1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

این زن «جیمز باند» بعدی را تعیین می‌کند!

این زن «جیمز باند» بعدی را تعیین می‌کند!

«رامی مالک» یک نمونه اخیر آن است. مک ویلیامز او را برای فیلم «زمانی برای مردن نیست» می‌خواست و مدت زمان زیادی به دنبال برقراری تماس با وی بود، اما عوامل مجری کار‌های هنری مالک حتی به خود زحمت ندادند که به تماس مک ویلیامز پاسخ دهند. مالک بعدا گفت که عوامل مجری برنامه ریزی کار‌های هنری‌اش پیام مک ویلیامز را به او انتقال نداده بودند. مک ویلیامز می‌گویند مدیران هنری و برنامه ریزی بازیگران امریکایی به طور کلی پیشنهاد‌های مطرح شده از بریتانیا را چندان مورد توجه قرار نمی‌یدهند و ترجیح می‌دهند شانس خود را در پروژه‌های پول‌سازی مانند فیلم‌های مارول امتحان کنند.

کشف دنیل دی لوئیس

برای فیلم «رختشویخانه زیبای من» ساخته سال ۱۹۸۵ میلادی مک ویلیامز از «استیون فریزر» کارگردان خواست تا یک چهره تا آن زمان ناشناخته را امتحان کند: دنیل دی لوئیس.

مک ویلیامز پس از تماشای اجرای دی لوئیس در مدرسه بازیگری به دیدن او در یک نمایش کوچک در تئاتر شرق لندن رفت جایی که او در حال بازی در نقش دراکولا با مو‌های بلوند پلاتینی‌اش بود. فریزر پیشنهاد مک ویلیامز را پذیرفت. مک ویلیامز می‌گوید این اتفاق در دهه ۱۹۸۰ میلادی رخ داد و اکنون چنین چیزی رخ نمی‌دهد چرا که امروزه استودیو‌ها معمولا بازیگری را می‌خواهند که پیش‌تر مشهور و شناخته شده باشد و ترجیحا بیش‌ترین تعداد دنبال کننده را در اینستاگرام داشته باشد. بنابراین، قمار کردن بر روی استعداد‌های ناشناخته برای پروژه‌های سینمایی خاص به طور فزاینده‌ای دشوار شده است.

یکی دیگر از بازیگرانی که مک ویلیامز بر روی او شرط‌بندی کرد «دنیل کریگ» است که در ادامه فعالیت هنری‌اش نقش دیگری جز نقش جیمز باند را بازی نکرد. در ۱۷ سالی که از اعلام نام او می‌گذرد همه چیز بسیار تغییر کرده است: امروز بسیاری از تماشاگران خواستار یک جاسوس فوق العاده هستند که تنوع قرن بیست و یکم را بازتاب دهد. در سال ۲۰۰۵ میلادی انتخاب کریگ با واکنش‌های منفی مواجه شد: این واقعیت که او بلوند بود برای شخصیت جیمز باند بسیار مخرب قلمداد می‌شد. هیچ کس چنین چیزی را نمی‌خواست.

تنها «باربارا بروکلی» و «مایکل جی ویلسون» تهیه کنندگان فیلم از انتخاب مک ویلیامز حمایت کردند. مطبوعات با لحنی تهاجمی به این انتخاب حمله می‌کردند. با این وجود، پس از نمایش «کازینو رویال» تماشاگران شوکه شدند و این انتخاب آنان را راضی کرد. اکنون مشکل پیدا کردن فردی است که جا پای کریگ بگذارد و به همان اندازه بتواند طرفداران جیمز باند را به سوی خود جلب نماید.

جمیما که به زودی کنترل کامل حرفه عمه‌اش را به دلیل تصمیم او برای بازنشستگی در دست خواهد گرفت، درک می‌کند که مخاطبان امروزی یک مامور مخفی بسیار متفاوت می‌خواهند. از زمانی که کریگ برای اولین بار نقش جیمز باند را ایفا کرد فیلم‌ها با تغییرات زیادی مواجه شده‌اند و مردم انتظار ایجاد تفاوت را دارند. آنان می‌خواهند شخصیت جیمز باند از نظر سن، جنسیت یا نژاد تغییر کند و برای‌شان مهم نیست که دوران نقش آفرینی کریگ در نقش جیمز باند تا چه اندازه محبوب بوده است.

این زن «جیمز باند» بعدی را تعیین می‌کند!

این زن «جیمز باند» بعدی را تعیین می‌کند!با این وجود، در مورد انتخاب دختران و زنان اطراف مامور ۰۰۷ که همیشه و در همه جا باید در فیلم دیده شوند مشکلات بیش‌تری وجود دارد و حتی ذکر یک نام پیش از انتخاب نیز باعث می‌شود تا انتقادات زیادی مطرح شود. در نتیجه، تهیه کنندگان بیش از دو بار پیش از طرح نام‌های احتمالی برای نقش زن در فیلم‌های جیمز باند فکر می‌کنند.

تا مدتی نامشخص بازیگر نقش جیمز باند جدید فاش نخواهد شد. فیلمنامه فیلم بعدی جیمزباند هنوز نوشته نشده است. تنها موضوعی که عوامل مرتبط با ساخت آن فیلم می‌توانند به اشتراک بگذارند نکته‌ای است که باربارا بروکلی پیش‌تر تایید کرده بود: این که باند یک مامور مخفی مَرد باقی خواهد ماند و هیچ نامی که تاکنون در مطبوعات به عنوان مامور ۰۰۷ بعدی درباره‌اش پیش بینی و گمانه زنی شده عهده دار ایفای این نقش نشده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *