1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین پوزیشن برای بارداری کدام است؟

بهترین پوزیشن برای بارداری کدام است؟

وقتی می‌خواهید باردار شوید، رابطه زناشویی برای شما چیزی فراتر از لذت بردن است. در واقع، شما باید تمام کار‌های لازم در تختخواب را به درستی انجام دهید تا شانس خود برای باردار شدن را به حداکثر برسانید. روی این مقاله کلیک کنید تا با بهترین پوزیشن برای بارداری آشنا شوید.

     بهترین پوزیشن برای بارداری

هیچ روشی برای باردار شدن حتمی شما ثابت نشده است. با این حال، چند تغییر در زمان و دفعات عشق ورزی شما ممکن است به افزایش شانس موفقیت‌تان برای بارداری کمک کند. به خواندن ادامه دهید تا با بهترین پوزیشن برای بارداری آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید:

  • بهترین زمان برای باردار شدن
  • بهترین پوزیشن برای بارداری
  • تعداد دفعات رابطه جنسی برای باردار شدن
  • سایر نکات برای باردار شدن

بهترین زمان برای باردار شدن

بهترین زمان برای تلاش در جهت بارداری، بازه‌ی باروری در چرخه‌ی قاعدگی شما است.

بازه‌ی باروری شما در چرخه‌ی قاعدگی، ۵ روز قبل و خود روز تخمک گذاری را شامل می‌شود و بهترین زمان برای تلاش در جهت بارداری است. از طرفی، ۲ روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بیش‌ترین احتمال حاملگی را دارند. بنابراین، رابطه داشتن در آن روزها بیش‌ترین شانس برای باردار شدن را در اختیار شما قرار می‌دهد.
در طی تخمک گذاری، تخمدان شما یک تخمک بالغ آزاد می‌کند. آن تخمک در مسیر لوله‌ی فالوپ به سمت رحم شما راه می‌افتد. در این مسیر، اسپرم با تخمک ملاقات کرده و آن را بارور می‌کند. اسپرم می‌تواند تا حدود ۵ روز زنده بماند. بنابراین اگر قصد بارداری دارید، باید کاری کنید که در زمان تخمک گذاری، اسپرم زنده در لوله‌های فالوپ خود داشته باشید.

     پوزیشن های مختلف برای باردار شدن

اما چگونه می‌شود فهمید که در حال تخمک گذاری هستید یا نه؟ یک راهش این است که روزهای سیکل قاعدگی خود را بشمارید. می‌توانید یک تقویم از چرخه‌های قاعدگی خود داشته باشید یا این‌که از اپلیکیشن‌های مخصوص این کار استفاده کنید.
هر چرخه از اولین روز پریود شما شروع می شود و در روز قبل از شروع دوره‌ی بعدی شما به پایان می‌رسد. به دنبال نقطه‌ی میانی چرخه‌ی خود باشید. به عنوان مثال، اگر سیکل شما ۲۸ روزه است، به طور کلی حدود روز چهاردهم تخمک گذاری خواهید کرد.

     بهترین زمان برای باردار شدن

بهترین پوزیشن برای بارداری

تا زمانی که اسپرم وارد واژن شما شود، شانس باردار شدن وجود دارد.

با آزاد شدن صدها میلیون اسپرم در هر ارگاسم مرد، هر رابطه‌ی جنسی محافظت نشده‌ای در حوالی زمان تخمک گذاری می‌تواند منجر به بارداری شود. در واقع، تا زمانی که اسپرم وارد واژن شما شود، شانس باردار شدن وجود دارد.
انتخاب بهترین پوزیشن برای بارداری کار راحتی نیست. زیرا هنوز به طور قطع ثابت نشده است که پوزیشن خاصی بتواند احتمال بارداری را افزایش دهد. با این حال، برخی از پوزیشن‌ها ممکن است برای اطمینان از این‌که شناگران کوچک راه خود را به سمت تخمک شما پیدا می‌کنند، بهتر از سایر پوزیشن‌ها باشد.

     پوزیشن مناسب برای باردار شدن

پوزیشن های مختلف برای باردار شدن که امکان دخول عمیق‌تر را فراهم می‌کنند و اسپرم را در نزدیکی دهانه‌ی رحم قرار می‌دهند؛ عبارتند از:

  • میشنری (مرد در بالا)
  • داگی (مرد در پشت)

این در حالی است که در پوزیشن‌های ایستاده و زن در بالا، جاذبه علیه شما عمل می‌کند. با این حال، ایستادن بلافاصله بعد از رابطه‌ جنسی نباید احتمال بارداری شما را کاهش دهد. در واقع، اسپرم‌ها آن‌قدر شناگران خوبی هستند که می‌توانند پس از رسوب در واژن، در عرض یک ربع به دهانه‌ی رحم برسند.
علاوه بر این، اگرچه لازم نیست که بعد از رابطه جنسی پاهای خود را در هوا بالا بیاورید یا حتی به پشت دراز بکشید تا به اسپرم‌ها کمک کنید تا به لوله‌ی فالوپ برسند، اما ضرری هم ندارد. قرار دادن یک بالش در زیر کمر نیز باعث می‌شود که اسپرم در جهت درست شنا کند.

     احتمال بارداری

تعداد دفعات رابطه جنسی برای باردار شدن

نرخ بارداری در زوج‌هایی که هر یکی دو روز یک بار رابطه دارند، بیشتر است.

انتخاب بهترین پوزیشن برای بارداری، تمام ماجرا نیست. تعداد دفعات رابطه جنسی نیز مهم است. شاید خوانده باشید که رابطه داشتن، اغلب کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش می‌دهد. برخی تحقیقات نشان داده است که اسپرم‌ها پس از یک دوره‌ی ۲ یا ۳ روزه‌ی اجتناب از رابطه، از کیفیت بهتری برخوردار هستند. هم‌چنین مطالعات نشان داده است که نرخ بارداری در زوج‌هایی که هر یکی دو روز یک بار رابطه جنسی دارند، بیشتر است.

رابطه جنسی یک بار در روز یا یک روز در میان در دوران باروری چرخه‌ی قاعدگی می‌تواند شانس باردار شدن شما را افزایش دهد. مخصوصاً این‌که رابطه در بهترین پوزیشن برای بارداری صورت بگیرد.
به طور کلی، سعی کنید که بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید، اما خودتان را مجبور به برنامه ریزی نکنید؛ چون ممکن است منجر به استرس غیرضروری شود. در نهایت، تعداد دفعات ایده آل برای رابطه داشتن، همان میزانی است که شما با آن احساس راحتی می‌کنید.

     احتمال باردار شدن

سایر نکات برای باردار شدن

علاوه بر زمان، دفعات و بهترین پوزیشن برای بارداری، چند نکته‌ی دیگر وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند:

  • ارگاسم: برای یک مرد، انزال برای باردار شدن همسرش ضروری است. در حالی که اگرچه یک زن برای باردار شدن نیازی به ارگاسم ندارد، اما حرکات او موقع ارگاسم می‌تواند به نزدیک شدن اسپرم‌ها به مقصد کمک کند.
  • کنترل وزن: خیلی چاق یا خیلی لاغر بودن می‌تواند احتمال باروری شما را کاهش دهد. پس مهم است که یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و خود را در یک وزن متعادل نگه دارید.
  • ترک سیگار: سیگار احتمال ناباروری و سقط جنین را افزایش و تحرک اسپرم را نیز کاهش می‌دهد. پس توصیه می‌کنیم که اگر سیگار می‌کشید، آن را کنار بگذارید.
  • کافئین محدود: مصرف مقادیر زیاد کافئین (بیش از ۵ فنجان قهوه در روز) می‌تواند احتمال باروری را کاهش دهد. بنابراین، توصیه می‌شود که مصرف کافئین خود را نیز محدود کنید.

     رابطه جنسی

جمع‌بندی

هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده‌ای برای باردار شدن خوب است، اما مواردی مانند زمان‌بندی مناسب، بهترین پوزیشن برای بارداری و دفعات بیشتر و حساب شده‌تر، می‌توانند شانس موفقیت شما را افزایش ‌دهند.

به کلینیک بیا نی نی هم سر بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *