلمانی برای سال های سال جذاب جلوه کند، لازم است از رنگ های دیگر در کنار این مبلمان کمک بگیرید و با همراه کردن مبلمان چرمی با عناصری که رنگ های تند و زنده ای مانند نارنجی، سبز کله غازی و صورتی دارند، جلوه ای زنده و کامل به چیدمان خود بدهید. اگر در اتاق نشیمن خود عنصری مانند شومینه ندارید که بتوانید از آن به عنوان نقطه کانونی فضا بهره بگیرید، می توانید مبلمان چرمی شکیل خانه خود را به بخش کانونی فضا تبدیل کنید. برای این کار کافی است از رنگ هایی در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید که مکمل رنگ مبلمان چرمی خانه شما باشد.

وجود رنگ های مکمل سبب می شود مبلمان چرمی برجسته و متمایز جلوه و نظرها را به خود جلب کند. گاهی می توان با به کاربردن مبلمان چرم و پارچه ای در کنار هم جذابیتی مضاعف به مبلمان چرمی بخشید. البته در این حالت حتما باید به سبک، رنگ و تناسب میان مبلمان چرم و پارچه ای دقت کافی داشته باشید. مبلمان پارچه ای وچرمی در یک فضا باید دارای یک سبک باشند و مبلمان پارچه ای که قرار است در کنار یک ست مبلمان چرمی سنگین و درشت قرار گیرد، نباید نحیف و ظریف باشد، زیرا ناهماهنگی در اندازه، مقیاس و سبک دو ترکیب متفاوت مبلمان می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

از پارچه ای لطیف و سبک برای پوشش پنجره فضایی با مبلمان چرمی استفاده کنید. این کار سبب می شود به مقدار زیادی سنگینی بصری مبلمان چرمی در فضا تعدیل و تلطیف شود. یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون انتخاب و از آن در بخش های مختلف فضا استفاده کنید. این رنگ باید رنگی باشد که به خوبی رنگ چرم مبلمان موجود در فضا را کامل کند و با آن هماهنگی داشته باشد. مبلمان چرمی خود را طوری نگهداری کنید که جلوه خود را از دست ندهد. برای این کار باید به صورت مستمر مبل ها را گردگیری کنید و از واکسی مخصوص برای براق و درخشان کردن جلوه چرم استفاده کنید.

با این کار همچنین ازترک خوردن سطح چرم نیز تا حدی پیش گیری می شود. هم چنین از قرار دادن مبلمان چرمی در مقابل نور مستقیم خورشید جدا خودداری کنید. زیرا نور مستقیم خورشید آسیب جدی به چرم وارد می کند. مبلمان چرمی با جلوه بسیار ساده ای که دارد خیلی زود خسته کننده می شود اما می توانید با اضافه کردن طرح ها و الگوهای زیبا به دکوراسیون تاثیر خنثی و ساده مبلمان چرمی را کمرنگ کنید و به فضا جذابیت بصری ببخشید. برای مثال می توانید با نصب تابلویی هنری که در آن طرح های هندسی چشم گیری وجود دارد یا استفاده از پارچه های طرح دار برای کوسن ها به راحتی طرح ها و الگوهای جدید را وارد فضا کنید و جلوه فضا را از بی روحی و کسل کننده شدن برهانید.