1401/03/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

زنگ خطر پوکی استخوان با کمبود مصرف لبنیات

زنگ خطر پوکی استخوان با کمبود مصرف لبنیات

زنگ خطر پوکی استخوان با کمبود مصرف لبنیات

بیا نی نی:کلسیم موجود در لبنیات یکی از مواد اصلی و مورد نیاز استخوان‌ها است و از ۱۰۰ قسمت کلسیم، ۹۹ تای آن در اسکلت افراد رفته و سپس استخوان سازی می‌شود.املاحی چون کلسیم و پتاسیم موجود در لبنیات و علی‌الخصوص شیر جذب استخوان‌ها شده و خون کلسیم خود را از اسکلت افراد می‌گیرد و نه لخته شدن همچنین رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.افراد بزرگسال بالای ۳۰ سال باید کلسیم و پتاسیم به مقدار کافی تغذیه کند تا استخوان‌های آنها محکم بوده و دچار پوکی استخوان و یا شکستگی‌های پی در پی نشوند.
 افراد در برنامه غذایی خود نباید از خوردن لبنیات به حد کافی غافل شوند زیرا موادی همچون شیر، سرشار از پتاسیم بوده و این املاح موادی مناسب در جهت جذب کلسیم بوسیله استخوان‌ها است و افراد برای اینکه دچار درد استخوان نشوند باید خوردن لبنیات را سرلوحه برنامه غذایی خود قرار دهند.در صورتی که بدن فرد به مقدار کافی کلسیم و پتاسیم نداشته باشد استخوان‌های او نازک و ضعیف بوده و با هر اشاره و زمین خوردنی ترک برمی‌دارد و یا دچار شکستگی می‌شود. در مواد لبنی علاوه بر املاح کلسیم و پتاسیم، منیزیم و روی نیز به فراوان یافت می‌شود و این ویتامین‌ها، موادی مفید برای تشکیل و استحکام استخوان‌ها است. با خوردن یک لیوان شیر در روز یک سوم نیاز بدن را برای استخوان‌سازی تأمین می‌کند و بقیه آن را باید با مصرف با برنامه و مداوم دیگر مواد لبنی مانند کره، پنیر و حتی بستنی برای بدن تهیه کرد.

 

بیا نی نی جوان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *