1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خرید رفتن با کودکان برای شما نیز دشوار است؟!

خرید رفتن با کودکان برای شما نیز دشوار است؟!

خرید رفتن

راهکارهای مناسب برای خرید رفتن با کودکان

اگر قرار است با کودک خود به خرید یا فروشگاه بروید، لازم است در اولین همراهی های او با شما برای خرید رفتن ، نکاتی را بیاموزید.در این مطلب ما به شما نکاتی را آموزش می دهیم که با استفاده از آن ها با کودکتان به یک خرید مفرح بروید.

برای خریدرفتن همراه با کودک چه نکاتی باید رعایت شود

کودکان خردسال اغلب در مغازه ها، فروشگاه ها و سوپر مارکت ها رفتار خوبی نداشته و بی قراری می کنند. به این سو و آن سو می دوند به همه چیز دست می زنند دائم با خواسته هایی مختلف سعی در جلب توجه شما دارند و در صورت عدم موفقیت کار به نحسی آنان هم می کشد. یعضی بچه ها خرید را تبدیل به امر دشواری کرده و مادر را به حدی تحت فشار قرار می دهند که تصمیم می گیرد به تنهایی به این کار بپردازد و کودک را همراه خود نبرد . ولی متاسفانه کسی که صلاحیت نگهداری بچه را داشته باشد، اغلب در دسترس مادران نیست. به علاوه اگر این شخص را در اختیار دارید، باید از این فرصت طلایی استفاده بهتری کرده و آن را به خود و همسرتان اختصاص دهید. نه اینکه آن را صرف خرید کنید. خرید کردن به همراه کودکان راه و روش مخصوصی دارد که آن را به شما آموزش خواهیم داد .

خرید رفتن

اصول خرید رفتن با کودکان

لیست تهیه کنید
قبل از رفتن به فروشگاه های بزرگ لیستی برای خودتان و لیست کوچک دیگری برای فرزندتان آماده کنید. در لیست کودک وسایل ساده ای مانند نان، شیر و … که او آن ها را به خوبی می شناسد، بگنجانید .

یادآوری کنید
در مدتی که در فروشگاه هستید و در میان قفسه های کالا به این سو و آن سو می روید مرتب به بچه تان یادآوری کنید که مسئول خرید چه وسایلی است و برای مثال بپرسید:«هنوز شیر رو ندیدی؟» بهتر است در لیست خرید او به جای نوشتن شکل هر وسیله را بکشید . کودکان خردسال می توانند ۳ یا ۴ مورد را برای خرید به خاطر بسپارند .

تا انتها با او همراه شوید
اگر به محیط فروشگاه آشنایی دارید برای تداوم هیجان در سرتاسر مدت خرید سعی کنید اشیایی که در لیست فرزندتان قرار می دهید در ابتدا، اواسط و انتهای فروشگاه قرار داشته باشند .

اعتراض نکنید
حوصله کودکان هنگام خرید که شما به کارتان دقت دارید و توجهی به آنان نشان نمی دهید، سر می رود. از سوی دیگر هنگامی که شما مشغول و سرگرم هستید بچه ها هم فرصت را برای هر نوع شیطنت و رفتار ناپسند غنیمت می شمارند. اگر کودک نو پای شما خرید کردن را به امری عذاب آور بدل کرده است هرگز این موضوع را به خودش انعکاس ندهید زیرا خیلی آسان از این مسئله سو استفاده خواهد کرد .

خرید رفتن

خرید رفتن با کودکان چه اصولی دارد

او را در خرید شریک کنید
روش مشارکت در حل مشکل خرید بسیار موثر است بنابراین او را در این کار شرکت دهید و به او وظایفی محول کنید تا خرید را برایش هیجان انگیز جلوه دهید .

اجازه ندهید کوچولوها خسته شوند

وقتی احساس کردید که نشانه های خستگی در کودک تان پدیدار شد، وقت آن است که کمی خلاقیت به خرج داده و کودک خود را سرگرم کنید.بچه ها نمی توانند بیکار بمانند و شما باید حتما برای آنها سرگرمی یا کاری درنظر بگیرید.اگر کودکتان خیلی کوچک است او را به یکی از همراهان مثلا همسرتان بسپارید تا در جایی که برای او سرگرم کننده است نگهداری کند اما درصورتی که می تواند همراه شما باشد به روش های مختلف او را سرگرم کنید یا در فرایند خرید مشارکت دهید.مثلا می توانید در برابر یک مغازه لباس فروشی از او بخواهید که لباس های قرمز را بشمارد یا کلاه ها را بشمارد یا می توانید از او بخواهید که تعداد بچه های هم سن و سال اطراف شما را بشمارد.این کارها در عین حال که فعالیت های کوچک و بی دردسری هستند اما کودک را به خوبی سرگرم می کنند.همچنین می توانید او را در فرایند خریدکردن درگیر کنید.مثلا از او بپرسید به نظر تو این بلوز برای بابا مناسب است؟ کدام یک از این جوراب ها از نظر تو زیباتر است و….می توانید پیش از خرید، لیست خریدها را به کودک بگویید و از او بخواهید تا در فروشگاه آنها را به یاد بیاورد.یا اینکه از او بخواهید اجناسی را که انتخاب کرده اید داخل سبد خرید بگذارد یا برای شما تا صندوق حمل کند.می توانید از او بخواهید تا اجناس را به فروشنده تحویل بدهد یا مبلغ صورتحساب را پرداخت کند.این کارها باعث می شود تا علاوه بر اینکه ذهن کودک درگیر شده و کمتر شما را اذیت کند، اعتماد به نفس او هم بالا رفته و مهارت های ارتباط اجتماعی او افزایش پیدا کند .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *