در حالی که نشیمن شما دارای وسایل دکوری زیادی است، هیچ چیز مهم‌تر و برجسته‌تر از مبلمان شما نیست. مبلمان یکی از بزرگ‌ترین عناصر دکوری منزل شماست. از کوسن‌های دکوری تا میز جلوی مبل با هر روشی که برای دیزاین مبلمان خانه انجام دهید بر روی فضای خانه تاثیر خواهد گذاشت. شما با دیزاین مبلمان خود می‌توانید… 
  مبلمان، یکی از اثاثیه مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منزل به‌شمار می‌آید و وجود آن، رنگ و روحی خاص، به فضای خانه می‌بخشد.
در حالی که نشیمن شما دارای وسایل دکوری زیادی است، هیچ چیز مهم‌تر و برجسته‌تر از مبلمان شما نیست. مبلمان یکی از بزرگ‌ترین عناصر دکوری منزل شما است. از کوسن‌های دکوری تا میز جلوی مبل با هر روشی که برای دیزاین مبلمان خانه انجام دهید بر روی فضای خانه تاثیر خواهد گذاشت. شما با دیزاین مبلمان خود می‌توانید ظاهر جدیدی به دکوراسیون نشیمن خانه دهید.

به رنگ مبل توجه کنید

قبل از اینکه شروع به خریدن هر محصول جدیدی برای مبل کنید، به رنگ آن توجه کنید. بهترین مبلمان راحتی که می‌توان آن‌ها را دیزاین کرد، مبل‌هایی به رنگ خنثی هستند. اگر چه این جمله به این معنی نیست که مبل‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر زیبا نیستند. یک یا دو عکس از مبلمان خود بگیرید که هنگام خرید دکوریجات، به آن‌ها مراجعه کنید.

دیزاین مبل خاکستری

همانطور که در عکس زیر می‌بینید مبل‌های خاکستری این روزها به عنوان رنگ خنثی، بسیارجذاب و پرطرفدار هستند. این مبل‌ها با رنگ‌های روشن به خوبی دیزاین می‌شوند. اگر سبک دکوراسیون شما اجازه می‌دهد، از رنگ شاخص با طرح و نقش‌های مدرن استفاده کنید. برای مثال رنگ زرد و فیروزه‌ای، یک دکوری خوب برای مبل خاکستری است و مکمل خوبی برای این رنگ خنثی است.

دیزاین مبل قهوه‌ای

برای مبل‌های قهوه‌ای نیز می‌توانید ترکیب و ست‌های زیبایی در نظر بگیرید. مبل‌های قهوه‌ای تیره به خوبی با رنگ‌های روشن خنثی ترکیب می‌شوند که بهترین گزینه نیز هست. ترکیب مبل قهوه‌ای و دیگر دکوریجات رنگارنگ مانند فرش و پرده رنگارنگ نیز می‌تواند، مناسب و زیبا باشد. از سوی دیگر در نظر بگیرید که رنگ قهوه‌ای با رنگ‌های سبز و قرمز هم به خوبی ترکیب می‌شود. پس می‌توانید از این دو رنگ نیز کنار مبل قهوه‌ای استفاده کنید.

دیزاین مبل چرمی سیاه

در حالی که رنگ مبل شما بسیار مهم است، جنس و ظاهر آن هم می‌تواند جلوه خاصی به خانه شما بدهد. چرم سیاه هم می‌تواند داخل خانه را هیجان انگیز کند. همه رنگ‌ها به خوبی با رنگ سیاه ترکیب می‌شوند. ولی بهتر است بدانید که چه جنس و متریالی با چرم به خوبی ترکیب می‌شود. محصولاتی مات را به جای محصولات درخشان و پر زرق و برق برای مبل چرم انتخاب کنید تا تعادل به وجود آورید. از دکوریجات مات با طرح و نقش‌های فراوان برای دیزاین مبلمان استفاده کنید.

دیزاین مبل و دکوراسیون دیوار پشتی آن

در حالی که کل تمرکز خود را به روی دیزاین مبلمان خانه و فضای نزدیک آن گذاشته‌اید، باید بگوییم که تزئین دیوار پشت مبل را نباید فراموش کنید. دکور دیوار پشتی مبل، فضایی عالی با دکوراسیونی زیبا برای اتاق نشیمن به وجود می‌آورد. برای مثال می‌توانید از آینه روی دیوار استفاده کنید تا فضا را روشن و بزرگ‌تر جلوه دهد.