پشه‌ها در این هوای گرم دردسر جدی و مزاحم خواب ما هستند، کافی است پشه گرامی یک فرصت پیدا کند و جای نیشش برای چند روز ما را کلافه کند اما چند فرمول خانگی هست که پشه‌ها را فراری می‌دهد.  
 پودر وانیل

شما می‌توانید با ترکیب پودر وانیل و لوسیون بچه به میزان ۱ به ۱۰، معجونی درست کنید که پشه‌ها را فراری دهد. اگر لوسیون کودک ندارید، می‌توانید به جای آن از آب استفاده کنید. وانیل را در کمی آب مخلوط کنید و آن را به بدن تان بمالید.
 میخک صدپر

۵ گرم از میخک صدپر را در یک لیوان آب بریزید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. ۱۰ قطره از این معجون را با یک قاشق چای خوری از هر عطری که خواستید مخلوط کنید و آن را به نقاطی از بدن‌تان که پوشیده نیست بمالید. حالا شما می‌توانید با خیال راحت تا ۲ ساعت بیرون از خانه بمانید، بدون این که پشه‌ها به سمت تان بیایند.

 ارس

اگر در بیرون از منزل، به فکر روشن کردن آتش هستید و در آن واحد می‌خواهید از شر پشه‌ها هم خلاص شوید، چند عدد شاخه ارس یا سرو کوهی را داخل آتش بیندازید. از بوی این گیاه، پشه‌ها فراری می‌شوند.
 روغن سدر

روغن سدر نه تنها پشه‌ها، بلکه مگس و سوسک‌ها را هم فراری می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید و با خیال راحت در محیطی باز بنشینید.
 گل بابونه

می‌توانید چند شاخه از این گیاه را در محلی که نشسته‌‎اید بگذارید و بدون مزاحمت پشه‎ها، از هوای آزاد لذت ببرید.
 گندم

در قدیم، مردم از گندم برای فراری دادن پشه‌ها استفاده می‌کردند. یک دسته از ریشه گندم را آسیاب کنید و آن را با مقداری آب، سه بار بجوشانید. با این کار، معجون شما رنگی زرد پیدا خواهد کرد. اکنون دست و صورت تان را با این مایع بشویید، آن‌وقت می‌بینید که هیچ پشه‌ای به شما نزدیک نخواهد شد.
 ریحان

مقداری ریحان تازه بردارید و آن را بکوبید. سپس آن‌ها را به پوست‌تان بمالید.
مترجم : پردیس بختیاری