خراسان/ یکی از در دسترس‌ترین مصالح برای انجام یک کار خلاقانه، هنری و شاید هم کاربردی می‌تواند همین سنگ‌های کوچکی باشد که هر روز از کنار آن‌ها عبور می‌کنیم. سنگ‌هایی که من انتخاب می‌کنم صاف و صیقلی هستند؛ نه خیلی بزرگ، نه خیلی ریز. سعی می‌کنم آن‌هایی را انتخاب کنم که سطح یک‌دستی داشته‌ و کمی پخش باشند! حالا با این‌ها چه‌کار می‌شود کرد؟

   زیرلیوانیِ سنگینِ خودت رو بساز
آیا می‌دانستید که می‌توانید به‌سادگی و با زدن یکی دو حرکت ناقابل،   صاحب یکی از جذاب‌ترین زیرلیوانی‌ها شوید؟ پس یک تکه مقوا بردارید و آن را به‌شکل مربع یا دایره برش بزنید. سنگ‌ها را طوری بچینید که هم حفره‌ بزرگی بین‌شان نیفتد و هم از گوشه‌ها کاملا منطبق بر اضلاع مربع یا محیط دایره‌تان باشد. حالا مقوا را از زیر سنگ‌ها به آرامی بیرون بکشید و روی مقوا را با چسب مایع (ترجیحا حرارتی) پر کنید. درنهایت سنگ‌ها را با همان آرایش سرجای‌شان بچسبانید.

سنگی شبیه کاکتوس، تخم مرغ
 یا هرچیز دیگر
یک ماژیک، گواش یا رنگ اکرولیک همراه قلم‌مو و مداد آماده  کنید . سنگ‌ها را تمیز  کنید و اگر لازم است با کاغذ سمباده نرم، سطح‌شان را صاف کنید. ابتدا با مداد طرح‌تان را بکشید سپس با ماژیک یا گواش رویش نقاشی کنید. این ایده این روزها خیلی پرطرفدار شده‌است و حتی می‌تواند منبعی برای راه انداختن یک کسب‌وکار کوچک باشد.

   مانند نوری از دل سنگ‌ها
وقتی صحبت از زیرلیوانی بشود، مطمئن باشید که پای جاشمعی هم درمیان است. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، ایده «انجمن سنگ‌های ایستاده پای شمع» یکی از صدها طرح‌ خلاقانه‌ است. شما می‌توانید با ذهنی باز ایده‌های باحال‌تری پیاده کنید و از تماشای هنرتان لذت ببرید و عکس آن را برای ما هم ارسال کنید.

نویسنده : مهسا فارسی | روزنامه نگار