1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خیانت در روابط؛ زنان بیشتر خیانت می کنند یا مردان؟

خیانت در روابط؛ زنان بیشتر خیانت می کنند یا مردان؟

اگرچه هنجارهای اجتماعی و روایاتی که صنعت فیلم و سریال به تصویر می‌کشند همواره احتمال خیانت مردان را بیشتر از زنان نشان می‌دهند اما مطالعات نشان می‌دهد که شکاف جنسیتی خیانت، به‌ویژه در بین جوانان در حال کاهش است.

به عنوان مثال، یک مطالعه تحقیقاتی در دانشگاه ایندیانا نشان داد که در میان شرکت کنندگان با میانگین سنی ۳۱ سال تفاوت جنسی قابل توجهی در گزارش خیانت وجود ندارد.  (۲۳ درصد مردان در مقابل ۱۹ درصد زنان). مطالعه دیگری مربوط به سال ۲۰۱۸ نشان داده بود که زنان بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال اندکی بیشتر از مردان همین گروه سنی خیانت می‌کنند (۱۱ درصد در مقابل ۱۰ درصد).

همچنین داده های بیشتر نشان می‌دهد که درصد زنانی که خیانت می‌کنند از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که این نرخ در مردان در همان رقم ۲۱ درصد ثابت مانده است.

خیانت در روابط؛ زنان بیشتر خیانت می کنند یا مردان؟

چرا زن ها خیانت می‌کنند؟

زنان در چند دهه گذشته تغییرات زیادی در جوامع ایجاد کرده‌ و تغییرات پایداری به وجود آورده‌اند. اعتماد به نفس زنان در این سال‌ها در مسائل اجتماعی و همچنین روابط جنسی افزایش یافته و بنابراین بیش از قبل به رابطه جنسی می‌پردازند و درست مانند مردان در روابط خود دچار خیانت می‌شوند. این‌طور است که زنان در رابطه با خیانت نه تنها به مردان رسیده‌اند، بلکه از آنها پیشی گرفته‌اند.

خیانت در روابط؛ زنان بیشتر خیانت می کنند یا مردان؟

با آنکه احتمال نشان دادن ضعف در مردان بیشتر از زنان است، اما وقتی از آنها پرسیده شد «آیا تا به حال در یک رابطه متعهدانه خیانت کرده‌اید؟» تقریبا یک پنجم مردان پاسخ دادند: «نه، اما وسوسه شده‌ام.» اما مردان بیشتر از زنان به افراد مختلف به‌طور همزمان خیانت می‌کنند. از سوی دیگر زنان بیشتر احتمال دارد که یک بار خیانت کنند.

با همه این‌ها خیانت همیشه بخش جدایی ناپذیر عشق خواهد بود. اما چرا؟ چرا خیانت می‌کنیم؟ پاسخ زنان و مردان به این سوال تفاوت های چشمگیری دارد.

خیانت در روابط؛ زنان بیشتر خیانت می کنند یا مردان؟

اصلی ترین دلیل خیانت زنان و مردان چیست؟

در نظرسنجی ها شایع ترین دلیل خیانت زنان این بود که «از رابطه‌ام ناراضی بودم» (۵۲ درصد)، پس از آن ابتدا این جمله که «در رابطه‌ام خیلی کم مورد توجه قرار می‌گرفتم» (۳۳ درصد) به عنوان دلیل خیانت ذکر شد و سپس خیلی ساده: «عاشق شدم!»

در مقابل سه دلیل اصلی مردان برای خیانت چنین بود: «جذب یک چیز جدید شدم» (۳۸ درصد)، در جایگاه دوم، «از نظر جنسی جذب شدم» و «یک فرصت به‌طور اتفاقی به وجود آمد» (هر دو ۳۲ درصد)

شاید به نظر کلیشه ای برسد اما ظاهرا درست است: زنان به دلایل احساسی تمایل به خیانت دارند اما مردان به این دلیل که اغلب به‌صورت بسیار کوتاه مدت تسلیم تکانه های فیزیکی می‌شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *