1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

اولین لیست لوازم ضروری آپارتمان برای تازه عروس و داماد چیست؟

اولین لیست لوازم ضروری آپارتمان برای تازه عروس و داماد چیست؟

اولین لیست لوازم ضروری آپارتمان برای تازه عروس و داماد چیست؟

۱- آشپزخانه:

ممکن است وسایلی که فکر می‌کنید به آن‌ها احتیاج دارید را در یک کشو ریخته و یکی دو بار هم از آنها استفاده نکنید. با فرض اینکه آپارتمان دارای یک آشپزخانه نسبتاً کوچک است وسایل اضافی را خریداری نکنید. ملزومات آشپزخانه شامل موارد زیر است:

– ماهیتابه کوچک، ماهیتابه متوسط، قابلمه کوچک، قابلمه بزرگ،
– لیوان قهوه
– قاشق و فنجان اندازه‌گیری
– حوله‌های ظرف

۲- اتاق خواب:

خرید تخت از جمله مواردی است که می‌توانید برای اولین آپارتمان خود تهیه کنید. این یکی از مواردی است که نباید آن را فراموش کنید. یک تشک با کیفیت لازم نیست بسیار‌گران باشد، اما تهیه یک مدل کاملاً جدید با قیمت مناسب ضروری است. در وسایل دیگر صرفه جویی کرده و بهترین تشک ممکن را تهیه کنید. سایر موارد مورد نیاز اتاق خواب:

 – جا کفشی
– لامپ‌ها
– ملحفه را برای شروع دو دست بخرید
– روکش بالش را فراموش نکنید زیرا باعث افزایش عمر بالش می‌شود

۳- حمام:

اگر در اولین آپارتمان خود از دستشویی استفاده می‌کنید بهتر است لوازم بهداشتی شخصی خود را در اتاق خواب خود نگه دارید.

– جا مسواکی
– فنجان آب
– حوله (برای شروع دو ست بخرید)

۴- مبلمان ضروری:

– مبل:

به دو روش می‌توانید مبل خود را خریداری کنید. یک راه ارزان قیمت وجود دارد که با توجه به اینکه بودجه شما چه قدر است قابل خریداری است. اگر هم تنها زندگی می‌کنید از یک مبل کوچک و جمع و جور استفاده کنید. مانند یک مبل تختخواب شو که جای کمی هم می‌گیرد.

– مکانی برای غذا خوردن:

ممکن است شما فضای لازم برای یک میز غذاخوری را نداشته باشید اما اگر فردی هستید که دوست دارد غذا بخورد و تلویزیون تماشا کند، یک میز کوچک و محکم تهیه کنید. از میز‌های شیشه‌ای خودداری کنید زیرا تمیز کردن آن‌ها سخت است. 

– آثار هنری:

فقط چند قطعه بوم قاب شده دیوار را زیبا می‌کند. عکس‌های شخصی را در اتاق خواب خود نگه دارید و اتاق نشیمن را باب سلیقه خود چیدمان کنید.

– نورپردازی:

هرچه نور بیشتر باشد بهتر است. لامپ‌های‌ایستاده، چراغ‌های مسیر و چراغ‌های بالای سر باید روشنایی بیشتری داشته باشد. قبل از نصب هر چیزی روی سقف یا دیوار‌ها با صاحبخانه خود مشورت کنید.

۵- در آپارتمان احساس راحتی داشته باشید:

اگر بعد از اینکه اصول اولیه را به دست آوردید و بودجه کافی داشتید تعدادی کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا در آپارتمان احساس راحتی کنید.

– پرده‌ها:

آپارتمان شما ممکن است دارای پرده‌ باشد اما زدن و نصب پرده می‌تواند فضای شما راگرم کند درنتیجه بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

– تزئینی:

هر آنچه که توجه شما را جلب می‌کند می‌تواند برای چیدمان خانه مناسب باشد. وسایلی را بخرید تا هروقت به آن نگاه می‌کنید از خرید خود راضی باشید.

منبع: www.thespruce.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *