1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تغذیه و توانایی های کودک ۲۵ ماهه + رشد فیزیکی

تغذیه و توانایی های کودک ۲۵ ماهه + رشد فیزیکی

رشد کودک 25 ماهه

هر آنچه باید در مورد رشد کودک ۲۵ ماهه بدانید و توجه کنید

به کودک نو پای دو ساله خود “سلام” کنید چه راه طولانی برای کوچولوی شما در چنین زمان کوتاهی طی شد. درست دو سال پیش، او یک نوزاد نارس بود. و در حال حاضر، در حال دویدن، پریدن، فرار کردن و شاید حتی صحبت کردن است!

لطفا توجه داشته باشید که نقاط عطف رشد کودک نوپا تنظیم نمی شود و هر کودک با سرعت خودش رشد می کند. با این حال، اگر شما در مورد رشد فرزند خود نگران هستید، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

رفتار کودک 25 ماهه

رشد کودک ۲۵ ماهه و بررسی رفتار های و علایق کودک ۲۵ ماهه

رشد و نقاط عطف در ۲۵ ماهگی:آیا کودک شما در مسیر درست است؟

رشد فیزیکی کودک ۲۵ ماهه :

همانطور که به طور کامل در ادامه این بخش از بیا نی نی گفته می شود در ۲۵ ماهگی، کودک شما باید یاد بگیرد که به راحتی بدود و به گوشه ها بپیچد. او همچنین می تواند از پله ها بالا و پایین برود و بپرد.

تنها والدین پس از دویدن های سریع کودکشان می دوند، بلکه بهتر است از آنها مراقبت کنند، زیرا او همچنین مهارت عقب رفتن را هم بدست می آورد. آیا ما اشاره کردیم که او همچنین قادر خواهد بود بوفه ها و کشوها را باز کند؟بچه ها در این سنین بسیار مشتاق هستند و هیچ مفهومی از خطر ندارند.

همیشه یک چک لیست در دستتان داشته باشید تا مطمعن شوید که خانه شما یک مکان امن برای کودکتان است ، کمدها و قفسه های کتاب همیشه باید به دیوارها متصل باشند، تا از ریزش آنها جلوگیری شود، اگر کودک شما تصمیم گرفت از آنها بالا برود.

شما ممکن است متوجه شوید که به عنوان بخشی از یک جدول زمانی رشد کودک ۲۵ ماهه، سطح بازی کودک شما با پیچیدگی خودش افزایش یافته است. به طور ناگهانی او می تواند در یک فعالیت خاصی برای دوره طولانی تری باقی بماند و انجام دهد با این حال، از ۲۵ تا ۲۷ ماهگی، کودک شما همچنان سعی در حل مشکلات ساده از طریق آزمایش و خطا خواهد کرد.

والدین ممکن است نیاز کمک را برایشان احساس کنند، اما کودکان می توانند راه حل شما را برای استقلال خود رد کنند اما نگران نباشید زیرا کوچولوی شما با تمرین زیاد به آن حد خواهد رسید ،تا زمانی که بازی خود را کامل کند.

مهارت کودک 25 ماهه

چگونگی رشد جسمی کودک ۲۵ ماهه

راهنمایی و نکات در خصوص کودک ۲۵ ماهه:

کودک نو پای خود را خارج از منزل ببرید تا او بتواند ماهیچه های خود را کشف کند و از هوای تازه استفاده کند. به او آزادی بیشتری برای کشف هایش بدهید، اما به یاد داشته باشید که حواستان به او باشد تا در امنیت بماند.

به کودک خود انواع پازل های ساده را برای کمک به هماهنگی چشم و دست بدهید ؛ بلوک ها، اسباب بازی های موسیقی و همچنین اسباب بازی های فشاری یا اسباب بازی های سواری برای افزایش مهارت ها و سایر مهارت های حرکتی او مناسب هستند.

اسباب بازی هایی که علت و معلول را آموزش می دهند، برای رشد ذهنی عالی هستند. هنرهای ساده و پروژه های صنایع دستی نه تنها راه بسیار خوبی برای بهتر کارد کردن دست هایش است، بلکه خلاقیت و نوآوری کودکان را نیز گسترش می دهند.

رشد کودک 25 ماهه

 کودکان ۲۵ ماهه و رشد فیزیکی کودک

مهارت های شناختی رشد کودک ۲۵ ماهه :

در حالیکه رشد مغز کودک شما با پیشرفت و رشد مواجه شده، بزرگترین بهبود توانایی آنها در تمرکز بیشتر بر روی یک چیز برای مدت زمان بیشتری است این همچنین به این معنی است که کودکان نوپا در این سن ممکن است به طور کامل در بازی جذب شوند؛ زیرا آنها حس زمانی را ندارند.

ما می دانیم که این ممکن است یک زمان هیجان انگیز برای شما و فرزند شما باشد سعی کنید نگران نباشید و در آنجا بمانید! آخر تونل نور است. همچنین کودک نوپای شما بسیار بیشتر از شما مشتاق کشف کردن، نگاه کردن به آینده و یادگیری از دیگران است.

شناخت کودک از محیط

خصوصیات کودک ۲۵ ماهه و شناخت او از اطراف

راهنمایی هایی برای شناخت کودک ۲۵ ماهه:

  • به کودک نو پای خود کمک کنید تا یک کار جدید، انجام دهد.
  • در این سن، فرزند شما شروع به مرتب کردن اقلام بر اساس شکل و رنگ خواهد کرد.
  • با او بازی های مرتب سازی انجام دهید، برای تشویق این مهارت .
  • کودک شما دوست دارد در خانه به شما کمک کند ، دستورالعمل های دو مرحله ای ساده خود را به او بگویید:”اسباب بازی های خود را بردار و آنها را در گنجه قرار بده.

کودکان در 25 ماهگی

مهارت شناخت کودک ۲۵ ماهه از محیط

مهارت های اجتماعی و عاطفی کودک ۲۵ ماهه :

کودک نوپا ی شما صبر شما را امتحان می کند – به خصوص هنگامی که او در تلاش است تا استقلال خود را در بدترین زمانها ادعا کند در حالی که اقداماتش ممکن است به نظر عمدی برسد، سعی کنید به یاد داشته باشید که در این سن، او معمولا توسط کنجکاوی و نه بدکاری تحریک می شود.

اگر او ممکن است مزاحم به نظر برسد، سعی کنید آرام باشید و عصبانی نشوید او ممکن است به نظر برسد که بخواهد همه چیز را خودش انجام دهد، اما هنوز هم برای تجربه هایی به مادرش برگردد.

پس از یک بغل سریع و کلمات نوازشی، می رود دوباره کار خود را انجام می دهد ، در صورتی که کودک شما در این سن بیشتر خودخواه می شود، تعجب نکنید. او هنوز در تلاش است تا مفهوم اشتراک گذاری را درک کند و هنوز به طور کامل مهارت های لازم برای همکاری در بازی را ندارد و در حال پیشرفت در این زمینه است.

با این حال، چیزی که والدین قطعا می توانند منتظرش بمانند، شنیدن صداهای بامزه و ناپیدا از خنده های کودکشان است، در حال حاضر او کم کم می تواند حس طنز را کمی بهتر درک کند.

به عنوان بخشی از رشد کودک نو پای ۲۵ ماهه، او شروع به تشکیل اوراق قرضه با چیزهای مورد علاقه اش خواهد کرد. به همین دلیل، او می تواند در مورد یک اسباب بازی مورد علاقه خود تصمیم بگیرد، مثلا آن را برای اشتراک گذاری رد کند.

کودک 25 ماهه و رفتارهایش

توانایی های اجتماعی و احساسات کودک ۲۵ ماهه

راهنمایی و نکات در رابطه با رشد کودک ۲۵ ماهه:

  • طبیعی است که کودک نوپای شما در ساخت یک برج بلوکی نا امید شود یا برای تکمیل یک بازی در هنگام بازی با دیگران شکست بخورد این ،به این دلیل است که او برای همدلی و درک احساسات دیگران آماده است.
  • چسبیدن به روال ها می تواند به کاهش حس بد کمک کند اما اگر او یک نفر را در عموم شناخت، به یاد داشته باشید قبل از اینکه او به کنار ببرید، آرام بمانید.
  • برخی از کودکان نو پا واقعا می توانند گاهی اوقات مقاوم باشند، پس آماده انعطاف پذیری باشید.
  • به یاد داشته باشید که همه چیز او در این سن به طور کامل توسط دست (یا کنجکاوی) هدایت می شود.
  • او هنوز نمیتواند دلیلش را ثابت کند، بنابراین صبر کلید شما است ،حتی اگر او چند ماه دیگر احساسات مردم را کاملا درک نکند، اما همچنان مهم است که او را آموزش دهید که از لحاظ جسمی غیر قابل قبول و خوب است.
  • خوب است که شروع به تنظیم مرزها بکنیم، اما بعضی اوقات کودک ممکن است به جای انضباط یا دلیل سختگیرانه با طنز و حواس پرتی پاسخ دهد.
  • پدر و مادر می توانند به عنوان مثال در هنگام آموزش کودکان چگونه به اشتراک گذاشتن را یاد بدهند با به اشتراک گذاشتن چیزهای خود در حالی که احترام به اموال خود می گذارید، شما به او آموزش محافظ کمتر بودن در مورد اموال خود را یاد می دهید.
  • نقش بازی کردن یک راه عالی برای به اشتراک گذاری است به او نشان دهید که حتی اگر زمانی چیزی را به اشتراک بگذارد، به راحتی به او بازگردانده می شود.

کودکی اجتماعی در 25 ماهگی

بررسی رشد اجتماعی و عاطفی کودک ۲۵ ماهه 

رشد صحبت کردن و پیشرفت زبانی کودک ۲۵ ماهه :

در حال حاضر، کوچولوی شما می تواند در مورد هر چیزی حرف بزند او می تواند دستورالعمل های ساده ای را دنبال کند و سوالات ساده را درک کند. اما این لزوما به معنای آن نیست که همه دستورات را انجام می دهد.

هر کودکی در ۲۵ ماهگی نمی تواند همینگونه باشد اما نیازی به مقایسه او با دیگر کودکان هم سنش وجود ندارد، زیرا این مهارت از کودکی تا کودک دیگر تغییر می کند با این حال، یک چیزی که به طور خاص مهم است، جهش بزرگی در مهارت های زبانی است.

برخی از کودکان نو پا ممکن است شروع به گفتن برخی از کلمات مورد علاقه خود کنند و به زودی به اندازه کافی، آنها دو کلمه را برای تشکیل جملات ساده شروع خواهند کرد. این نوع تعامل دوستانه را نمی توان جایگزین فیلم های آموزشی کرد از همه مهمتر، او می خواهد اکتشافات خود را با بقیه به اشتراک بگذارد – از جمله یادگیری کلمات – با شما.

راهنمایی هایی مفید برای گفتار کودکان ۲۵ ماهه:

  • برای حمایت از کودکان نوپای خود، پیشرفت زبانش را شروع کنید، با خواندن روزانه برای او. اجازه دهید کتاب را خودش انتخاب کند سپس آنچه را که در تصاویر هر صفحه می بیند در موردش با او صحبت کنید.
  • برای والدین مهم است که این نوع تعامل دوستانه با کودک خود را حفظ کنند، زیرا این نمی تواند جایگزین تلویزیون یا تکنولوژی شود ، حتی ۵ تا ۱۰ دقیقه مطالعه به همراه او یک پشتیبانی بسیار خوب برای پالایش زبان و توسعه کلی مغزش خواهد بود.
  • او بسیار کنجکاو می شود و ممکن است سوالات زیادی بپرسد به یاد داشته باشید همیشه صبور باشید ،حتی زمانی که او ممکن است قادر به بیان خودش نباشد.

بیان کودک 25 ماهه

رشد گفتار و بیان کودک ۲۵ ماهه 

بهداشت و تغذیه رشد کودک ۲۵ ماهه :

این همه بچه های چاق کجا می روند؟ دست و پاهای چاق به طور ناگهانی کم کم کوچولوی شما رشد می کند و بیشتر شبیه یک کودک پیش دبستانی به نظر می رسد.اکثر کودکان نوپا در این سن ۸۳.۱-۸۹ سانتی متر قد، و وزن ۱۰.۵-۱۳.۲ کیلوگرم دارند.

هنگامی که بحث غذا پیش می آید، بیش از حد نگران نباشید، اگر چند روزی او همه چیز را بخورد و در روزهای دیگر، غذایی نخورد نیازهای کالری او در حال حاضر پایین است، بنابراین استرس نداشته باشید. او خوب خواهد بود اگر شما همچنان به او غذا و تنقلات مغذی بدهید.

کودک نوپای ۲۵ ماهه باید از دانه ها، سبزیجات، میوه ها، شیر و گوشت و لوبیا حدود ۱۰۰۰-۱،۴۰۰ کالری بگیرد. به طور ایده آل، او باید روزانه ۳ اونس دانه بخورد، یک اونس برابر با یک تکه نان، یک فنجان غلات آماده، یا نیم فنجان برنج پخته شده، ماکارونی یا سرلاک.

کودک نو پای شما باید یک فنجان سبزیجات و یک فنجان میوه در روز دریافت کند ؛ میوه ها و سبزیجات را به قطعات کوچک ببرید ،تا از خفگی کودکان جلوگیری شود.

وزن کودک 25 ماهه

نکاتی دانستنی از تغذیه کودک ۲۵ ماهه

برای شیر، کودک شما باید دو فنجان در روز شیر بخورد، هر چند شما می توانید این را با سایر محصولات لبنی مانند ماست و پنیر جایگزین کنید. و البته فرزند شما باید پروتئین را از گوشت و لوبیا دریافت کند تا به رشد او کمک شود،که ۲ اونس در روز ایده آل است.

اگر در مورد مسائل سلامتی او نگران هستید، ممکن است بخواهید تغییرات خود را با گزینه های کم چرب تغییر دهید اما محدودیت های زیادی خوب نیست، چرا که آنها هنوز به چربی سالم نیاز دارند تا رشد کنند ؛ کودک نوپای در حال رشد شما به غنی ترین فیبر غلات، حبوبات، میوه ها و سبزیجات همراه با پروتئین ها مانند مرغ و ماهی نیاز دارد.

والدینی که کودکشان خیلی بد غذا می خوردند، میتوانند مواد غذایی را به شکلهای بامزه دربیاورند یا غذاهایی پر از رنگهای جذاب درست کنند،تا غذا را جذابتر کنند زیرا سیستم ایمنی فرزند شما هنوز به جهانی بزرگ تبدیل نشده است، او احتمالا چند بار در سال سرما می خورد.

آن را با مایعات و استراحت درمان کنید، و اگر می خواهید درمان دارویی شود، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. فرزند شما باید بعد از پنج تا هفت روز بهبود یابد . جدا از واکسیناسیون سالانه آنفلوآنزای کودک شما، هرگونه واکسیناسیون که فرزندتان دریافت کرده را به روز کنید. اما حتما با پزشک خود مشورت کنید.

قد کودک 25 ماهه

بایدها و نبایدهای تغذیه در کودکان ۲۵ ماهه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *