1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

راز آموزش سریع و راحت توالت رفتن به کودکان

راز آموزش سریع و راحت توالت رفتن به کودکان

آموزش توالت کودکان

در مورد مراحل آموزش توالت رفتن به کودکان بیشتر بدانید

تبدیل شدن به یک فرد قابل اعتماد در کودکان نو پا هنگام توالت رفتن نقطه عطف بزرگی است ، درحالیکه والدین نگاه رو به جلویی دارند از این رو آموزش توالت کودکان برای آنها روند خسته کننده و استرس زا دارد اما نباید جابزنیم و با صبر و برنامه های صحیح بطور موثر کودکان را آموزش دهیم ، با نکاتی که در ادامه این بخش از کودک بیا نی نی خواهیم گفت.

مراحل مهم برای آموزش توالت رفتن به کودکان

آموزش توالت کودکان

راه و روش صحیح آموزش توالت رفتن به کودکان

 

در زمان مناسب شروع به آموزش کنید :سن آموزش توالت کودکان چند سالگی است؟

بیشترکودکان بین ۲تا۳ سالگی آمادگی آموزش توالت رفتن را پیدا می کنند ،میانگین سن در پسران ۳۱ ماهگی و دختران ۲۹ماهگی است. حدود ۹۸درصد کودکان درسن ۳سالگی موفق می شوند البته کودک زودتر یا دیرتر می تواند این مهارت را بدست آورد بنابراین زمان مناسب به فیزیک ، توانایی کنترل روده ومثانه آنها بستگی دارد.
 

دیدن نشانه ایی از کودک لازمه آغاز آموزش توالت رفتن کودکان

باور می کنید یا نه ولی کودکان وقتی آمادگی داشته باشند می گویند که آنها را پوشک نکنید آن وقت زمان آموزش دادن آنهاست . کارهای شما را تقلید می کنند ، دنبال استقلال هستند، در رفتن به حمام پیشتازند، بدون اینکه خود را خیس کنند ۲ ساعت می مانند. شما باید زمانی شروع به آموزش کودک کنید که بیشتر این نشانه هارا درکودک می بینید. تحت فشار اعضای خانواده ،مادران دیگر ، مراقبان کودک قرار نگیرید، اگر عصبانی می شوید کودک قادر به حس ناراحتی شما است و اگر زود شروع کنید در نهایت ممکن است روند آموزش طولانی شود.
 

درک خلق وخو کودک مرحله ی مهمی در آموزش توالت رفتن به کودکان

قبل از شروع آموزش توالت رفتن کودک اخلاق ،شخصیت ،خلق وخو کودک رابررسی کنید ببینید چه زمانی از روز کودک مشتاق یادگیری و همکاری است ؟ آیا خجالتی است ؟ دامنه توجه آنهاچگونه است ؟ به راحتی خسته و ناراحت می شود؟ دانستن پاسخ این پرسش ها به شما کمک می کند تا برنامه ریزی کنید . بسیار مهم است که آموزش توالت رفتن کودک هنگام تغییرات بزرگ زندگی او مانند تولد برادر یا خواهر دیگر ، رفتن به مهد کودک جدید نباشد چون تحت استرس است .
 

ایجاد برنامه برای آموزش توالت رفتن به کودکان

هنگامی که کودک به اندازه کافی رشد کرد زمان آن است که برنامه ای را تنظیم کنید البته درصورت نیاز آن را تغییر دهید.
آموزش توالت کودکان

آنچه باید هنگام آموزش توالت رفتن به کودکان رعایت کنید

 

برای پیشرفت در آموزش توالت رفتن کودکان برایشان کتاب بخوانید :

باخواندن کتاب های مربوط به آموزش توالت رفتن کودک را کنجکاو کنیدکتاب نقش زیادی در برانگیختن انگیزه آنها دارد .کودک خواهد فهمید توالت رفتن یک مزیت است که کودکان بزرگتر دارند درطول آموزش شاد باشید و استرس را از آنها دور کنید.
 

خرید توالت صندلی مخصوص آموزش توالت کودکان

به کودکان صندلی توالت شخصی دهید تا بتوانند راحت روی آن بنشینند و پاهایشان را روی زمین بگذارند اجازه دهید کودک صندلی را باهررنگ و طرحی که می خواهد انتخاب کند. برخی ها برای کاهش اشغال فضا از یک توالت استفاده می کنند به همین منظور زیر پای کودک صندلی بگذارید تا با اطمینان خاطربیشتری بنشیند. بگذارید کودک با صندلی توالت آشنا شود و با لباس بطور کامل روی آن بنشیند قبل از اینکه از آن استفاده کند حتی اگر با اسباب بازی های دیگر با آن بازی کند بد نیست . هدف از این کار ازبین رفتن ترس کودک و راحت شدن آنهاست با کودک در رابطه با تجاربتان صحبت کنید و به آنها نشان دهید ادرار و مدفوع کجا می رود.
 

برنامه ریزی رو تعداد دفعات در آموزش توالت کودکان

روزی ۳ بارکودک را توالت ببرید یکبار صبح ،بعدازغذا ،قبل ازخواب ،این باید جزبرنامه روزمره قرار بگیرد. حتی نیم ساعت پس از غذا خوردن هم دوباره امتحان کنید البته پیام هایی را از صورت آنها می توانید دریافت کنید اگرکودک نمی خواهد توالت برود او را زور نکنید اما اگرموافق است او را همراهی و پاداش کوچکی به او بدهید.۳تا۶ ماه طول می کشد کودک به این روند عادت کند بنابراین صبر نکته کلیدی است که باید داشته باشید .بیشتر کودکان حتی تاسن ۵ سالگی شب ها پوشک می شوند زیرا کنترل در شب دشوارتراست.
 

قدم مهمی در آموزش توالت کودکان :پاداش ، پاداش ، تشویق !

مهم ترین بخش برنامه این قسمت است که وقتی کودک توالت میرود اوراتشویق کنید او را بغل ، ببوسید وبرای او دست بزنید وبه او جایزه دهید . بسیاری ازمادران به آنها میان وعده سالم به عنوان جایزه می دهند برخی دیگر به نمو دار آنها ستاره می زنند. لباس های رنگی با تم های کارتونی هم تشویق خوبی است جایزه ها خیلی گران نیستند اما محرک خوبی برای آنهاست . ازآنها تعریف کنید وبه آنها ببالید. والدین نقش مهمی را درآموزش کودک دارند بنابراین باید صبور و آرام باشید و شوخ طبعی خود را حفظ کنید اگرخسته وعصبی شوید کودک متوجه می شود .
آموزش توالت کودکان

تاثیر تشویق و صبر در سریعتر شدن آموزش توالت رفتن به کودکان

ادامه آموزش توالت کودکان فراموش نشود

هرروز زمانی را برای این آموزش درنظر بگیرید وانتظارات معقول و واقع گرایانه ازکودک داشته باشید اگرمیل ورغبتی در کودک نیست آموزش را به تاخیر بیاندازید.اجازه دهید کودک خودرا مسئول آموزش بدانند سوال بپرسند وتصمیم گیری کنند.
به کودکان دختر یاد دهید که خود را از جلو به عقب پاک کنند در غیر این صورت باکتری های از مقعد به واژینال می رسد . به کودکان بیاموزید حتماب عد از توالت دست هایشان را خوب بشویند .درطول آموزش همیشه آمادگی حوادث را داشته باشید . اگرکودک شما هنگام آموزش ازخود مقاومت نشان می دهد زمان استراحت است و او را مجبور به کاری نکنید .
 

بایدها ونبایدهای آموزش توالت رفتن به کودکان

چیزهایی هستند که هرگز نباید هنگام آموزش گفته شود. تحت هیچ شرایطی فرزند خود را تنبیه ،سرزنش تهدید نکنید، هرگز آنها را بزور توالت نبرید باید خودشان تمایل داشته باشند. لباسی تن کودک نکنید که درآوردن آن دشوار باشد زیرا ناخود آگاه برای او استرس ایجاد می کند ؛ هرگز کودک را مجبور نکنید که بیشتر ۵تا۷ دقیقه روی توالت بنشینند زیرا تجربه ناخوشایندی برایشان ایجاد می شود .او را با کودکان دیگر مقایسه نکنید ،از کلماتی مثل کثیف و بدبو استفاده نکنید ، و درآخر انتظار نداشته باشیم کودک شب آموزش ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *