نقش ساعت در تزیین خانه، اداره، ساختمان‌های قدیمی و جدید همیشه پررنگ بوده است. به خصوص این که ساعت‌های دیواری می‌توانند نقش بسیار پررنگ و زیادی در تزیین دکوراسیون داخلی منازل مسکونی داشته باشند، بنابراین در صورتی که می‌خواهید حس خوبی را در منزل خود ایجاد کنید، می‌توانید از ساعت استفاده کنید. چند نکته درباره چگونگی استفاده از ساعت در دکوراسیون خانه را با یکدیگر مرور می‌کنیم.
 کدام دیوار؟
اصلی‌ترین نکته برای نصب ساعت دیواری در یک اتاق، دید کامل آن از تمامی نقاط و زاویه‌های موجود در آن اتاق است. به عنوان مثال برای مناسب‌ترین جای ساعت دیواری در اتاق پذیرایی، می‌توان پشت مبل را پیشنهاد داد، اما گزینه دیگر برای جای ساعت دیواری در اتاق پذیرایی، فضای بالای شومینه است. از آن جا که شومینه به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته می‌شود، نصب یک ساعت دیواری در بالای آن نه تنها نمای شومینه را کامل می‌کند بلکه جلوه بیشتری به دکوراسیون داخلی شما می‌بخشد.
ارتفاع مناسب برای ساعت دیواری
برای رعایت زیبایی بصری، بهتر است ساعت را در ارتفاع ۵۰ تا ۷۰ درصد بالایی دیوار نصب کنید؛ با توجه به ارتفاع دیوارشما و همچنین ابعاد ساعت، این عدد می تواند متفاوت باشد. به طور کلی ارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری باید به گونه‌ای باشد که مرکز ساعت همسطح  یک فرد با قد متوسط قرار بگیرد. نصب ساعت دیواری در ارتفاع‌های بالاتر یا پایین تر، از حالت استاندارد خارج می شود و تأثیر منفی بر دکوراسیون شما می‌گذارد. مرکز ساعت باید حدود ۱۵۲ تا ۱۵۶ سانتی متر از سطح زمین بالاتر باشد.
ساعت و آرامش
معمولا ساعت‌ها را در محلی نصب می‌کنند که از هر زاویه‌ای در خانه قابل دیدن باشد. برای این منظور می‌توانید از ساعت‌های سقفی استفاده کنید، این ساعت‌ها سازوکار خاصی دارند و از دو طرف قابل مشاهده اند. توجه کنید که اولویت در نصب ساعت با دیده شدن آن است اما اگر به صدای عقربه‌های ساعت حساس هستید، می‌توانید آن را در فضا‌هایی با رفت و آمد کمتر نصب کنید و راه حل مناسب‌تر دیگر استفاده از ساعت‌های دیجیتالی است.