1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خانم‌های باردار مستعد عفونت‌های قارچی هستند

خانم‌های باردار مستعد عفونت‌های قارچی هستند

خانم‌های باردار مستعد عفونت‌های قارچی هستند

 کارشناس شبکه بهداشت و درمان ملایر، گفت: بیماری‌های پوستی همراه با خارش و در نواحی گرم و مرطوب بدن، واگیردار است.” مرتضی عابدینی، افزود: عفونت‌های قارچی در مناطقی از جمله زیر بغل، کشاله ران، ناحیه گردن و ناحیه تناسلی با پوسته‌های طوسی و قهوه‌ای کم‌رنگ ظاهر می‌شود و همراه با خارش است.

وی اظهارکرد: این بیماری در مکان‌هایی مانند حمام‌های عمومی، استخرها و باشگاه‌ها در صورت آلودگی، انتقال پیدا کرده و عواملی چون پوشیدن مایوی خیس و لباس‌های تنگ و چسبان در محیط‌های گرم و مرطوب، باعث ایجاد این بیماری می‌شود.
عابدینی با بیان اینکه در صورت آلوده بودن آب‌ استخر بیماری قارچی منتقل می‌شود ادامه داد: خانم‌ها در زمان بارداری و یا در طی یائسگی نیز مستعد عفونت‌های قارچی هستند و یا ورزشکاران به ویژه کشتی‌گیران که بدن آن‌ها زیاد عرق می‌کند و با آلودگی تشک کشتی به دیگران نیز سرایت می کند.

کارشناس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: پزشکان داروهایی مانند میکونازول و یا کلوتریمازول و یا داروهای تک‌دوزی فلوکونازول و اگرچه لازم باشد آنتی‌بیوتیک همراه با صابون گوگرد یا شامپوهای حاوی ضدعفونی‌کننده بدن برای بهبودی تجویز می‌کند.

وی افزود: این بیماری اگر به ناحیه سر برسد و پوست سر درگیر شود باعث خارش شدید و ریزش مو خواهد شد.

عابدینی در ادامه در رابطه با راه‌های پیشگیری و درمان این بیماری اظهارکرد: همه افراد باید لباس‌های زیر به خصوص مایو و حوله خود را در برابر آفتاب تند، خشک کنند و شیرینی نخورند زیرا مواد شیرین وارد قندخون شده و محیط کشت مناسبی برای عفونت‌های قارچی است.

وی در پایان توصیه کرد: ماست فراوان و سیر میل کنید زیرا سیر، حاوی ماده ضد میکروبی به نام آسیلین است که موجب پیشگیری از عفونت قارچی می‌شود، تغذیه خوب داشته باشد و از ویتامین‌های A وC وE و روی بیشتر استفاده کنید.

منبع: بیا نی نی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *