1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خوب و بدهای خوردن کدو حلوایی در بارداری

خوب و بدهای خوردن کدو حلوایی در بارداری

کدو حلوایی در بارداری

مصرف کدو حلوایی در دوران بارداری

کدو حلوایی ها یکی از مهم ترین میوه ها وسبزیجات می باشند و حداقل دانه های آن می تواند فواید زیادی را به فرد برساند . خواص این میوه به دیگر میوه ها و سبزیجات شباهت بسیار زیادی دارد و یک سوپر ماده غذایی محسوب می شود اما اگر باردار هستید و در خوردن یا نخوردن این میوه شک دارید ، در این قسمت از بیا نی نی با ما همراه باشید تا با خواص فوق العاده کدو حلوایی برای این دوران آشنا شوید . 

ارزش غذایی کدو حلوایی در دوران بارداری

کدو حلوایی ها منبع عظیمی از ویتامین ها ، مثل ویتامین آ ، ویتامین ب ۶، ویتامین ث و مواد معدنی مثل آهن و زینک هستند . آن ها حاوی آنتی اکسیدان ها نیز می باشند و دانه کدو حلوایی همچنین خواص زیادی برای خانم های باردار دارد و مصرف آن به اندازه ۱۰۰ گرم می تواند ۲۶ کالری به فرد بدهد و حاوی کلسترول و چربی های اشباع نیز نیست . 

کدو حلوایی

فواید کدو حلوایی برای خانم های باردار

۱. کمک به سطح متعادل قند خون

کدو حلوایی ها در متعادل نگه داشتن سطح قند خون بسیار مفید هستند و البته که نباید آن را با هیچ قند و شکر اضافه ای مصرف کنید .

۲. پیشگیری از اسهال

اگزما و اسهال دو مشکل رایج در بارداری هستند.مصرف کدو حلوایی در این بین کمک می کند تا حرکت روده مادر منظم شود و خطر ابتلا به عفونت های شکمی که باعث اسهال و مشکلات پوستی می شود ، در او کاهش یابد.

خواص کدو حلوایی

 ۳. پیشگیری از یبوست

بسیاری از خانم ها از یبوست در دوران بارداری شکایت می کنند . تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممکن است که سیستم گوارشی آن ها را به هم بریزد و باعث احساس یبوست شود که برای درمان این مشکل می توانید کدو حلوایی مصرف کنید . کدو حلوایی منبغ غنی از پروتئین و فیبر است که یبوست را از بین می برد.

 ۴. کمک به رفع دل پیچه

کدو حلوایی ها در از بین بردن دل پیچه تاثیر بسیار بالایی دارند و درد شکم را فورا برطرف می کنند.

دل پیچه

فواید دانه کدو حلوایی در دوران بارداری

۱. بهبود روحیه

زینک برای خانم های باردار بسیار مناسب است و کدو حلوایی نیز منبع غنی از زینک است . خوردن دانه کدو حلوایی به بهبود روحیه کمک می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود . 

۲. کمک به سلامت قلب

خوردن دانه کدو حلوایی برای قلب فرد بسیار مناسب است که اگر این میوه را در رژیم غذایی دوران بارداری وارد کنید، قلب شما بسیار بهتر از همیشه کار می کند . جدا از آن استخوان ها و دندان های کودک نیز محکم تر می شوند. 

۳. کمک به داشتن خواب بهتر

اگر در دوران بارداری با مشکلاتی در خوابیدن مواجه هستید ، می توانید دانه کدو حلوایی میل کنید . خوردن دانه کدو حلوایی قبل از خواب به داشتن خواب بهتر شما کمک می کند . ترپتوفان یک آمینو اسید در دانه کدو حلوایی است که به ملاتونین تبدیل می شود که یک هورمون خواب است و به فرد کمک می کند تا راحت تر بخوابد . 

۴. افزایش تمرکز

دانه کدو حلوایی منبع غنی از اسید چرب امگا ۳ و چربی های غیر اشباع است که این دو ماده به بهبود مغز مادر و جنین کمک می کنند . 

تخم کدو

عوارض جانبی کدو حلوایی

خوردن کدو حلوایی در دوران بارداری فواید زیادی برای سلامت فرد دارد که می توان آن را در کنار دیگر میوه ها و سبزیجات استفاده کرد . البته در موارد خاصی این میوه ها باعث آلرژی می شوند که علائم آلرژیک بودن آن تنگی نفس ، استفراغ ، خس خس کردن سینه ، دل درد یا دل پیچه می باشد که ممکن است در خانم های باردار نیز اتفاق بیافتد و بنابراین پیشنهاد می کنیم که در مصرف آن زیاده روی نداشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *