1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

ترشح قهوه ای در دوران بارداری نشانه بدی است؟

ترشح قهوه ای در دوران بارداری نشانه بدی است؟

ترشح قهوه ای بارداری

آیا ترشحات قهوه ای دوران بارداری طبیعی است ؟

ترشحات قهوه ای در دوران بارداری معمولا همان ترشحات واژنی است که با خون قدیمی ترکیب شده است . این نوع خونریزی در داخل رحم یا دهانه آن اتفاق می افتد و در دوران بارداری به بیرون جریان پیدا می کند و در بیشتر موارد هیچ جای نگرانی برای فرد وجود ندارد و نیاز ندارد که به پزشک مراجعه کند . حال در این قسمت از بیا نی نی می توانید دلایل رخ دادن ترشحات قهوه ای را متوجه شوید. 

ترشحات قهوه ای چه دلایلی می تواند داشته باشد ؟

ترشحات قهوه ای ممکن است به دلیل تغییرات طبیعی در دوران بارداری اتفاق بیافتد.

علل طبیعی

– تغییرات در سلول های رحم :

سلول های رحمی تغییرات متفاوتی را از نظر تغییرات هورمونی در دوران بارداری دارد . آن ها معمولا حساسیت زیادی در این دوران پیدا می کنند و رابطه جنسی یا هر گونه فعالیتی مثل آزمایش های پزشکی می تواند رحم شما را حساس کند و باعث ترشحات سبک و قهوه ای رنگ واژن شود. 

– کاشت :

ترشحات قهوه ای در دوران بارداری می تواند به دلیل کاشت و تقریبا نه روز بعد از آن اتفاق بیافتد که این نه روز دقیقا زمان تخمک گذاری می باشد و البته دقیقا نه روز نمی توان گفت و رنج آن بین ۶ تا ۱۲ روز می باشد که در طول کاشت تخمک بارور شده خودش را درون خط رحمی جا می کند و ممکن است یک خونریزی سبک در آن اتفاق بیافتد و همچنین ممکن است چند روزی ترشحات قهوه ای رنگ در فرد دیده شود.

علل طبیعی  

– نزدیک به تاریخ :

قبل از اینکه زایمان کنید ، چسبندگی مخاط شما کم می شود که ترکیبی از ترشحات رحم و سلول های آن می باشد که این چسبندگی باعث بسته شدن قسمت باز رحم و جلوگیری از ورود باکتری از رسیده به رحم می شود و دهانه رحم در این زمان نرم تر از همیشه می شود و در نتیجه ممکن است که ترشحات قهوه ای از آن بیرون بریزد. 

علت هایی که باید بعد از دیدن ترشحات احساس نگرانی در مورد آن داشته باشید:

– احتمال سقط جنین :

ترشحات قهوه ای معمولی می تواند در چند هفته اول بارداری اتفاق بیافتد که این خونریزی همچنین می تواند از پرده بیرونی جنینی باشد اما در بعضی از موارد ترشحات قهوه ای رنگ نشان دهنده سقط جنین است و به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که به پزشک مراجعه کنید تا ببینید که علت انقباضات و درد های شکمی چیست.

– عدم رشد جنین :

در بعضی از موارد ممکن است که رشد نوزاد متوقف شود اما بافت آن بیرون نریزد و ترشحات قهوه ای می تواند نتیجه این مشکل نیز باشد که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

شکم کوچک

– بارداری مولار :

این بارداری به علت نا تعادلی در کروموزوم ها اتفاق می افتد و باعث رشد غیر طبیعی شکم می شود و در نتیجه از تولید خون تازه جلوگیری می کند و باعث بیرون زدن ترشحات قهوه ای می شود که حتما به مراجعه به پزشک نیاز دارد. 

– بارداری خارج از رحم :

این نوع بارداری در خارج از رحم یا در لوله های فالوپ تخمدان اتفاق می افتد که در این موارد رحم شما خالی باقی می ماند اما خط رحمی در نتیجه هورمون ها همچنان رشد می کند و در نتیجه خونریزی معمولی تا سنگین در فرد دیده می شود. 

– جفت غیر طبیعی :

جفتی که از رحم خارج شده یا اینکه قسمت باز دهانه رحم را کاملا پوشانده است ، جزء جفت های غیر طبیعی محسوب می شود و در نتیجه می تواند باعث ترشحات قهوه ای رنگ شود که هر دو وضعیت می تواند خونریزی معمولی تا شدید را نیز به وجود بیاورد.

علل ترشحات

– بیماری های جنسی :

عفونت های رحمی یا واژنی نیز می تواند باعث خارج شدن ترشحات قهوه ای شود که این نوع عفونت ها علاوه بر ترشحات قهوه ای رنگ و سوزش ، با بوی بد واژن و خارش نیز همراه هستند. 

ترشحات قهوه ای اگر به دلیل موارد بالا ” یعنی مواردی که گفته شد نگران کننده هستند ” اتفاق نیافتد، جای هیچ نگرانی نخواهد داشت و بنابراین نباید از آن بترسید اما اگر حس کردید که این خون ریزی حالت طبیعی ندارد ، حتما باید تشخیص علت آن را به پزشک بسپارید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *