1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تاثیر طب سوزنی در کاهش درد دوران بارداری

تاثیر طب سوزنی در کاهش درد دوران بارداری

تاثیر طب سوزنی در کاهش درد دوران بارداری

نی‌نی سایت: بدن مادران در دوران بارداری روزها و ماه های سختی را به دلیل تغییر در فعالیت هورمون ها تجربه می کند. دوران بارداری می تواند با دردهایی در قسمت هایی از شکم، زیر شکم، کمر، لگن و … همراه باشد. مادران باردار در حالی با دردهای طاقت فرسا دست و پنجه نرم می کنند که به دلیل سلامت جنین شان بایستی از مصرف قرص های شیمیایی نیز بپرهیزند. برخی از مادران برای کاهش دردهای دوران بارداری به طب سوزنی روی می‌آورند.

طب سوزنی، یکی از روش‌های سنتی است که با فرو کردن سوزن‌‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌‌های انرژی نامیده می‌شوند، همراه است. فرو کردن سوزن‌ها در بدن منجر به تسکین درد می‌شود. برخی از محققان معتقدند استفاده از این روش می‌تواند با کاهش تهوع، دردهای شکم، کمر و … پاسخ داده شود. 


برای مثال، خانومی را تصور کنید که دائما حالت تهوع و استفراغ دارد. تهوع یکی از شایع‌ترین اختلالات دوران بارداری است که گاهی اوقات تا ماه‌های پایانی نیز همراه مادران باردار است و آنها را با مشکلات متعددی روبرو می‌کند زیرا مادر باردار قادر به مصرف غذاهای مختلف نخواهد بود و با استشمام کوچکترین بویی دچار تهوع می‌شود. محققان دلیل تهوع در مادران باردار را به خاطر ضعیف شدن طحال یا معده در انتقال و تغییر شکل غذای خورده شده، توجیه می‌کنند. 
اما با کمک طب سوزنی می‌توان به کاهش تهوع در این دوران پرداخت زیرا متخصصان طب سوزنی با حرکت دادن سوزن، جریان حقیقی عملکرد معده و همینطور برطرف شدن ضعف طحال را دنبال می‌کنند.

از دیگر فواید مفید طب سوزنی می‌توان به کاهش درد در ناحیه کمر و لگن در دوران بارداری را نام برد. طب سوزنی باعث تقویت عملکرد جسم مادران می‌شود. اما بخاطر داشته باشید قبل از آغاز هرگونه درمانی با طب سوزنی بایستی با پزشک معالج خود مشورت کنید زیرا بدن بسیاری از مادران باردار قادر به تحمل سوزن‌های این روش درمانی نیست. از سوی دیگر، مرکزی را انتخاب کنید که از کار آنها اطمینان دارید زیرا اگر شخص غیر حرفه‌ای به انجام این کار بپردازد، احتمال سقط یا آسیب به جنین نیز وجود دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *