زیبایی و میل به آن در ذات همه انسان ها وجود دارد، به طوری که بسیاری از خانم ها برای در انظار عمومی و مراسمات به استفاده از مواد آرایشی می آورند. لوازم آرایشی و میکاپ کردن می‌توانند ویژگی‌های مثبت چهره فرد را برجسته‌تر نموده و یا مشکلات پوستی یا چهره را به نوعی پنهان کند.
بسیاری از خانم ها نکاتی در مورد آرایش می دانند که احتمالا از دوستان یا سرچ در فضای مجازی به آنها رسیده اند اما آیا تمام این نکات حقیقت دارند؟ بخش زیادی از این نکات ممکن است ساختگی باشند! در این بخش حقایق آرایشی را عنوان می کنیم که تنها آرایشگرها می دانند.

تطبیق زیرساز با پیشانی، گردن، گونه یا دست اشتباه است
پیدا کردن زیرسازی مناسب سخت ترین کار در آرایش است. رنگ پوست پیشانی، گردن، گونه و دست ها با صورت کاملا متفاوت است. جلوی آینه بایستید و دستتان را نزدیک صورتتان قرار دهید، متوجه می شوید که دستتان تیره تر از رنگ پوست صورتتان است. این بزرگترین اشتباه آرایشی است که زیرساز را با این نواحی از پوستتان هماهنگ کنید. استرس، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، شرایط آب و هوایی می تواند رنگ پوست صورت را نسبت به بقیه بدن تغییر دهد. بنابراین، بهتر است همیشه زیرسازرا روی خط فک صورت بکشید تا سایه ای عالی داشته باشید همچنین بهتر است آن را در نور طبیعی امتحان کنید.

پرایمرها با مرطوب کننده ها فرق دارند
پرایمرها از نظر فرمول کاملاً متفاوت از مرطوب کننده ها هستند که با ایجاد یک زیرسازصاف به آسان زدن کرم پودر کمک می کنند و همچنین باعث ماندگاری بیشتر آن می شوند. پرایمر خطوط ریز را پر، اندازه منافذ را به حداقل می رساند و از چرب شدن آن جلوگیری می کند، بر خلاف مرطوب کننده که فقط پوست را آبرسانی و خشکی را کنترل می کند، پرایمر باید بعد از مرطوب کردن پوست و قبل زدن کرم زیرساز استفاده شود.

رژ لب قرمز هر پوستی متفاوت است
افسانه ای که بسیاری از نوجوانان و مبتدیان در آرایش تصور می کنند و مطلقاً درست نیست! هر کسی می تواند رژ لب قرمز بزند و جذاب به نظر برسد، تنها نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که رنگ قرمز مناسب را بسته به رنگ پوست خود انتخاب کنید. رژ لب های قرمز در ته رنگ های مختلف موجود هستند بنابراین، می‌توانید از بین سایه‌های مختلف قرمز یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است.

حجیم دهنده های لب، ماندگار نیستند
اگر لب‌های نازکی دارید، ممکن است تابحال چندین نفر به شما توصیه کرده باشند که از حجم دهنده لب‌ استفاده کنید.حجم دهنده ها حاوی فلفل تند، دارچین، منتول و کافئین است که لب ها را تحریک و در نتیجه اثری متورم ایجاد می کند و این یک تصور اشتباه است که اثر آن برای مدت طولانی باقی می ماند، واقعیت این است که این یک درمان دائمی برای پر کردن لب نیست و تنها راه حل برای داشتن لب های حجیم دائمی، بزرگ کردن لب با پرکننده های اسید هیالورونیک است.

داخل و خارج بردن فرچه ریمل اشتباه است
ریمل یکی از محصولات آرایشی است که بدون استفاده به راحتی خراب می شود. پمپ کردن چوب ریمل به داخل و خارج تنها منجر به پمپاژ هوا به داخل لوله ریمل می شود در نتیجه ریمل سریعتر از تاریخ انقضا خشک می شود و هوا نیز ممکن است باعث تجمع باکتری شود. بهترین راه برای خلاص شدن از شر توده های ریمل این است که چوب ریمل را داخل لوله بچرخانید و سپس قبل از زدن آن روی مژه ها، آن را با دستمال پاک کنید.

تطبیق سایه چشم با رنگ چشم ایرادی ندارد
رنگ‌های متضاد با آرایش و رنگ چشم می‌توانند چشم‌های شما را درشت و برجسته کنند اما، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید سایه چشم را با رنگ چشم هماهنگ کنید. اینکه چشم‌های قهوه‌ای نمی‌توانند سایه قهوه‌ای بزنند یا چشم‌های آبی نمی‌توانند سایه آبی استفاده کنند، تصورات اشتباهی هستند.

انتخاب کانسیلر روشن تر از پوست اشتباه است
این بزرگترین اشتباهی است که بسیاری از افراد به آن اعتقاد دارند و مطلقاً درست نیست! بهترین کار این است که کانسیلر خود را مانند کرم پودر تا حد ممکن با رنگ پوستتان هماهنگ کنید. کانسیلرهای روشن تر تنها حلقه های تیره و سایر عیوب را برجسته می کنند.

زیرساز روشن تر از پوست هرگز
زیرسازیک محصول آرایشی است که برای یکدست کردن رنگ پوست و ایجاد پوستی بی عیب و نقص استفاده می شود اما، افراد تصور می کنند که روشن به نظر رسیدن تنها راه رسیدن به ظاهری بی عیب و نقص است. بهترین راه برای رسیدن به سایه مناسب این است که با خط فک خود هماهنگ شوید. اگر کرم پودر به راحتی با پوست ترکیب شود، پس رنگ مناسب را انتخاب کرده اید اما اگر سختی زیادی دارد و پس از استفاده روی پوست یک رنگ خاکستری باقی گذارد، این یک انتخاب اشتباه است.

هر آرایشی باعث جوش زدن نمیشود
هیچ تحقیقی وجود ندارد که بگوید آرایش باعث ایجاد جوش می شود. عدم رعایت بهداشت، استفاده از محصولات تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیت می تواند باعث آکنه و سایر عفونت ها شود. دلیل اصلی دیگر ایجاد جوش‌های پوستی بعد از یک مهمانی یا عروسی می‌تواند رژیم پاک‌سازی نامناسب، خوابیدن با آرایش، استفاده از برس‌ های کثیف و…باشد. جوش‌ها همچنین می‌توانند به دلیل استفاده از محصولات نامناسب مانند استفاده از کرم پودر چرب روی پوست‌های بسیار چرب ایجاد شوند.

محصولات آرایشی موجب سوزش پوست می شوند
سوزن سوزن شدن یا احساس سردی روی پوست پس از استفاده از آرایش را تجربه کرده اید؟ این حس نتیجه ترکیبات موجود در محصول است که پوست را تحریک می کند. بنابراین، اگر پس از استفاده محصول احساس سوزن سوزن شدن یا تحریک پذیری داشتید، بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید.

برخی حقایق دیگر که آرایشگرها نمی گویند
مقدار زیادی از ارزش ریمل به قلم مو بستگی دارد. اگر قلم مو مناسبی برای مژه‌هایتان پیدا کردید، آن را نگه دارید و بعد از اتمام ریمل آن را تمیز کنید. ممکن است بتوانید ریمل ارزان‌ تری بخرید و قلم موی آن را جایگزین کنید.
یک قطره روغن پرایمر یا روغن نارگیل برای صرفه جویی در هزینه بردارید و آن را به یک کانسیلر اضافه کنید تا درخشندگی بیشتری داشته باشد و ترکیب آن آسان تر شود و بدون ایجاد مشکل در پوشانندگی بیشتر شبیه پوست شود.
اگر پوست چرب دارید، از کرم پودر برپایه آب استفاده کنید و در صورت داشتن پوست خشک، از پوست روغنی استفاده کنید.
هنگام استفاده از پرایمر از انگشتان خود استفاده نکنید زیرا می تواند باعث لایه برداری و ایجاد توده شود.
قبل از زیرساز آرایش چشم خود را انجام دهید زیرا راحتر می توانید ریزش سایه چشم را پاک و خط چشم را تمیز کنید.
قبل استفاده از رژ لب مایع مات، همیشه باید لب های خود را با یک سرم لایه برداری کنید.
اگر به طور تصادفی ریمل دور چشم تان خورد، بگذارید خشک شود سپس آن را با گوش پاک کن جدا کنید.