1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

“رفلاکس معده” عامل بی‌خوابی نوزاد در شب

“رفلاکس معده” عامل بی‌خوابی نوزاد در شب

"رفلاکس معده" عامل بی‌خوابی نوزاد در شب

 منصور بهرامی متخصص بیماری‌های کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان بیا نی نی ، گفت: یکی از دلایل بی‌خوابی شبانه در کودکان تنظیم نبودن سیکل خواب و بیداری در او است؛ همچنین چون حجم معده‌ی کودک کم است، هنگامی که شیر مادر می‌خورد و این شیر هضم و جذب غذا را آسان می‌کند. معده‌ی او به سرعت تخلیه شده و این امر سبب گرسنگی و در نهایت بیداری او در شب می‌گردد.

 
وی افزود: ریفلاکس هم موجب بی‌خوابی کودک می‌شود که به معنای بازگشت شیر از معده به مری است. هنگامی که شیر با اسید معده مخلوط می‌شود،‌ نوزاد شیر را پس می‌زند که این امر موجب سوزش معده و در نهایت ترش کردن نوزاد می‌شود.
 
بهرامی تصریح کرد: دریچه‌ای که حایل بین مری و معده است در نوزاد محکم نیست و بسته نمی‌شود در نتیجه هنگامی که او را افقی می‌خوابانیم، محتوای معده به سمت ناحیه مری می‌رود و به علت سوزشی که در معده‌ی او ایجاد می‌شود از خواب بیدار می‌شود.
 
این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: یکی از علل بی‌خوابی شبانه نوزادان، تنظیم نبودن سیکل بیداری و خواب است که به مرور بهتر می‌شود. همچنین به مادران سفارش می‌شود که برای جلوگیری از ریفلاکس معده نوزاد، او را به شکل قائم بخوابانند تا معده‌ پر، کمی تخلیه شود و کمتر بازگشت شیر اتفاق بیفتد.
 
منبع:بیا نی نی جوان
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *