1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به دنیا آوردن دوقلوها

به دنیا آوردن دوقلوها

به دنیا آوردن دوقلوها

دوقلوها به احتمال زیاد زود به دنیا می‌آیند و اغلب قبل از ۳۸ هفته متولد می‌شوند. بنابراین مهم است که گزینه‌های تولد خود را بشناسید. کمتر از نیمی از حاملگی‌های دوقلو بیش از ۳۷ هفته طول می‌کشد. به دلیل این که نوزادان شما زود به دنیا می‌آید. به احتمال زیاد یکی یا هر دو آنها مدتی را در مراقبت‌های ویژه نگه می‌دارند. از آنجا که دوقلوها اغلب زودرس به دنیا می‌آیند ایده خوبی است که در اوایل بارداری با ماما یا پزشک خود در مورد گزینه‌های زایمان صحبت کنید. همچنین باید در مورد محل تولد خود صحبت کنید. به احتمال زیاد به شما توصیه می‌شود که در بیمارستان زایمان کنید زیرا با زایمان دوقلو احتمال عوارض بیشتر است. نوزادان دوقلو بیشتر تحت نظارت قرار می گیرند.

 زایمان واژینال:

تقریباً یک سوم از همه دوقلوها به صورت واژینال متولد می‌شوند. اگر قصد زایمان طبیعی دارید معمولاً توصیه می‌شود که برای تسکین درد اپیدورال داشته باشید. این امر به این دلیل است که اگر مشکلی وجود داشته باشد کمک به زایمان آسان‌تر و سریع‌تر از زمانی است که مادر از قبل درد داشته است. اگر دوقلو اول در حالت سر به پایین (سفالیک) قرار دارد معمولاً در نظر گرفتن زایمان طبیعی است. با این حال ممکن است دلایل پزشکی دیگری وجود داشته باشد که این امر ممکن نیست. اگر قبلاً سزارین شده‌اید  معمولاً توصیه نمی‌شود که برای دوقلوها زایمان طبیعی داشته باشید. اگر زایمان طبیعی دارید ممکن است به زایمان کمکی احتیاج داشته باشید. به محض به دنیا آمدن اولین نوزاد ماما یا پزشک با احساس شکم و انجام معاینه واژن وضعیت نوزاد دوم را بررسی می‌کند. اگر انقباضات بعد از اولین زایمان متوقف شود هورمون‌ها به قطره اضافه می‌شوند تا دوباره شروع شود.

سزارین:

شما ممکن است سزارین را از ابتدای بارداری خود انتخاب کنید یا پزشک شما ممکن است بعداً در دوران بارداری به دلیل عوارض احتمالی سزارین را توصیه کند. اگر شما دو قلو به دنیا می‌آورید تقریباً دو برابر درد خواهید داشت. وضعیت نوزادان ممکن است تعیین کند که آیا آنها نیاز به زایمان سزارین دارند یا خیر. اگر نوزاد در حال تولد در حالت بریچ (ابتدا پاها، زانوها یا باسن) قرار داشته باشد یا اگر یک دوقلو در حالت عرضی (بدنش به پهلو خوابیده است) دراز بکشد باید سزارین زایمان کنید. حتی اگر قصد زایمان طبیعی دارید ممکن است در نهایت سزارین اورژانسی داشته باشید. این می‌تواند به این دلیل باشد که:

 
  •  فشار خون شما بالا می‌رود
  • زایمان بسیار آهسته پیشرفت می‌رود

در موارد بسیار نادر ممکن است یکی از دوقلوها را به صورت واژینال زایمان کنید و-  سپس در صورت ناراحتی نیاز به سزارین برای زایمان دوقلو دوم دارید.

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *