1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

زنی که خودش را سزارین کرد + تصاویر

زنی که خودش را سزارین کرد + تصاویر

سزارین

مادری که خودش با زایمان سزارین نوزادش را به دنیا آورد

انجام جراحی سزارین برای تولد یک نوزاد با بیهوشی یا بی حسی مادر انجام میشود و بیشتر مادران طی تولد نوزادشان در این جراحی ، خواب هستند و نمیتوانند لحظات شگفت انگیز به دنیا آمدن فرزندشان را شاهد باشند اما یک پزشک زنان زایمان توانست این تجربه را داشته باشد که با دستان خودش فرزندش را به دنیا آورد.

هنگامی که “امیلی دیال” متوجه شد که باردار است ، فقط به دو چیز فکر می کرد.  اول اینکه در اتاق عمل دوستش به نام “سارا هیل” او را عمل سزارین کند و در کنارش باشد و دوم یک عکاس که بتواند این صحنه را ثبت کند. این خانم به عنوان یک ماما اعلام کرد که خودش می خواهد نوزاد را از داخل رحمش بیرون بیاورد بنابراین در تمام طول عمل کاملاً هوشیار بود و همه چیز را به وضوح می دید. 

سزارین

خانم “امیلی” از قبل با همکارانش برنامه ریزی کرده بود که عمل سزارین چگونه انجام می شود. پزشکان، پرستاران و همه عواملی که در اتاق عمل او حضور داشتند، می دانستند که این خانم خودش می خواهد فرزند را از داخل رحم بیرون بیاورد.  از طرفی این خانم تا قبل از عمل هم جنسیت کودک را نمی دانست زیرا دوست داشت زمانی که خودش فرزند را به دنیا می آورد، جنسیت او را بفهمد. 

روزی که قرار بود “امیلی” تحت عمل سزارین قرار بگیرد، مانند همیشه دستکش و لباس جراحی را به تن کرد و کاملاً هوشیار روی تخت خوابیده بود تا اینکه پزشک مخصوص برش روی شکم او را ایجاد کرد. این احساس بسیار عجیب است، به گونه ای که مادر در حین زایمان، اول سر کودک و بعد قسمت های دیگر بدن فرزندش را لمس کرد. البته نمی توانست شکم خودش را احساس کند. 

زایمان سزارین

هنگامی که کودک را به طور کامل از بدن خود بیرون کشید ، صورت او را مقابل صورت خودش قرار داد تا بتواند برای اولین بار در چشمانش نگاه کند . او اظهار کرد که این لحظه برایم به شدت احساسی و زیبا بود و هرگز در تمام عمرم آن را فراموش نمی کنم؛ لحظه ای که خودم فرزندم را از بدن بیرون آوردم و به او چشم دوختم. 

کودک او در ساعت ۱۱ و ۱۷ دقیقه صبح به دنیا آمد. ساعتی که برای “امیلی” و خانواده اش زمان بسیار خاص و اعجاب انگیزی بود. او قبلا هم تجربه زایمان سزارین را داشت اما فرزندش زنده نمانده بود. به همین دلیل تصمیم گرفته بود در همان بیمارستانی که فرزند اولش را زایمان کرده بود، فرزند دوم را نیز به دنیا بیاورد اما در نهایت مجبور شدند او را به بیمارستان دیگری بفرستند.

“امیلی” با انجام این زایمان توانست هم شغل و هم خانواده اش را به طور همزمان احساس کند و این شاد ترین لحظه زندگی اش بود . او بعد از این تجربه لذت بخش ، در صفحه فیس بوک خود نوشت:  “این یکی از اعجاب انگیز ترین روز های زندگی ام بود ، نه تنها امروز به عنوان یک ماما عمل سزارین انجام دادم ، بلکه فرزند خودم را از داخل شکمم بیرون آوردم “.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *