دلتا/ همان‌گونه که آرایش اصولی در زیباتر شدن شما در عکس‌ها تاثیر دارد، آرایش غیراصولی و اشتباه باعث زشت شدن شما در عکس‌ها می‌شود.
آرایش مخصوص عکاسی را یاد بگیرید تا همیشه در عکس‌ها زیبا به نظر برسید. آرایش بی‌عیب‌ونقص هنگامی که خود را داخل آیینه نگاه می‌کنید و زمانی که می‌خواهید خود را در لنز دوربین ببینید متفاوت است. ازآنجایی‌که خانم‌ها به عکس‌های خود بسیار حساس هستند، باید بدانند که آرایشی متفاوت باید داشته باشند تا عکس‌های خود را دوست داشته باشند. 
آرایش مخصوص عکاسی
این آرایش دارای اصولی است که اگر رعایت کنید و اشتباهاتی که رایج است را انجام ندهید، عکس‌هایی زیبا از خود به یادگار می‌گذارید.
در استفاده از کانسیلر دقت کنید
در آرایش مخصوص عکاسی همه افراد علاقه دارند که نقاط تیره پوست خود را محو کنند و برای این کار از کانسیلر استفاده می‌کنند؛ اما گاهی افراد به شکل افراطی از کانسیلر استفاده می‌کنند. در این شرایط از اصلاح‌کننده رنگ استفاده کنید تا کانسیلر زیادی که استفاده کرده‌اید را پوشش دهد. زیرا این کار باعث ایجاد لکه‌های خشک‌روی پوست شما می‌شود.
از پودر زیاد استفاده نکنید
اگر برای خشک‌کردن پوستتان می‌خواهید از پنکیک استفاده کنید، دقت کنید که کاملاً آن را محو کنید. زیرا اگر کمی پودر روی پوستتان باقی بماند، در عکس کاملاً مشخص است و خودش را نشان می‌دهد و حالت کیکی به پوستتان می‌دهد؛ بنابراین از پودر به مقدار زیاد استفاده نکنید.
استفاده از کرم‌پودر ناهماهنگ
کرم‌پودری که در آرایش خود استفاده می‌کنید باید متناسب با رنگ پوستتان باشد. در غیر این صورت، همه چیز در عکس خود را نشان می‌دهد. این نکته را هرگز فراموش نکنید که رنگ پوستتان با رنگ گردنتان یکی باشد. اگر این نکته را در ‌‌ٰآرایش مخصوص عکاسی رعایت نکنید، هرگز عکس زیبایی نخواهید داشت.
کانتور را به‌درستی محو کنید
کانتور یکی از لوازم آرایشی است که به‌صورت شما زاویه می‌دهد و نواقص پوستتان را رفع می‌کند؛ اما باید بدانید حتماً کانتور را به‌درستی محو کنید وگرنه در عکس بسیار زشت می‌شود. محوکردن کانتور نکته مهمی در آرایش مخصوص عکاسی است.
میکاپ خیس و چرب
حتماً مراقب باشید چربی، رطوبت و هیچ‌گونه خیسی روی صورت شما نمایان نشود. چربی روی صورت باعث برق‌زدن صورتتان داخل دوربین می‌شود. آرایش مخصوص عکاسی بسیار مهم است و باید به این نکات دقت کنید.
رژ لب گچی
رژلبی که مات باشد در بلندمدت ماندگاری بیشتر خواهد داشت؛ اما مشکلی که دارد آن است که در عکس حالت گچی پیدا می‌کند. همیشه سعی کنید از خط‌ لب استفاده کنید تا به لب‌هایتان ابعاد بدهد در غیر این صورت انگار مقدار زیادی گچ به لب‌های خود زده‌اید. برای مخصوص عکاسی بهتر است از یک رژگونه خانگی استفاده کنید.
ریختن آرایش چشم
ریختن ریمل و خط چشم زیر چشم‌هایتان درون عکس چهره خوبی ندارد و کاملاً مشخص است. مراقب آرایش چشم‌هایتان باشید.