1401/11/18

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان

انزال زودرس، شرایطی است که مرد هنگام رابطه جنسی، خیلی سریع انزال می‌کند. این یک مشکل رایج است که درمان‌های متفاوتی دارد. در این مقاله علاوه بر سایر درمان‌ها با تمرینات کگل برای زود انزالی مردان هم آشنا می‌شوید.

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان

انزال زودرس، شرایطی است که مرد هنگام رابطه جنسی، خیلی سریع انزال می‌کند. این یک مشکل رایج است که درمان‌های متفاوتی دارد. در این مقاله علاوه بر سایر درمان‌ها با تمرینات کگل برای زود انزالی مردان هم آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید:

  • انزال زودرس چیست؟
  • انواع انزال زودرس
  • درمان انزال زودرس
  • ارتباط مشکلات نعوظ و سلامتی
  • بهترین تمرینات کگل برای زود انزالی مردان و رفع مشکلات نعوظ
  • نکات تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
  • نکات ایمنی درباره تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
  • خلاصه

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
انزال زودرس چیست؟
بر اساس مطالعه‌ای که روی ۵۰۰زوج انجام شد، این نتیجه به دست آمده که میانگین زمان انزال حدود ۵دقیقه و نیم پس از شروع رابطه جنسی است.

میانگین زمان انزال حدود ۵دقیقه و نیم پس از شروع رابطه جنسی است.

انزال زودرس، یعنی انزالی که به صورت مستمر در عرض ۱دقیقه پس از دخول اتفاق می‌افتد.
اما در نهایت این زوج هستند که درباره زمان انزال در رابطه تصمیم می‌گیرند و یک حکم کلی وجود ندارد.
اگر زمان انزال باعث ناراحتی مداوم شما می‌شود، لازم است به دنبال درمان باشید.

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
انواع انزال زودرس
دو نوع انزال زودرس وجود دارد:

۱- انزال زودرس اولیه
شرایطی که شما همیشه با آن مواجه بوده‌اید.

۲- انزال زودرس ثانویه، یا انزال زودرس اکتسابی
شرایطی که اخیرا به آن دچار شده‌اید.
علل انزال زودرس اولیه، اغلب روانی هستند که می‌توانند شامل تجربه جنسی آسیب‌زا در سنین پایین باشند. انزال زودرس ثانویه می‌تواند هم ناشی از عوامل روانی، هم ناشی از عوامل فیزیکی باشد.
دلایل فیزیکی شامل نوشیدن الکل و التهاب غده پروستات است.

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
درمان انزال زودرس
اگر انزال زودرس شما ناشی از یک وضعیت فیزیکی است، درمان بیماری زمینه‌ای موثر خواهد بود. پزشک عمومی می‌تواند گزینه‌های درمانی احتمالی را پیشنهاد کند.
درمان انزال زودرس ناشی از عوامل روانی کمی چالش‌برانگیزتر است. اما اکثر مردانی که به درمان ادامه می‌دهند، مشکلشان برطرف می‌شود.

۱- خودیاری
تعدادی از تکنیک‌های خودیاری وجود دارد که می‌توانید قبل از دریافت کمک پزشکی از آن‌ها استفاده کنید:

  • ۱ تا ۲ساعت قبل از رابطه جنسی، خودارضایی کنید.
  • استفاده از کاندوم ضخیم برای کمک به کاهش حس.
  • نفس عمیق بکشید تا برای مدت کوتاهی رفلکس انزال را خاموش کنید.
  • داشتن رابطه جنسی در پوزیشنی که همسرتان در بالا قرار دارد. این کار به همسرتان اجازه می‌دهد وقتی نزدیک به انزال هستید، کنار بکشد.
  • در حین رابطه جنسی استراحت کنید و با فکر کردن به چیزی کاملا متفاوت، حواس خود را پرت کنید.
  • از زوج‌درمانی استفاده کنید. در زوج‌درمانی، تشویق می‌شوید تا مسائلی را که ممکن است بر روابط شما تاثیر بگذارد، بررسی کنید و در مورد چگونگی حل آن‌ها توصیه‌هایی به شما داده می‌شود. همچنین ممکن است تکنیک‌هایی را بیاموزید که می‌تواند به شما کمک کند عادات پیشگیری از انزال زودرس را یاد بگیرید.

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
۲- مصرف دارو
اگر تکنیک‌های خودیاری مشکل را برطرف نکند، می‌توانید از مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین استفاده کنید. این داروها عمدتا برای درمان افسردگی استفاده می‌شوند، اما یکی از عوارض جانبی آن‌ها تاخیر در انزال است.

سایر داروهای مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین که ممکن است برای انزال زودرس تجویز شوند عبارتند از پاروکستین، سرترالین یا فلوکستین.

«داپوکستین» به طور خاص برای درمان انزال زودرس طراحی شده است. معمولا به شما توصیه می‌شود که آن را بین ۱ تا ۳ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف کنید، اما نباید آن را بیشتر از یک بار در روز استفاده کنید.
اگر داپوکستین اثری نداشت، پزشک عمومی ممکن است یک داروی دیگر را جایگزین کند.
سایر داروهای مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین که ممکن است برای انزال زودرس تجویز شوند عبارتند از پاروکستین، سرترالین یا فلوکستین. معمولا باید این نوع داروها را به مدت ۱ یا ۲هفته قبل از به دست آوردن اثرات کامل مصرف کنید.
کرم‌ها و اسپری‌های بی‌حس‌کننده مانند لیدوکائین هم می‌توانند با کاهش حساسیت آلت تناسلی به رفع مشکل کمک کنند. استفاده از کرم بی‌حس‌کننده همراه با کاندوم می‌تواند بسیار موثر باشد. پزشک عمومی می‌تواند کرم بی‌حس‌کننده مناسب را توصیه کند.

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
ارتباط مشکلات نعوظ و سلامتی
همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، انزال زودرس به انتشار زودهنگام مایع منی ناخواسته، یا غیرقابل کنترل در طول رابطه جنسی گفته می‌شود. در حالی که انزال زودرس یک بیماری پزشکی محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند بر اعتماد به نفس مرد و بر روابط جنسی او تاثیر منفی بگذارد.

۴۴درصد از مردانی که از اختلال نعوظ رنج می‌برند به دلیل عوارض سلامتی مانند دیابت و فشار خون بالا این مشکل را تجربه می‌کنند.

پزشکان بیشتر و بیشتر متقاعد می‌شوند که سلامت جنسی با سلامت کلی، ارتباط مستقیم دارد.
نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ۴۴درصد از مردانی که از اختلال نعوظ رنج می‌برند به دلیل عوارض سلامتی مانند دیابت و فشار خون بالا این مشکل را تجربه می‌کنند.
اگر شما هم این مشکلات را تجربه می‌کنید، لازم نیست در مرحله اول، داروهای گران‌قیمت بخرید. علاوه بر خودیاری می‌توانید از تمرینات متعدد به‌ویژه تمرینات کگل استفاده کنید تا ناحیه مرکزی و لگنی بدنتان تقویت شود.
تقویت ماهیچه‌هایی که ناحیه تناسلی را احاطه کرده و از آن حمایت می‌کنند می‌تواند به آلت تناسلی در به دست آوردن و حفظ نعوظ کمک کند و مشکلاتی را که باعث انزال زودرس می‌شود از بین ببرد.

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
بهترین تمرینات کگل برای زود انزالی مردان و رفع مشکلات نعوظ
ثابت شده است که تمرینات کگل یا تمرینات لگنی در رفع اختلال نعوظ موثر هستند و باید به عنوان اولین خط درمان مورد استفاده قرار بگیرند. ماهیچه‌هایی در ناحیه لگن، آلت تناسلی را احاطه کرده‌اند و هنگام نعوظ فعال هستند. هدف تمرینات کگل، تقویت این عضلات است.

۱- روی زمین دراز بکشید و پشتتان را به روی زمین فشار بدهید
۱- روی زمین و به پشت دراز بکشید. دست‌هایتان را صاف روی زمین قرار دهید. زانوها را خم کنید و باسنتان را به سمت بالا ببرید.
۲- سعی کنید آلت تناسلی خود را به سمت داخل بدن خود بکشید و پنج ثانیه آن نگه دارید، سپس رها کنید.

ماهیچه‌هایی در ناحیه لگن، آلت تناسلی را احاطه کرده‌اند و هنگام نعوظ فعال هستند. هدف تمرینات کگل، تقویت این عضلات است.

۳- بعد ماهیچه‌های مقعد خود را منقبض کنید به شکلی که انگار می‌خواهید جلو مدفوع کردن خود را بگیرید، سپس ماهیچه‌ها را رها کنید.
۴- مراحل دو و سه را هشت تا ۱۰بار تکرار کنید و این تمرین را سه تا پنج سِت انجام دهید.

۲- به پهلو بخوابید
۱- روی زمین و به پهلو دراز بکشید.
۲- یک بالش را بین زانوهای خود قرار دهید. بالش باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که باعث شود پاهای شما هم باز بماند.
۳- پاهای خود را به هم فشار دهید و پنج ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید.
۴- مرحله سوم را هشت تا ۱۰بار تکرار کنید و این تمرین را سه تا پنج سِت انجام دهید.

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
۳- نشستن روی صندلی
۱- یک موقعیت راحت را برای نشستن روی صندلی پیدا کنید.
۲- همان‌طور که روی صندلی نشسته‌اید، آلت تناسلی خود را فقط با عضلاتش منقبض کنید، به شکلی که انگار می‌خواهید جلو خروج ادرار را بگیرید. پنج ثانیه در این حالت بمانید، سپس عضلات را رها کنید.
۳- مرحله دوم را هشت تا ۱۰بار تکرار کنید و سپس این تمرین را سه تا پنج سِت انجام دهید.
یکی از راه‌هایی که نشان می‌دهد آیا فشار دادن را به درستی انجام می‌دهید، یا نه، این است که سعی کنید جریان ادرار را برای چند ثانیه متوقف کنید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، یعنی تمرینات را به درستی انجام داده‌اید.
همانطور که بدن شما با این تمرینات آشنا می‌شود و به آن عادت می‌کند، زمانی را که عضلات مختلف لگن را فشار می‌دهید و نگه می‌دارید، افزایش دهید. همچنین می‌توانید تعداد سِت‌ها، یا مجموعه تمریناتی را که انجام می‌دهید افزایش دهید.

تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
نکات تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
هنگام انجام این تمرینات، نکات زیر را مد نظر قرار بدهید:

  • نفس خود را حبس نکنید.
  • به سمت پایین فشار ندهید، در عوض، عضلات لگن خود را محکم به هم فشار دهید، طوری که انگار می‌خواهید چیزی را با آن عضلات بالا بیاورید.
  • سعی کنید عضلات شکم خود را در تمام مدت آرام نگه دارید.
  • بین هر سِت، عضلات کف لگن خود را شل کنید.
  • اکثر مردان بعد از این‌که حدود یک ماه تمرینات کگل را انجام می‌دهند، نتایج آن را می‌بینند. در پایان ماه اول، باید بتوانید انقباض عضلات را به مدت ۱۰ثانیه نگه دارید و بتوانید تمرینات را هشت تا ۱۰ سِت انجام دهید.

نکات ایمنی درباره تمرینات کگل برای زود انزالی مردان
ورزش به هیچ وجه نباید باعث درد شود. اگر درد دارید، بلافاصله تمرینات را متوقف کنید و به دنبال کمک پزشکی باشید.

ورزش به هیچ وجه نباید باعث درد شود. اگر درد دارید، بلافاصله تمرینات را متوقف کنید و به دنبال کمک پزشکی باشید.

خلاصه
انزال زودرس، شرایطی است که مرد هنگام رابطه جنسی، خیلی سریع دچار انزال می‌شود. انزال زودرس به دو دسته انزال اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود. شما می‌توانید ابتدا از تمرینات خودیاری، یا تمرینات کگل برای زودانزالی مردان استفاده کنید. اگر این تمرینات، موفقیت‌آمیز نبود، به پزشک مراجعه کنید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک بیا نی نی سر بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *