1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین زمان انجام سونوگرافی‌های بارداری

بهترین زمان انجام سونوگرافی‌های بارداری

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که بهترین زمان انجام سونوگرافی‌های بارداری چه زمانیست؟

سوال: بهترین زمان انجام سونوگرافی‌های بارداری چه زمانیست؟

پاسخ: شاید برایتان سوال باشد که چند روز بعد از لقاح سونوگرافی نشان می دهد؟ در جواب باید گفت که اگر همه شرایط مادر عادی باشد یعنی هیچگونه درد یا مشکل خاصی نداشته باشد بهترین زمان برای انجام اولین سونوگرافی بارداری، هفته هشتم است. چون تشخیص ساک حاملگی یا اولین نشانه بارداری، بین ۳۲ تا ۳۵ روز بعد از آخرین دوره قاعدگی زنان است.

برای آگاهی بیشتر از بهترین زمان انجام سونوگرافی‌های بارداری به سراغ سونوگرافی و رادیولوژی دیجیتال اکباتان رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به سونوگرافی و رادیولوژی دیجیتال اکباتان یا دریافت نوبت از سونوگرافی و رادیولوژی دیجیتال اکباتان کلیک کنید.

بهترین زمان انجام سونوگرافی‌های بارداری
 
 
سونوگرافی و رادیولوژی دیجیتال اکباتان
 
 
 
بهترین زمان انجام سونوگرافی‌های بارداری
 

۴۴۶۶۶۰۶۶

۰۹۳۷۵۲۳۳۵۰۰

 
 

زمان دیده شدن جنین در سونوگرافی واژینال

سونوگرافی از طریق واژن در هفته های ۴-۵ و سونوگرافی از طریق شکم در هفته های ۶-۵ بارداری به صورت قابل اعتمادی قادر به تشخیص بارداری است. البته سونوگرافی در روزهای ابتدایی بارداری ممکن است فقط ضخامت بالای دیواره رحم را گزارش کند که در این شرایط بهتر است در چند هفته آینده تکرار شود. اگر مادر در شرایط عادی باشد و مشکل و درد خاصی نداشته باشد بهترین زمان برای انجام اولین سونوگرافی در بارداری، هفته هشتم است. تشخیص ساک حاملگی که اولین علامت حاملگی در سونوگرافی است ۳۵-۳۲ روز پس از LMP (اولین روز آخرین پریودی) در سونوگرافی ترانس ابدومینال امکان پذیر است. در سونوگرافی ترانس ابدومینال رؤیت ساک حاملگی از اواسط هفته چهارم بارداری، تشخیص کیسه زرده حدود هفته پنجم، مشاهده و اندازه گیری جنین از اواسط هفته پنجم و ضربان قلب جنین از ۶ هفته پس از اولین روز آخرین قاعدگی امکان پذیر است.

انواع سونوگرافی‌های تشخیصی در دوران بارداری کدامند؟

سونوگرافی ترانس واژینال

سونوگرافی nt

سونوگرافی آنومالی یا آناتومی اسکن

آخرین سونوگرافی برای بررسی میزان رشد جنین و وزن

بهترین زمان انجام سونوگرافی‌های بارداری

علل انجام سونوگرافی در بارداری

سونوگرافی برای تشخیص بارداری: در برخی موارد، جنین ممکن است خارج از رحم در لوله های فالوپ قرار داشته باشد. در این شرایط، احتمال بارداری اکتوپیک یا بارداری خارج رحم را مشخص خواهد کرد.
تعیین هفته های بارداری: دانستن سن جنین می تواند پزشک را یاری کند تا نقاط عطف رشد جنین را در طول بارداری دنبال کند.
تأیید تعداد جنین ها: اگر پزشک به بارداری چند قلو مشکوک باشد، در آن صورت انجام سونوگرافی جنین می تواند تعداد جنین را تعیین کند.
ارزیابی رشد جنین: پزشک با استفاده از سونوگرافی جنین می تواند روند رشد جنین را دنبال کند. با استفاده از سونوگرافی می توان حرکات جنین، تنفس و ضربان قلب او را دنبال کرد. 
شناسایی نواقص در جنین: سونوگرافی می تواند روشی برای غربالگری نواقص احتمالی در جنین باشد .( سونوگرافی آنومالی جنین )
انجام تست های پریناتال: برای انجام تست هایی مانند آمنیوسنتز یا نمونه برداری از پرزهای جنینی با استفاده از سونوگرافی سوزن وارد شده در رحم هدایت می گردد.
تعیین موقعیت جنین قبل از زایمان: در اغلب موارد جنین تا اواخر سه ماهه سوم بارداری در موقعیتی قرار می گیرد که سر آن در ابتدا قرار دارد (سر جنین رو به پایین و به سمت دهانه رحم است)

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *