1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

رشد و توانایی های کودک ۲۹ ماهه + تغذیه و خلق و خو

رشد و توانایی های کودک ۲۹ ماهه + تغذیه و خلق و خو

رشد کودک 29 ماهه

رشد کودک ۲۹ ماهه و آنچه شما باید به عنوان والدین بدانید

در ۲۹ ماهگی، کودکان نوپا می توانند شروع به بداخلاقی کنند، و غیرعادی نیست که آنها برای آنچه که می خواهند ناله کنند و یا عصبانی شوند. هنگامی که به رفتار یک کودک ۲۹ ماهه می رسید، به یاد داشته باشید که بسیار صبور باشید و سعی کنید چیزها را از دیدگاه کودک نو پا درک کنید.

همانطور که در ادامه این بخش از سری مطالب رشد کودک بعد از تولد در بیا نی نی گفته شده است کودک نوپا از این سن دارای واژگان وسیع تر است و آنها سعی می کنند اغلب نیازهای خود را بیان کنند این، به این معنی است که آنها شروع به صحبت بیشتر می کنند و همچنین برای اشاره به خود ضمن استفاده از ضمایر مانند “من” یا “ما” استفاده می کنند.

رشد و رفتار کودکان 29 ماهه

مراحل رشد کودک ۲۹ ماهه و نکاتی درباره نحوه رفتار با کودک ۲۹ ماهه 

رشد و نقطه عطف ۲۹ ماهه:آیا کودک شما در مسیر است؟

رشد فیزیکی کودک ۲۹ ماهه :

فرزند شما شروع به توسعه مهارت های حرکتی خود می کند، بنابراین شما خواهید دید که او در حال دویدن است! او همچنین دوست دارد برقصد، بپرد و انواع فعالیت ها را با شما انجام دهد. او می تواند در این مرحله بسیار فعال باشد، بنابراین آماده باشید.

نکات لازم برای والدین کودک ۲۹ ماهه:

  • به یاد داشته باشید که فرزند شما دائما سعی به فرار دارد و محدودیت استقلال او را آزمایش خواهد کرد. بنابراین حتما همیشه به او نگاه کنید، فاصله خود را حفظ کنید تا او احساس کند که قادر به انجام کارهای خود است.
  • سوزش و ضربه ها طبیعی هستند.
  • آنها در این مرحله در بخشی از توسعه و نقاط قوت ۲۹ ماهه هستند.

قد و وزن کودک 29 ماهه

دانستنی هایی از رشد فیزیکی کودک ۲۹ ماهه 

رشد شناختی کودک ۲۹ ماهه:

در این مرحله از پیشرفت شناختی، نشانه هایی از خودکفایی را خواهید دید. شخص کوچک شما ممکن است مستقیما لباس خود را بپوشاند، یک فنجان نوشیدنی بخورند و غیره حتی ممکن است بتواند یک تکه لباس خود را بپوشاند.

او همیشه این کارها را کاملا انجام نخواهد داد، و خوردن غذا می تواند کمی نگران کننده باشد، اما مطمئن باشید که استقلال خود را تشویق می کند، زیرا این امر باعث افزایش عزت نفس می شود. همچنین باعث می شود او بیشتر خود و محیط خود را کنترل کند.

کودکان نوپا نیز در این مرحله شروع به کشف دنیای خود می کنند. اگر آنها چیزی را ببینند، به سرعت به سمت آن حرکت می کنند. آنها همچنین شروع به بررسی چیزهای مختلف در اطراف خانه می کنند، بنابراین ایده خوبی است تا اطمینان حاصل کنید که هر چیزی خطرناک است.

توانایی کودک 29 ماهه

کودک ۲۹ ماهه و شناختش از محیط اطراف

نکات شناختی کودک ۲۹ ماهه:

  • فرزندتان را تشویق کنید که مستقل تر شود. اگر او بخواهد خودش لباسش را بپوشد یا یک فنجان بنوشد، پس بگذارید آن را انجام دهید. اجازه دادن به او می تواند باعث توسعه استقلال جوانی او شود، بنابراین مطمئن شوید که این نوع رفتار را تشویق کنید

شناخت کودک 29 ماهه

باید ها و نباید های نحوه رفتار با کودک ۲۹ ماهه  

رشد اجتماعی و عاطفی کودک ۲۹ ماهه

رفتار کودک بیست و نه ماهه می تواند وحشتناک باشد، در ۲۹ ماهگی، رفتار کودک شما می تواند بسیار متفاوت از آنچه چند ماه پیش بود، متفاوت باشد.در این مرحله از رشد کودک ممکن است شما افزایش بداخلاقی را متوجه شوید.

این به این دلیل است که کودکان نوپا تمایل زیادی به تجربه کردن ناامیدی ها دارند.معمولا به این دلیل است که آنها احساساتشان را درک نمیکنند و نمیتوانند به طور کامل بیان کنند.

رفتار کودک نوپا ۲۹ ماهه نگران کننده می شود، افراد کمی در این سن می توانند به راحتی آرام شوند، تا زمانی که شما آرام باشید بهترین راه برای آرام کردن کودکتان این است که با او صحبت کنید و از توضیح دادن شما انتظار دارد.

رفتار کودک 29 ماهه

نگرانی ها و بد خلقی های کودک ۲۹ ماهه 

کلید در اینجا این است که آرام و خونسرد باشید و درک کنید که چرا فرزند شما به نحوی خاص رفتار می کند.کودکان نوپا نیز در این مرحله شروع به دوستی می کنند و آنها با دیگر بچه هایی که می بینند دوست می شوند.

با این حال، مراقب ایمنی کودک نو پا خود باشید، کودکان نوپا در این زمان می تواند خیلی دوست داشته باشند. در این مرحله همیشه بچه هایتان را نگاه کنید، زیرا برخی عادت دارند تا با غریبه ها راه می روند تا دوستان جدیدی را پیدا کنند.

دوست پیدا کردن کودک 29 ماهه

حقایقی جالب درباره کودک ۲۹ ماهه 

نکاتی درباره رشد عاطفی کودک ۲۹ ماهه:

  • سعی کنید زمانی که بدخلقی او را می بینید یا غذایی را که به او می دهید، نمی خورد از فریاد کشیدن و عصبانی شدن خودداری کنید.
  • بهترین کار حفظ آرامش و صبور بودن است.
  • خوب است به یاد داشته باشید که کلید ماندگاری است .
  • به آرامی صحبت کنید، اما محکم و مطمئن شوید که کودک نو پا شما را درک می کند که منظور شما چیست.
  • فرزندتان را تشویق کنید که با دیگر فرزندان همسن دوست شود.
  • او را در مهد یا کلاس های مناسب ثبت نام کنید ،تا بتواند با دیگر فرزندان در ارتباط باشد.

کودک 29 ماهه در اجتماع

دانستنی های رشد اجتماعی و عاطفی کودک ۲۹ ماهه  

توسعه گفتار و زبان در جریان رشد کودک ۲۹ ماهه:

در ۲۹ ماهگی، کودکان نوپا در حال حاضر بسیاری از کلمات را می دانند و معمولا قادر به بیان خود، با وجود برخی از مشکلات هستند در حال حاضر، او باید قادر به نام بردن چند رنگ و همچنین اعضای مختلف بدن باشد.

کودک نوپا ۲۹ ماهه باید بتواند انواع مختلفی از کلمات را درک کند ، آنها معمولا می توانند به صورت شفاهی بیان کنند، هرچند که نمیتوانند همیشه جملات را کامل صحبت کنند. این نیز زمانی است که کودک نوپای شما شروع به جذب کردن دیگران میکند او حتی ممکن است سعی کند مکالمات خود را شروع کند.

این برای والدین بسیار هیجان انگیز است، زیرا در این مرحله شما می توانید مکالمات خود را با فرزند خود داشته باشید و او شروع به درک کلمات شما می کند.

حرف زدن کودک 29 ماهه

نحوه گفتار و بیان در کودک ۲۹ ماهه 

نکاتی مفید در رابطه با کودک ۲۹ ماهه:

  • به طور مداوم با کودک خود صحبت کنید. وقتی در. حال غذا خوردن است با کودک خود صحبت کنید و از روز او بپرسید. این به او کمک می کند تا کلماتش را تمرین کند و همچنین یک راه خوب برای یاد دادن چیزهای جدید است.
  • سعی کنید او را در مکالمات خود وارد کنید تا درگیر آن شود.

بیان کودک 29 ماهه

تمرینات مداوم با کودک ۲۹ ماهه و تقویت صحبت کردنش

بهداشت و تغذیه و رشد کودک ۲۹ ماهه:

در این سن، کودک نوپا باید حدود ۱۲.۸۸ کیلوگرم برای دختران و ۱۳.۴۲ کیلوگرم برای پسران وزن داشته باشند. دختران باید قد ۸۹.۶۶ سانتیمتر داشته باشند و پسران ۹۰.۶۸ سانتیمتر قد داشته باشند.

کودکان نوپا در این سن ممکن است با غذا، به ویژه میوه ها و سبزیجات آشنا شونداگر شما میوه ها و سبزی ها را به داخل قطعات کوچک برنج بریزید تا آنها طعم را احساس نکنند، متوجه خواهید شد که دیگر ممکن است کار نکنند.

این می تواند برای بسیاری از والدین استرس زا باشد، زیرا آنها شروع به نگرانی می کنند اگر فرزندشان تغذیه مناسب را دریافت نکند با این حال، این رفتار کاملا طبیعی است.

برای واکسن، کودک شما باید قبلا از ویروس، MMR، آنفولانزا، هپاتیت A و عکسهای هپاتیت B استفاده کند. اگر فرزند شما هر یک از این واکسن ها را از دست بدهد، باید با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از شایع ترین بیماری هایی که کودک شما می تواند داشته باشد، تب، اغلب همراه با سرفه و سرماخوردگی است در بیشتر موارد شما نباید نگران باشید، زیرا این بیماری در کودکان معمول است ؛ با این حال، اگر تب کودک شما بیش از یک هفته طول بکشد، یا اگر سرفه و سرماخوردگی آنها از بین نرفته باشد، باید آنها را به یک پزشک برسانید.

کودک شما باید حداقل ۱/۲ فنجان برنج پخته یا ۱ تکه نان، ۱/۳ فنجان سبزیجات یا گوشت و ۱/۳ فنجان میوه در هر وعده غذا بخورد تا به رشد او کمک کند. شما همچنین می توانید لوبیا، آجیل و همچنین پنیر را برای کمک به تکمیل رشد به او بدهید. به یاد داشته باشید که اشتهای فرزند شما ممکن است تغییر کند، بنابراین توصیه های تغذیه ای بسته به نوع کودک شما متفاوت است.

تغذیه کودک 29 ماهه

بهداشت و تغذیه در کودکان ۲۹ ماهه  

تغذیه کودک و نکات دانستنی از کودک ۲۹ ماهه:

  • بخشی از پیشرفت ۲۹ ماهه کودک شما و نقاط قوت آن با غذا آشکار می شود، در این شرایط، بهتر است صبور باشید و فقط وقت خود را صرف آن کنید.
  • مجبور کردن آنها برای پایان دادن به مواد غذایی خود می تواند ارتباط منفی با مواد غذایی که آنها غذا می خورند، ایجاد کند.
  • آنها ممکن است تمایل به سبزی ها یا میوه ها را افزایش دهند، که می تواند منجر به آن شود که این نوع غذاها را دوست نداشته باشند.
  • سعی کنید از خوراندن بیش از حد تنقلات به کودک خود اجتناب کنید.
  • بر روی غذا خوردن به موقع آنها تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *