1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

تنظیم برنامه خواب دوقلو‌ها

تنظیم برنامه خواب دوقلو‌ها

تنظیم برنامه خواب دوقلو‌ها

آموزش خواب دوقلو‌ها یکی از زمینه‌هایی است که والدین جدید مشتاقانه آن را دنبال می‌کنند. به خاطر داشته باشید که بیش از نیمی از دوقلو‌ها زودتر از موعد به دنیا می‌آیند  در حالی که ممکن است به طور کلی بیشتر از نوزادان دیگر بخوابند. اگر نوزادان شما هر چهار ساعت یکبار غذا می‌خورند به آن‌ها اجازه دهید چرت بزنند.

 

چه زمانی می‌توانید آن‌ها را بخوابانید؟

برای نوزادان بهترین زمان خواب بین ۴ تا ۶ ماهگی است، زیرا این زمانی است که نوزادان به اندازه کافی بزرگ شده‌اند تا خودشان را آرام کنند و به طور مستقل به خواب ‌می‌روند. اگر دوقلو‌های شما زودتر از موعد به دنیا آمدند (قبل از هفته ۳۷ بارداری) ممکن است لازم باشد زمان خواب را تنظیم کنید.

آیا دوقلو‌ها می‌توانند کنار همدیگر بخوابند؟

اندازه خانه شما تعیین می‌کند که آیا می‌توانید دوقلو‌های خود را در یک اتاق بخوابید یا خیر. اگر هدف نهایی شما این است که دوقلو‌هایتان در یک اتاق مشترک باشند خوب است که با همدیگر بخوابند تا به یکدیگر عادت کنند.

 

نکاتی برای تمرین خواب دوقلو‌ها

هنگام تمرین خواب دوقلو‌ها بایدصبر داشته باشید اما بدانید که با گذشت زمان و تمرین قطعاً می‌توانید موفق باشید. این نکات هوشمندانه مربوط به تغذیه، چرت زدن و روتین‌های قبل از خواب بوده که می‌تواند بر برنامه خواب دوقلو‌ها تأثیر بگذارد:

– برنامه غذایی:

نکته کلیدی در برنامه خواب دوقلوها این است که ابتدا فرزندتان را در یک برنامه غذایی قرار دهید زیرا نوزادانی که همزمان غذا می‌خورند احتمالاً در همان زمان نیز خواب آلود خواهند شد.

– مراقب علائم خواب باشید:

بعد از اینکه دوقلو‌ها را تغذیه کردید، آروغ زدید و دوقلو‌ها را عوض کردید هر دوی آن‌ها را از نظر علائم خواب مانند خمیازه کشیدن و مالیدن چشم بررسی کنید. در مرحله بعد آن‌ها را خواب آلود اما بیدار روی زمین بگذارید.

– یک روال ثابت قبل از خواب ایجاد کنید:

روال منظم قبل از خواب برای همه نوزادان مهم است به ویژه برای دوقلو‌ها. با حمام شروع کنید و سپس نور را کم کنید، لالایی و کتاب بخوانید و قبل از خواب گرسنگی آن‌‌ها را برطرف کنید. هر شب همین روال را تکرار کنید تا نوزادانتان بدانند که به زودی زمان خواب فرا می‌رسد.

– یک دستگاه صوتی داخل اتاق بگذارید:

یک دستگاه صوتی که ریتمی تکراری می نوازد می‌تواند به خوابیدن کودک کمک کند.

– شب‌ها شیر به نوزاد دهید:

از آنجایی که بسیاری از دوقلو‌ها با وزن کمتری نسبت به تک قلو‌ها به دنیا می‌آیند هنگام خواب به آن‌ها شیر دهید تا گرسنه به خواب نروند.

– نوزادان را جدا از هم بخوابانید:

اگر یکی از دوقلو‌ها در طول شب می‌خوابد به او اجازه دهید به طور موقت در اتاقی متفاوت از خواهر یا برادرش چرت بزند حتی اگر این به معنای جابجایی تخت باشد.

 

نتیجه‌گیری:

تمرین خواب دوقلو‌ها نیازمند یک رویکرد انعطاف‌پذیر است بنابراین آماده باشید که در صورت نیاز تغییر دهید و تاکتیک‌های مختلف را امتحان کنید. شاید خوابیدن دوقلو‌ها بیشتر طول بکشد.

 

منبع:

www.whattoexpect.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *