1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تفاوت های جالب بارداری اول و حاملگی دوم

تفاوت های جالب بارداری اول و حاملگی دوم

تفاوت بارداری اول و دوم

در مورد تفاوت بارداری اول و دوم بدانید

اغلب مادران این طور فکر می کنند که بارداری دوم آنها شبیه اولی است،در حالیکه تصور اشتباهی می باشد.شما منتظر یک فرزند دیگر هستید، وضعیت و حالت بدنتان متفاوت است، همانطور که در این بخش از نکات مربوط به دوران بارداری در بیا نی نی خواهیم گفت دومین بارداری تفاوت هایی دارد. با وجود این حقیقت که سابقه دار هستید، به خاطر برخی شگفتی های فیزیکی و ذهنی آمادگی دارید. لازم به ذکر نیست باید به آماده سازی کودکان برای ورود نوزاد جدید کمک کنید.

تفاوت بارداری اول و دوم

بارداری اول و دوم چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت های فیزیکی بارداری اول و دوم :

به لحاظ جسمی، متوجه خواهید شد که احساس کشیدگی می کنید حدود یک ماه زودتر از اولین بارداری تان این حس ها را تجربه می کنید. این به این دلیل است که رحم قبلا کشیده شده و نسبت به آنچه احساس می کنید آگاه تر هستید .

هم چنین مزایایی مانند تشخیص حرکات جنین از حدود یک ماه قبل نیز وجود دارند.مراقبت قبل از تولد کاملا شبیه مراقبتی خواهد بود که در اولین بارداری داشتید. هر بارداری منحصر به فرد و نیازمند مراقبت است. این به این معنی است که باید برای معاینات قبل از تولد مثل بارداری قبلی اقدام کنید.

بارداری اول و دوم

منحصر به فرد بودن هر بارداری

تفاوت های عاطفی و ذهنی بارداری اول و دوم

در بارداری،اول احتمالا انرژی ذهنی و عاطفی زیادی را در دوران بارداری سپری می کنید. اکنون کودکان دیگری برای مراقبت دارید، ممکن است از نظر احساسی نسبت به این بارداری احساس دوری کنید. این عکس العملی طبیعی است و به هیچ وجه نشانه این نیست که شما این کودک را کم تر دوست خواهید داشت. احتمالا همسرتان کم تر به این بارداری علاقه مند خواهد بود.

دیگر تفاوت های بارداری اول و دوم که اکثر زنان تجربه می کنند

در اینجا چندین مورد برای بارداری اول و دوم وجود دارد که ممکن است متفاوت باشد:

۱. زودتر نشان دادن

بسیاری از زنان متوجه بارداری دوم زودتر از اولی می شوند. این برای راز نگه داشتن بارداری کمی دشوار است اگر چیزی است که برای شما مهم است. دلیل این امر این است که رحم قبل از این بارداری کشش و رشد را داشته بنابراین ماهیچه های شکمی شل تر و با وضعیت بارداری آشنا هستند به همین خاطر وضعیت را زودتر تشخیص می دهند.

تشخیص بارداری

تشخیص زودتر بارداری دوم

 تفاوت علائم بارداری اول و دوم

۲. تغییرات سینه

برخی از زنان احساس می کنند که پستان های آن ها به همان اندازه که در بارداری اول حساس بود اینطور نیست. اما ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی، و به رسمیت شناختن چیزی که قبلا تجربه کرده اند ، نسبت به تغییرات آگاه تر باشید.

حساسیت سینه، درد و خارش به خاطر افزایش ناگهانی پروژسترون، هورمون رشد ضروری برای حمایت از بارداری رخ می دهد.

۳. احساس حرکت نوزاد

بسیاری از زنان گزارش می دهند حرکات دومین نوزاد خود را زودتر احساس می کنند. این به احتمال زیاد به خاطر این واقعیت است که با این حس قبلا آشنایی داشته اند.

تغییرات در بارداری دوم

زودتر حس کردن حرکات نوزاد در بارداری دوم

فرق داشتن علائم بارداری اول با دوم 

۴. انقباضات قبل از زایمان

بسیاری از زنان در دوران بارداری دوم انقباضات را مورد توجه قرار می دهند. و به دلیل تجربه ای که در زایمان اول داشتند این درد را به راحتی از درد زایمان تفکیک می کنند.

۵. تفاوت در خستگی

بسیاری از زنان در دور دوم احساس خستگی بیشتری می کنند و این احتمالا به این دلیل است که بار دیگر باردارشدید، این بار کودک دیگری دارید و نمی توانید مثل قبل استراحت کنید، بنابراین نمی توانید به راحتی استراحت کنید. از سوی دیگر، برخی از زنان می گویند آن ها بسیار خسته هستند و ممکن است فرصت نداشته باشند که به خود توجه کنند.

خستگی در بارداری دوم

خستگی بیشتر در بارداری دوم

آشنایی با تفاوت های بارداری اول و دوم

۶. احساسات

بسیاری از زنان متوجه می شوند که تا حدی احساسات پیچیده ای نسبت به بارداری دوم دارند. این بچه چطور با خانواده ما جور درمی آید؟ این امر چگونه می تواند پویایی روابط ما با اولین فرزند را تغییر دهد؟ همسر؟ چگونه می توانم خواسته های یک بچه دیگر را تحمل کنم؟ این ها همه به کلی قابل فهم و رایج هستند.

۷. زایمان کوتاه تر

زایمان دومین کودک معمولا از اولی کوتاه تر می شود. این موضوع را پزشکان قبول ندارند، اما بسیاری می گویند زایمان دوم به اندازه زایمان اول طول نمی کشد. در مواردی این مساله درست است.

زایمان در بارداری دوم

تفاوت در مدت زمان زایمان دوم

۸. پس از زایمان

درد شکم، پس از زایمان در شکم اول به طور معمول نسبتا ملایم است اما این معمولا نسبت به هر زایمان بدتر می شود چون ماهیچه برخی از کشیدگی عضلات خود را از دست داده و نیز منقبض نمی شود.

۹. تغییرات پوست

به دلیل هورمون هایی از قبیل استروژن و پروژسترون، همراه با افزایش جریان خون، ممکن است تغییرات پوستی مانند ملاسما را تجربه کرده باشید. حدود نیمی از زنان باردار دچار لکه های سیاه روی صورت می شوند.ممکن است با زایمان اولین فرزند متوجه آن نشوید اما با بارداری دوم ممکن است لک هایی روی صورت ببیند که جای نگرانی ندارد زیرا با تنظیم هورمون ها لک های پوستی از بین می روند

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *