1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

برترین عکس‌ها با سوژه عروس و داماد

برترین عکس‌ها با سوژه عروس و داماد

مانند هر سال کمیته داوری این جایزه پیش از پایان سال میلادی کار انتخابِ عکس‌های برتر از میان انبوه عکس‌های ارسالی را به پایان رساند. امسال این انتخاب پس از بررسی بیش از ۱۵۰۰ عکس از عروس و داماد‌های مختلف از ۴۱۵ عکاس از ۵۸ کشور اتفاق افتاد و در نهایت عکس‌های برتر و برنده را انتخاب و معرفی شدند. نکته جالبی که در عکس‌های برتر امسال آشکار بود، تنوع و تفاوت فراوان میان عکس‌ها با وجود یکسان بودن سوژه کلی بود. در یک عکس شبهی از کوه‌های راکی کانادا پشت سر زوج ماجراجو دیده می‌شد و در دیگری عروسِ اهل بمبئی پوشیده از زردچوبه سوژه عکاسِ دیگری می‌شود.

در ادامه با هم تعدادی از برترین عکس‌های امسالِ این جایزه عکاسی و توضیحی مختصر درباره هر عکس را مشاهده می‌کنید.

عکاس اثر، آدریانا اورتِز از اکوادور در این عکس به خوبی توانسته نگاهِ سرشار از شیفتگی عروس و داماد به هم را ثبت کند. انگار زوج جوان جایی بسیار دورتر هستند و نه در میان خانواده ودوستان و میان شلوغی مراسم عروسی. بد نیست بدانید جایزه لنخاب برترین عکس‌ها از عروس و داماد به ۹ بخش مختلف تقسیم می‌شود و عکاسان آماور و حرفه‌ای می‌توانند در آن شرکت کنند.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


این عکس محصول شعبه اروپایی عکاسی نیکولایچیک است و در ایسلند گرفته شده است. عکاس آنچنان تصویر زیبایی از زوج جوان با زمینه موج‌های خروشان ثبت کرده است که باعث شده عروس و داماد احساس خوش‌شانسی کنند که در آن روز دریا متلاطم بوده است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


خالق این عکسِ خارق‌العاده کاترین اکلبوم از اتریش است. عکاس توضیح می‌دهد عروس و داماد که هر دو بسیار ماجراجو واهل کوهنوردی بودند، برای جاودان کردن عشقشان در محیطی غیرعادی، پیش از عکاسی به قله یک کوه صعود کردند.

میک پنیک در عکاسی از این زوج مدرن آلمانی، با رنگ‌ها و تضادشان بازی کرده است و نتیجه چشم شما را می‌نوازد. عروس و داماد هر دو بنا به خواست خودشان با لباس‌های غیر رسمی و ساده، اما زیبا و منحصر بفرد در این عکاسی حاضر شدند.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


فابیو میرولا این عکس را زیر آسمان پرستاره ایتالیا گرفته است. سایه‌های عروس و داماد که برای این عکسِ خاص در کنار موتورشان ژست گرفته‌اند در کنار استفاده هنرمند از تاریکی و نور و البته ثبت زیبایی‌های آسمانِ شب همه همه عکسی بی‌نقص به وجود آورده است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


گائل مهوت، عکاس اثر برای ثبت چنین عکسی سوژه‌هایش را به ساحل و نزدیک اجرا کننده‌های تردستی با آتش برده است. با وجود شلوغی پس زمینه، اما آن‌چه در این عکس نگاه مخاطب را جذب می‌کند خنده از ته دل و کودکانه عروس و البته نگاه عاشقانه داماد به همسرش است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


پاتریک لومبارت با این عکسِ هواییِ مفرح از زوج فرانسوی به قول خودش قصد داشته یادآوری کند همیشه نباید از عروس و داماد عکس‌هایی جدی گرفت. با نگاه به هر دو نیمه عکس به نظر می‌رسد اعضای خانواده عروس و داماد آن‌ها را به هوا پرتاب کرده‌اند.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


فابیو میرولا، عکاسی با کارنامه‌ای پر از جوایز مختلف این عکس خوش رنگ و لعاب را گرفته است. عروس و داماد برای لحظاتی اضطراب‌های معمول چنین مراسمی را فراموش کرده‌اند و چهره‌های غرق در آرامششان حسی خوب به بیننده منتقل می‌کند.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


عکاسِ اثر، تارالیلی انگار موفق شده در این عکس تمام شگفتی‌های زمستان را گیر بیندازد. بارش برف، جاده یخ زده و گل آلود و سرمای هوا و در مقابل گرمای عروس و داماد و حرکات بدون تفاوتشان یک عکس بسیار زیبا خلق کرده است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


سوژه این عکس زوج ماجراجوی دیگری است و بر اساس توضیحاتِ عکاس زوج جوان برای گرفتن این عکس به یکی از قله‌های کشور نروژ صعود کرده‌اند. کریستین اِید زمانی که داماد مشغول نشان دادن راه به عروس است، این عکس را گرفته است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


اندرو پالویدیس و بِک کیلپاتریک از موسسه ویلو و ولف با این عکس فوق العاده موفق شدند در یکی از بخش‌های نه گانه مقام اول را بدست بیاورند. عکس در بخشی از رشته کوهِ راکی گرفته شده است که در کشور کانادا قرار دارد و عوامل طبیعی آنقدر قابِ عکس را زیبا کرده است که به سختی بتوان به سوژه عکس یعنی عروس و داماد نگاه کرد.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


عوامل زیادی این عکسِ کی لو را به عکسی متفاوت و شاهکار تبدیل کرده است. از شکوه درخت باستانی در آدلاید که بگذریم ریشه‌های قدرتمندِ آن در کنار عروس و داماد نمادی شده از عشق و به همین سادگی یک عکس عروسی که می‌توانست بسیار کلیشه‌ای باشد به عکسی قدرتمند و روایت‌گر برجسته‌ترین احساس بشر تبدیل می‌شود.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


امیلی سِرل این عکس را در طبیعت بکر ویستلر انداخته است. عکاس آگاهانه همزمان با عبور پر اضطراب کایاک سوار از قسمت پر سرعتِ رودخانه از عروس و داماد خواسته قول‌ها و عهدهایشان را برای هم بخوانند و این همزمانی عکسی زیبا خلق کرده است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


مت پورتئوس با انتخاب عکس هوایی و یک منظره طبیعیِ خاص مهارتش در عکاسی را نشان داده است. قدم زدن عروس و داماد در محل برخورد خشکی و دریا و البته در هم رفتن آبیِ دریا و آسمان در دوردست‌ها منجر به ثبت عکسی به یاد ماندنی برای زوج جوان شده است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


ناندینی میشرا با هشیاری و شکار لحظه‌ها توانسته در این عروسی سنتی لحظه‌ای جالب را ثبت کند. عروسِ دلفی در لحظه‌ای خاص از عروسی‌اش بابت دریافت گردنبندی سنتی بسیار خوشحال شده و عکاس هم فرصت را غنیمت شمرده و لحظه‌ای گذرا را برای همیشه ثبت کرده است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


گاگان دیمن این عکس را در ساکرامنتو و با تکیه بر تضاد گرفته است. تضاد بین زن و مرد، لباس سیاه و سفید عروس و داماد، تضاد بین ضلع رو به نور و در سایه افتاده ساختمان همه دست به دست هم داده‌اند تا عکسی کامل و بی‌نقص خلق شود.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


محصول دیگری از اندرو پالویدیس و بِک کیلپاتریک از موسسه ویلو و ولف که در حول و حوش همان مکان قبلی یعنی بخش کاناداییِ رشته کوه‌های راکی گرفته شده است. عظمت تخته سنگ‌های سر به فلک کشیده و تاکید اندک روی سوژه (عروس و داماد) که عامدانه اتفاق افتاده است به ثبت عکسی تحسین برانگیز منجر شده است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


گائل مهوت این عکس زیبا را در مکانی خارق العاده گرفته است. پیش از هر چیز بخار غیر عادی آتش فشان و پس از آن شبح تیره عروس و داماد نظر بیننده را جلب می‌کند. گائل این عکس را در کشور ایسلند و چسبیده به یک آتش فشان نیمه فعال ثبت کرده است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


این عکس پر از رنگ اثر آویسمیتا باتاچاریا از یک مراسم عروسی سنتی در کلکته در کشور هندوستان است. عروس بنابر سنت مردم آن منطقه هدف انواع ادویه‌های خوشرنگ از جمله زردچوبه و البته مایع‌های رنگی دیگر قرار گرفته است و در چنین شرایطی عکاس کار سختی برای یافتن سوژه نداشته است.

برترین عکس‌ها با سوژه عروس وداماد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *