1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

انواع رنگ مو روشن، چه رنگی به صورتم جور درمی‌آید؟

انواع رنگ مو روشن، چه رنگی به صورتم جور درمی‌آید؟

انواع رنگ مو روشن آن‌قدر وسیع هستند که ممکن است حتی نام بعضی از آن‌ها را ندانید. عسلی، کاراملی، کره‌ای، توت فرنگی‌ای، همه‌ی آن‌ها به قدری خوشمزه به نظر می‌رسند که نمی‌توانید منکر کنجکاوی خود شوید! پس روی این مقاله کلیک کنید تا انواع رنگ مو روشن را بشناسید.

انواع رنگ مو روشن، چه رنگی به صورتم جور درمی‌آید؟

انواع رنگ مو روشن زیبا هستند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند زیبایی چهره‌ی شما را به طرز به‌خصوصی به تصویر بکشند. با این حال، رنگ پوست و چشمان شما نیز در انتخاب رنگ مو تاثیر دارند. این مقاله را بخوانید تا با انواع رنگ مو روشن آشنا شوید و ببینید کدام رنگ مو بیشتر از همه به صورت شما جور درمی‌آید.
البته در رنگ کردن موها باید به نکات حرفه‌ای درباره رنگ مو و همچنین مراقبت صحیح از موها پس از رنگ هم توجه ویژه داشته باشید. رنگ کردن بیش از حد موها، به موهای شما آسیب می‌زند. 

                                      انواع رنگ مو روشن

در این مقاله می‌خوانید:

  • انواع رنگ مو روشن
  • چطور رنگ موی روشن مناسب خود را پیدا کنیم؟

    رنگ بلوند کره‌ای آن‌قدر زیبا است که به نظر می‌رسد از زیر نور خورشید کالیفرنیا آمده باشد!

  • روش‌ نگهداری از موهای بلوند

انواع رنگ مو روشن

در ادامه، لیستی از انواع رنگ مو روشن را برایتان آورده‌ایم. خوب آن‌ها را مطالعه کنید و ببینید کدام رنگ مو را بیشتر از همه دوست دارید.

۱- رنگ بلوند کره‌ای

این رنگ آن‌قدر زیبا است که به نظر می‌رسد از زیر نور خورشید کالیفرنیا آمده باشد! این رنگ موی بسیار جذاب فوراً شما را یاد آفتاب گرفتن در ساحل دریا و گذراندن شادترین لحظات زندگیتان می‌اندازد.

                                      رنگ کردن مو

۲- رنگ بلوند بالیاژ قهوه‌ای

شما می‌توانید انواع رنگ مو روشن را با رنگ‌های تیره‌تری مانند قهوه‌ای ترکیب کنید.

مدل‌های امروزی رنگ مو، دریایی از تنوع هستند. به عنوان مثال، شما می‌توانید انواع رنگ مو روشن را با رنگ‌های تیره‌تری مانند قهوه‌ای با نسبت‌های متفاوت ترکیب کنید و استایل جدید و منحصر به فرد خود را بسازید.
حتی ممکن است نیاز نباشد که رنگ موهایتان را کاملاً عوض کنید. بلکه فقط با چند تغییر جزئی می‌توانید یک استایل نو و زیبا داشته باشید.

۳- رنگ موی بلوند کاراملی

بلوند کاراملی شیرین‌ترین و گرم‌ترین رنگ موی بلوند مایل به قرمز است. این رنگ مو به‌خصوص برای کسانی که رنگ پوست و چشمان روشن دارند، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. اگر چند رگه قرمز پررنگ‌تر نیز به موهایتان اضافه کنید، می‌توانید نتایج استثنایی‌ و زیباتری بگیرید.

                                      رنگ مو روشن

۴- رنگ موی بژ

هایلایت‌های بلوند بژ روی پس‌زمینه‌ی قهوه‌ای انتخاب خوبی هستند.

هایلایت‌های بلوند بژ روی پس‌زمینه‌ی قهوه‌ای یا خاکستری انتخاب خوبی هستند. زیرا می‌توانند کاری کنند که چهره‌ی شما خیره کننده به نظر برسد. مخصوصاً اگر یک مدل موی خوب داشته باشید، این رنگ مو بیشتر و زیباتر از همیشه خودش را نشان می‌دهند.

۵- رنگ موی بلوند پلاتینی

مد خوب مثل باربیکیو است: کمی شیرین و کمی تند! اگر بلوند پلاتینی را با ریشه‌های تیره و بافت اصلاح نشده ترکیب کنید، یک رنگ موی به‌خصوص خواهید داشت. با این رنگ مو در هر مجلسی که باشید، مثل الماس می‌درخشید!

                                      روش‌ نگهداری از موهای بلوند

چطور رنگ موی روشن مناسب خود را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن رنگ موی مناسب از بین انواع رنگ مو روشن، چند مرحله وجود دارد که عبارتند از:

رنگ پوست‌های روشن و مایل به صورتی با رنگ موهای بلوند سرد بیشتر جور درمی‌آیند. (رنگ موهایی مثل خاکستری یا بژ)

۱- ببینید رنگ پوست شما گرم است یا سرد!

برای انجام این کار کافی است به رگ‌های روی مچ دست خود نگاه کنید:

  • اگر بیشتر آبی و بنفش هستند، ته رنگ سرد دارید.
  • اگر بیشتر سبز هستند، ته رنگ گرم دارید.
  • اگر ترکیبی از هر دو هستند، ته رنگ خنثی دارید.

در آخرین مورد، انتخاب‌های بیشتری برای رنگ مو می‌توانید داشته باشید.

۲- به پیش‌فرض کلی توجه کنید!

پیش‌فرض کلی از این قرار است که:

  • رنگ پوست‌های روشن و مایل به صورتی با رنگ موهای بلوند سرد بیشتر جور درمی‌آیند. (رنگ موهایی مثل خاکستری یا بژ)
  • رنگ پوست‌های تیره و مایل به زرد با رنگ موهای طلایی یا عسلی بیشتر جور در می‌آیند. (رنگ موهایی مثل کره‌ای، طلایی و کاراملی)

                                      رنگ موی بلوند کاراملی

۳- عمق رنگ چشمان خود را در نظر بگیرید!

آمبره کردن موها به مراتب مراقبت کمتری می‌خواهد.

چقدر کنتراست می‌خواهید؟ سایه‌های ملایم و چند رنگ مکمل رنگ‌های روشن‌تر چشم هستند. در حالی که رنگ‌های بلوند پرررنگ با چشمان تیره‌ بیشتر جور درمی‌آیند.

۴- به ترمیم و نگهداری از موهای خود بعد از رنگ کردن هم فکر کنید

موقع انتخاب رنگ‌های روشن باید به بیرون زدن ریشه‌های تازه رشد کرده نیز فکر کنید. آیا حوصله‌ی این را دارید که رنگ موهای خود را هر بار ترمیم کنید؟ بلوند تمام پلاتین احتمالاً نیاز به چنین چیزی دارد. اما آمبره کردن موها به مراتب مراقبت کمتری می‌خواهد.

                                      رنگ موی بژ

۵- به وضعیت موهای خود فکر کنید

اگر موهایتان آسیب دیده یا ضعیف است، شاید بهتر باشد فکر رنگ کردن آن‌ را از ذهن‌تان بیرون کنید و بیشتر تمرکز خود را روی سلامت موهایتان بگذارید. با این حال اگر هنوز اصرار به رنگ کردن دارید، استفاده از شامپوها و نرم کننده‌های مخصوص موهای رنگ شده را فراموش نکنید.

                                      انواع رنگ مو بلوند

روش‌ نگهداری از موهای بلوند

حال که با انواع رنگ مو بلوند آشنا شدید، خوب است که روش نگهداری از آن‌ها را نیز یاد بگیرید:

برای به حداقل رساندن این آسیب، از آرایشگر خود بخواهید که در هنگام انتخاب رنگ، از اولاپلکس روی موهایتان استفاده کرده و به آن‌ها جان تازه بدهد.

  • می‌دانید که دکلره به موها آسیب می‌رساند.

پس برای به حداقل رساندن این آسیب، از آرایشگر خود بخواهید که در هنگام انتخاب رنگ، از اولاپلکس روی موهایتان استفاده کرده و به آن‌ها جان تازه بدهد.

  • می‌دانید که تمام رنگ‌ها بعد از مدتی از بین می‌روند.

پس برای این‌که ماندگاری رنگ موی خود را زیاد کنید، سراغ محصولاتی بروید که حاوی آنتی اکسیدانی پیشرفته با نئوهسپیریدین باشد. یعنی همان ماده‌ای که به طور طبیعی در حبوبات یافت می‌شود و با اکسید شدن رنگ مو مبارزه می‌کند.

مراقبت از موی رنگ شده
اگر به طور دائم موهایتان را رنگ می‌کنید پس قطعا موهایتان خشک و آسیب‌دیده است. برای مراقبت از موی رنگ‌شده، باید مواردی را رعایت کنید، مثلا استفاده از حرارت روی موهایتان را کاهش دهید. از نرم‌کننده‌های قوی استفاده کنید که به موهایتان آب‌رسانی کند. نوک موهای خود را هم کوتاه کنید.

                                      رنگ موی بلوند

جمع‌بندی

انواع رنگ مو روشن آن‌قدر وسیع و متنوع هستند که انتخاب‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهند. در این بین، رنگ موهای کره‌ای، کاراملی و پلاتینی بیشتر از همه جلب توجه می‌کنند. با این حال، هر کس باید رنگ پوست و چشمان خود را در نظر بگیرد تا بتواند رنگی را که از همه بیشتر به صورتش جور درمی‌آید انتخاب کند.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک بیا نی نی سر بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *