1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

حقیقتی مهم درباره لیزر مو های زائد در بارداری

حقیقتی مهم درباره لیزر مو های زائد در بارداری

لیزر موهای زائد بارداری

حقایقی مهم درباره لیزر موهای زائد در بارداری

افراد زیادی دوران بارداری را یکی از زیبا ترین اتفاقات در دنیا و یک مرحله بسیار مهم در زندگی به شمار می آورند. مطمئنا این موضوع مهم است و زندگی شما وارد فاز جدیدی خواهد شد و همچنین هر خانم باردار تجربیات نسبتا متفاوتی از این دوران خواهد داشت اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که بارداری دوران محدودیت ها و ممنوعیت ها است.

برای مثال مصرف برخی از غذا ها، سبزیجات، نوشیدنی ها و همچنین زیاد ورزش کردن و … ممنوع است. اما آیا لیزر کردن مو های زائد امکان پذیر است؟ زیرا حتی کارهایی که روی پوست انجام می دهید هم ممکن است منجر به سقط جنین یا آسیب شوند. در این قسمت از بیا نی نی در این باره توضیح خواهیم داد.

لیزر موهای زائد بارداری

آیا لیزر مو های زائد در دوران بارداری امکان پذیر است؟

در حال حاضر در هیچ کدام از تحقیقات انجام شده، این موضوع که لیزر مو های زائد در دوران بارداری آسیب زاست ثابت نشده است. طبق این نظریات لیزر کردن باید ایمن و بی خطر باشد. با این حال پزشکان بسیار توصیه می کنند که زنان باردار به علت عدم وجود اطلاعات کافی درباره تاثیر لیزر بر جنین، این کار را انجام ندهند.

رشد مو در دوران بارداری چه تغییراتی خواهد داشت؟

بارداری به عنوان دورانی در زندگی زنان شناخته می شود که به شدت روی بدن آن ها تاثیر خواهد گذاشت. بدن از هورمون ها لبریز خواهد شد، استروژن و آندروژن در سطوح بالایی قرار می گیرند و همین موضوع باعث رشد مو در قسمت هایی می شود که در سه ماهه اول بارداری خالی از مو بوده است.

مثلا ممکن است مو هایی را روی شکم تان مشاهده کنید. از آنجایی که رشد مو با هورمون ها در ارتباط است و هورمون ها بر نتیجه حذف کردن مو با لیزر تاثیر منفی می گذارند ؛ این امکان وجود دارد که بعد از لیزر ببینید در جاهایی از بدنتان که لیزر شده اند مو ها مجددا در حال رشد هستند. به همین علت تا زمان زایمان از لیزر کردن دست بردارید.

رشد مو در دوران بارداری

عوامل دیگر تاثیرگذار بر رفع مو با لیزر در دوران بارداری

وقتی باردار می شود؛ پوست به علت افزایش گردش خون حساس تر می شود بنابراین هر مدل اصلاح مو از قبل بارداری دردآور تر خواهد بود همچنین ممکن است بارداری بر میزان اثر بخشی لیزر نیز تاثیر منفی بگذارد.

چه مدت پس از زایمان می توانیم لیزر مو های زائد را شروع کنیم؟

از آنجایی که بارداری بر میزان حساسیت پوست، رنگ دانه ها و همچنین رشد مو تاثیر خواهد گذاشت؛ بهتر است تا زمان زایمان صبر کنید و لیزر انجام ندهید.

ما درک میکنیم که اصلاح نکردن مو ها و بیشتر شدن رشد آن ها ممکن است برای برخی از خانم ها اذیت کننده باشد که در این صورت شما با داشتن یک گواهی پزشکی که به شما اجازه داده است تا مو های زائدتان را لیزر کنید؛ می توانید این کار را انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *