1403/01/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به چه علت نوزادان هنگام خواب قوز می‌کنند؟

به چه علت نوزادان هنگام خواب قوز می‌کنند؟

به چه علت نوزادان هنگام خواب قوز می‌کنند؟

گرسنگی، خواب آلودگی، ناراحتی و سایر محرک‌ها باعث قوز شدن نوزادان می‌شود. گاهی اوقات نوزادان نیز این کار را برای جلب توجه والدین یا اطرافیان خود انجام می‌دهند. برای تشخیص علت قوز کردن نوزادان والدین ممکن است به این نگاه کنند که چه چیزی باعث توقف آن‌ها می‌شود یا زمان انجام این کار را بررسی کنند. هر کاری که انجام می‌دهید مطمئن شوید که وحشت نکنید. طبیعی است و در نهایت با افزایش سن از بین می‌رود. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است توضیح دهد که چرا نوزادان به خواب ‌می‌روند:

پوشک کودک را چک کنید:

دیدن اینکه کودک قبل از خواب قسمت لگن خود را روی هر چیزی فشار می‌دهد ممکن است نشانه‌ای از ناراحتی کودک با پوشک باشد. پوشک را چک کنید اگر نیاز به تعویض لباس دارد لباس راحت‌تری انتخاب کنید یا پوشک را قبل از خواباندن کودک تنظیم کنید.

 کودک نیاز به آرامش دارد:

یک حمام آب گرم قبل از خواب یا یک ماساژ تسکین دهنده ممکن است به کودک کمک کند آرام شود و احساس آرامش کند. تولید سروتونین بدن با ماساژ افزایش می‌یابد. این باعث می‌شود کودک احساس امنیت و ارتباط بیشتری داشته باشد. هنگامی که آن‌ها آرام شدند قوز کردن ممکن است متوقف شود.

نوزاد خود را آرام می‌کند:

قبل از خواب نوزادان ممکن است برای آرام کردن خود قوز کنند. وقتی کودک راهی برای تسکین استرس یا درد پیدا می‌کند ممکن است این فرآیند را به طور مکرر انجام دهد تا زمانی که به عادت تبدیل شود. در برخی شرایط والدین ممکن است نیاز داشته باشند که محل قوز کردن نوزادان را قبل از خواب ببینند و برای جلوگیری از این رفتار شی را از بدن خارج کنند. همچنین می‌توانید این عادت را با تماس فیزیکی جایگزین کنید. هنگامی که کودک مضطرب است با یک نوازش ریتمیک به پشت یا نوازش آرام می‌شود.

نوزاد می‌خواهد جلب توجه کند:

ممکن است کودک برای جلب توجه والدین خود قوز کند. آن‌ها می‌دانند که اگر به این کار ادامه دهند والدین در کنارشان خواهند ماند. برای اینکه ببینید آیا این توجه شماست که کودک سعی دارد به آن جلب کند یا خیر، سعی کنید برای مدتی در یک محیط امن به او توجه نکنید تا ببینید آیا قوز کردن متوقف می‌شود یا خیر. اگر قوز کردن به معنای فراخوانی برای توجه شما باشد پاسخ شما به کودک هر زمان که اتفاق بیفتد ممکن است عامل این عمل باشد.

چگونه از قوز کردن نوزاد جلوگیری کنیم؟

قوز کردن می‌تواند راهی برای بیان بی‌قراری، سرما، ناراحتی، درد و بسیاری موارد دیگر باشد. دانستن نیاز‌های کودک خود بدون هراس از هر خصلت او برای یادگیری اینکه چگونه می‌توانید به او کمک کنید بسیار مهم است. شما باید راه‌هایی برای کاهش استرس آن‌ها و ایجاد ارتباط بهتر با آن‌ها پیدا کنید.

آیا باید به پزشک مراجعه کرد؟

هنگامی که می‌شنوید کسی در مورد رفتار کودک خود چیزی می‌گوید نیازی به وحشت، احساس اضطراب یا تماس با پزشک نخواهد بود.

برای جلوگیری از قوز کردن کودک چه نکاتی را رعایت کنیم؟

نکته کلیدی تمرکز و صبر است. شما می‌توانید این کار را با صرف زمان بیشتر با کودک خود انجام دهید. اگر آن‌ها خواهر و برادر دارند از آن‌ها بخواهید که مراقب کودک باشند.

نتیجه‌گیری:

نکته کلیدی این است که توجه آن‌ها را با چیزهای دیگری مانند گذراندن وقت با هم یا در آغوش گرفتن جلب کنید تا کودک شما ابزار دیگری برای راحتی پیدا کند. شما می‌توانید با فعال نگه داشتن نوزاد خود در ساعات بیداری به آن‌ها کمک کنید. با آن‌ها بازی کنید، موسیقی پخش کنید یا با کودک خود صحبت کنید. این فعالیت‌ها خوابیدن را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند و همچنین برای سلامت و رشد آن‌ها مفید است.

 

منبع:

www.parentalquestions.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *