1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

داروی ضروری دوران بارداری و شیردهی

داروی ضروری دوران بارداری و شیردهی

 داروی ضروری دوران بارداری و شیردهی

بیا نی نی: برای اولین بار با همت و همکاری مشترک متخصصان و محققان صنایع دارویی، فرآورده دانش بنیان «یدوفولیک» از گروه فرآورده های دارویی ضروری دوران بارداری و شیردهی به تولید انبوه رسید.
ید به عنوان یک عنصر طبیعی مورد نیاز در سلامت جسمی نقش تعیین کننده ای دارد، در دسترس بودن ید مورد نیاز در دوران بارداری و شیردهی علاوه بر پیشگیری از بروز مشکلات سیستم عصبی در افزایش ضریب هوشی کودکان نقش بسزایی دارد.
با توجه به نیاز ضروری زنان باردار به ید و افزایش میزان این نیاز در زمان شیردهی و به دلیل اینکه نمک یددار به تنهایی قادر به تامین این میزان ید نیست، لزوم استفاده از مکمل های حاوی ید در دوران بارداری و شیردهی توسط محققان سرشناس داخلی و خارجی از جمله پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان پیشگام تحقیقات کمبود ید و تیروئید در منطقه مورد مطالعه قرار گرفت.
با توجه به پژوهش ها و تحقیقات بین المللی مشخص شده است که تجویز قرص حاوی ید در کنار اسید فولیک در دوران بارداری و شیردهی می تواند از ایجاد صدمات احتمالی ناشی از کمبود این دو عنصر در بدن جلوگیری کند.
در همین راستا تولید قرص «یدوفولیک» به سفارش شرکت دانش بنیان «پژوهش کاو آفاق» در دستور کار قرار گرفت و مراحل فرمولاسیون این قرص در موسسه دانش بنیان تحقیقاتی و آموزشی نور (توان) انجام پذیرفت. همچنین فرآوری این دارو در مقیاس صنعتی و با کیفیت بالا در شرکت «درسا دارو» به تولید انبوه رسید.
با تولید قرص «یدوفولیک» که حاصل همکاری سه مجموعه بالینی، تحقیقاتی و تولیدی بوده علاوه بر ارتقای سلامت جامعه و جلوگیری از خروج ارز گام مهمی در راستای خودکفایی ملی برداشته شده است.
قرص «یدوفولیک» ترکیبی منحصر به فرد از ید و اسیدفولیک است که این ترکیبات در دوران پیش از بارداری، حین بارداری و شیردهی از مهمترین مواد مغذی و لازم برای رشد سیستم عصبی، بینایی و شنوایی جنین و نوزاد است. مصرف روزانه اسیدفولیک در این دوران جهت پیشگیری است. همچنین مصرف ید در رشد مغز و تکامل بینایی و شنوایی جنین ضروری است.
به گزارش مهر، مراسم رونمایی از این دارو با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم صبح امروز برگزار شد.


منبع: خبرگزاری مهر


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *