1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به این دلایل خوردن گوجه سبز در بارداری مفید است + خواص

به این دلایل خوردن گوجه سبز در بارداری مفید است + خواص

گوجه سبز در بارداری

خانم های باردار گوجه سبز بخورند

یکی از نوبرانه های فصل بهار که طرفداران زیادی از پیر تا جوان دارد ، گوجه سبز است . این میوه ترش و خوشمزه که دارای پوست نازک و سبز رنگ است ، سرشار از ویتامین های A ،C ،K و B است. این میوه حاوی انواع اسیدهای آلی، ویتامین ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم برای بدن است.

ویارانه گوجه سبز در برخی از خانم های باردار حسابی بیداد می کند و چون این میوه مدت کوتاهی میهمان میوه فروشی هاست ، این دسته از خانم ها سعی می کنند حداکثر استفاده را از این زمان کوتاه ببرند . مصرف گوجه سبز چه خواصی برای خانم های باردار دارد؟ این بخش از نکات مهم تغذیه دوران بارداری در بیا نی نی شما را با خواص گوجه سبز در بارداری آشنا خواهیم کرد.

بهترین مزایا و تاثیرات خوردن گوجه سبز در دوران بارداری

جلوگیری از نقص فیزیکی در جنین

مصرف گوجه سبز ، این میوه پرخاصیت و مغزی در مادران باردار باعث جلوگیری از بروز نقص فیزیکی و مشکلات احتمالی در جنین می شود .

افزایش سلامت چشم جنین

گوجه سبز سرشار از ویتامین Aمی باشد . این ویتامین به حفظ سلول های چشم کمک می کند و سلامت چشم را افزایش می دهد و از بروز نقص فیزیکی در جنین جلوگیری می کند.

رشد مناسب کودک

گوجه سبز حاوی ویتامین های زیادی از جمله ویتامین A و C بوده و مصرف آن باعث دریافت ویتامین های مورد نیاز رشد جنین می شود .

رشد جنین

ارزش غذایی گوجه سبز در بارداری

فواید مصرف مناسب گوجه سبز در بارداری

افزایش سیستم ایمنی بدن زنان باردار

این میوه سرشار از ویتامین ث است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و یکی از مواد مورد نیاز بدن مادران باردار است. ویتامین C موجود در این میوه سبب افزایش سیستم ایمنی بدن زنان باردار شده و از بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی نیز جلوگیری می کند.

جلوگیری از سقط

ویتامین Kموجود در گوجه سبزسبب جلوگیری از لخته شدن خون و سقط جنین می شود.

تعادل اسید و باز در جریان خون

مصرف گوجه سبز سبب تعادل اسید و باز در جریان خون شده و در درمان حالت اسیدی خون مفید می باشد.

مصرف گوجه سبز در دیابت بارداری

مصرف گوجه سبز به شرطی که نمک فراوان به آن اضافه نشود و در مصرف آن زیاده روی نشود، برای مادران باردار مفید است و به علت قند پایین برای درمان دیابت بارداری موثر است.

افزایش اشتها

برخی از خانم ها در بارداری به دلیل ویارو حالت تهوع از خوردن بسیاری از مواد غذایی اجتناب می کنند . مصرف گوجه سبز در این خانم ها باعث کاهش حالت تهوع آنها شده و بر روی اشتهای مادر بادار تاثیر می گذارد.

خواص گوجه سبز

خواص بینظیر گوجه سبز در دوران بارداری

 در بارداری گوجه سبز بخوریم یا نخوریم؟

بهبود هضم غذا

افرادی که دچار مشکلات در معده و هضم غذا هستند بهتر است گوجه سبز مصرف کنند زیرا فیبر موجود در گوجه سبز به بهتر شدن عملیات هضم کمک می کند.

جلوگیری از یبوست

یبوست در دوران بارداری ممکن است منجر به مشکلات شدید برای مادر، خونریزی از رحم و سقط جنین شود. برای جلوگیری از یبوست و درمان آن بهتر است مادران باردار گوجه سبز مصرف کنند زیرا گوجه سبز خاصیت ملینی دارد و از زیرگروه آلو ها به حساب می آید .

چنانچه در این بخش از بیا نی نی اشاره کرده ایم فیبر موجود در گوجه سبزحرکت مواد در روده را بهتر می کند و منجر به رفع یبوست خواهد شد. اما مصرف بیش از حد گوجه سبز موجب نفخ معده می گردد.

تقویت دندان ها

خوردن این میوه به دلیل ویتامین های موجود در آن و کلسیم، برای تقویت دندان توصیه می شود. مصرف این میوه خونریزی و درد دندان را نیز تا حد جالب توجهی کاهش می دهد.

بهبود کم خونی

مصرف گوجه سبز در دوران بارداری سبب بهبود کم خونی می شود زیرا این میوه آهن و همچنین ویتامین C خوبی در خود دارد.

کاهش چربی

فیبر سبب کنترل کلسترول و چربی می شود بنابراین مصرف گوجه سبز در درمان و بهبود بیماری قلبی نیز موثر است.

ارزش گوجه سبز

کمک گوجه سبز به رفع حالت تهوع در دوران بارداری

خواص دیگر گوجه سبز

  • پاکسازی کبد
  • رفع افسردگی
  • درمان آسم
  • بهبود نقرس
  • رفع تشنگی
  • افزایش سلامت ریه
  • جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی
  • پیشگیری از استفراغ
  • جلوگیری از خونریزی
  • خنک کننده خون
  • دارای خواص ضد التهابی و اثرات ضد درد

آیا مصرف گوجه سبز در بارداری بلامانع است؟

مصرف این میوه در بارداری به شرط آنکه به آن حساسیت نداشته باشید ، بلا مانع بوده و خواص فراوانی دارد اما زیاده روی در مصرف آن باعث رانش مزاج ، از دست دادن آب بدن مادرو بروز مشکلات سلامتی برای جنین می شود.

عوارض گوجه سبز

آیا خوردن گوجه سبز در بارداری مجاز است؟

مضرات گوجه سبز در بارداری 

مادر باردار مبتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری به دلیل وجود اسید اگزالیک موجود در گوجه سبز از خوردن این میوه خودداری کند، زیرا می تواند در بدن برخی افراد باعث ایجاد سنگ های متبلور در مجاری ادراری شود. 

زنان باردار به ویژه در صورت داشتن بیماری های زمینه ای و یا آلرژی غذایی برای خوردن این میوه با پزشک خود مشاوره انجام دهند.

مصرف گوجه سبز در زنان دچار مشکلات معده مانند اسید بالای معده و رفلکس معده می تواند باعث نفخ، سوزش معده و رفلکس شود .

گوجه سبز به دلیل طبع سردش باعث دل درد، تهوع یا دل پیچه و نفخ و در کل مشکلات گوارشی می شود.

خاصیت اسیدی این میوه، آثار سویی روی دندان ها داشته و ممکن است منجر به دندان درد در دوران بارداری شود پس بهتر است مصرف آن در دوران بارداری همراه با احتیاط باشد.

نکات مهم هنگام مصرف گوجه سبز:

این میوه را از دستفروشان خیابانی تهیه نکنید زیرا آنها برای تازه نگهداشتن گوجه سبز آن را با آب آلوده مرطوب می کنند.

در صورت تهیه گوجه سبز از دستفروشان آن را خوب بشویید و ضد عفونی کنید زیرا آب آلوده ای که دستفروشان برای تازه نگه داشتن گوجه سبز به کار می برند سبب ایجاد بیماری های جدی و خطرناکی مانند حصبه می شود.

این میوه را با نمک زیاد مصرف نکنید تا دچار مشکلات بعدی مانند بالارفتن فشارخون نشوید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *