1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بیماری حرکتی در کودکان

بیماری حرکتی در کودکان

بیماری حرکتی در کودکان

اگر شما مرتباً به مسافرت می روید و کودک شما به بیماری حرکتی که به آن سینتوز نیز گفته می شود مبتلا است، می تواند مشکل ساز باشد. این وضعیت باعث می شود فرد هنگام مسافرت یا در شهربازی سرگیجه و حالت تهوع پیدا کند. براساس محیطی که رخ می دهد بیماری حرکتی به نام های هوایی، دلسردی یا دریانوردی نیز شناخته می شود. کودکان شش تا ۱۲ ساله و زنان مستعد ابتلا به بیماری حرکتی هستند و به ندرت در کودکان زیر دو سال دیده می شود. بیماری حرکتی به هیچ دلیل اساسی مرتبط نیست. با این حال، هر درجه ای از بیماری حرکت می تواند باعث ناراحتی کودکان شود. در اینجا مقاله‌ایی در مورد علائم، علل و گزینه های درمانی بیماری حرکت در کودکان وجود دارد.

چه عواملی باعث بیماری حرکتی می‌شود؟

بیماری حرکتی به دلیل اطلاعات متناقضی که مغز از گوش‌های داخلی، چشم‌ها و اعصاب حسی دریافت می کند ایجاد می شود. به عنوان مثال هنگامی که کودک شما در صندلی عقب اتومبیل نشسته و از جاده ای پر پیچ و خم عبور می کند گوش های داخلی او ممکن است حرکت را حس کنند اما چشمان او چنین نخواهد کرد. این اطلاعات متناقضی که مغز دریافت می کند می تواند باعث بیماری حرکت شود.

 

بیماری حرکتی چگونه درمان می‌شود؟

بیماری حرکتی خفیف و متوسط ممکن است به هیچ درمانی احتیاج نداشته باشد زیرا با حذف عامل محرک در طی ۲۴ ساعت برطرف می شوند. اما اگر فرزند شما علائم شدیدی مانند استفراغ مداوم و سنکوپ دارد سریعاً با پزشک خود مشورت کنید. در شرایط شدید  پزشک ممکن است داروهایی را از جمله تجویز کند:

یک وصله بیماری حرکت اسکوپولامین که باید در پشت گوش قرار گیرد.

داروهای ضد استفراغ برای کاهش حالت تهوع.

آنتی هیستامین ها مانند درامامین که برای جلوگیری از علائم تجویز می‌شود. این ممکن است کودک شما را خواب آلود کند بنابراین همیشه نسخه پزشک خود را مصرف کنید

چطور از این بیماری پیشگیری کنیم؟

به طور کلی با تغییرات رفتاری و محیطی می توان از بیماری حرکتی پیشگیری کرد. با برخی نکات ساده می توانید از بروز بیماری حرکتی در کودک خود پیشگیری یا درمان کنید.

۱- فرزندتان را بخوابانید تا استراحت کند. همچنین ممکن است به محض شروع سوار شدن آنها را به چرت زدن تشویق کنید.

۲- کودک خود را به آرامش تشویق کنید

۳- به آنها بگویید که همیشه در وضعیتی بنشینند که چشم ها همان حرکتی را که بدن تجربه می کند ببینند.

۴- نوشیدنی های گازدار به آنها بدهید تا حالت تهوع برطرف شود.

۵- اگر فرزند شما بالای ۱۲ سال است او را وادار به نشستن در صندلی جلو کنید و اگر کودک شما کوچکتر است، او را در صندلی وسط عقب قرار دهید. این اطمینان می دهد که آنها از پنجره جلو و نه از پنجره کناری نگاه می کنند.

۶- در طول سفر اجازه ندهید فرزندتان کتاب بخواند، فیلم تماشا کند یا از تلفن همراه استفاده کند.

۷- پنجره ماشین را باز نگه دارید تا هوای تازه وارد شود.

۸- اطمینان حاصل کنید که آنها وعده های غذایی سبک و حداقل یک ساعت قبل از سفر می خورند. آزمایش کنید و دریابید که میان وعده را از طریق سفر جاده ای می توانند تحمل کنند.

۹- هنگامی که سوار قایق هستید کودک خود را تشویق کنید که روی عرشه نشسته و به یک نقطه ثابت در افق نگاه کند.

نتیجه گیری

بیماری حرکتی یک بیماری شایع در کودکان است. اگرچه عوارض طولانی مدت ایجاد نمی کند اما ممکن است باعث ناراحتی شود و سفر آنها را خراب کند. اگر کودک شما دچار بیماری حرکتی است اقدامات احتیاطی که در بالا ذکر شد را انجام دهید و سعی کنید سفر را تا آنجا که ممکن است برای او لذتبخش کنید.

 

منبع: www.momjunction.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *