1403/02/05

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

علائم اولیه بارداری چه نشانه‌هایی دارد؟

علائم اولیه بارداری چه نشانه‌هایی دارد؟

علائم اولیه بارداری چه نشانه‌هایی دارد؟

 خونریزی خفیف:

یکی از علائم اولیه بارداری خونریزی لانه گزینی است. خونریزی خفیف ممکن است با پریود شما که به عنوان لکه بینی شناخته می‌شود اشتباه گرفته شود. خونریزی ایمپلنت اولین علامت بارداری است و زمانی رخ می‌دهد که جنین لانه گزینی کند و معمولاً ظرف ۶ تا ۱۲ روز پس از بارداری متوجه خونریزی خواهید شد. به خاطر داشته باشید که خونریزی همیشه مشخص نیست و ممکن است نادیده گرفته شود. در برخی از زنان در ابتدای بارداری هیچ خونریزی یا گرفتگی وجود نخواهد داشت.

 عقب افتادن عادت ماهانه:

عقب افتادن قاعدگی یکی از علائم اولیه بارداری است. معمولاً در عرض چهار هفته پس از بارداری رخ می‌دهد و اکثر زنان به عقب افتادن قاعدگی به عنوان اولین علامت بارداری توجه می‌کنند. چند روز پس از اینکه متوجه شدید پریودتان به موقع شروع نشده است می‌توانید آزمایش بارداری را انجام دهید.

حالت تهوع:

حالت تهوع یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است. معمولاً در ماه اول پس از بارداری شروع می‌شود. یکی از علائم رایج بارداری در سه ماهه اول تهوع صبحگاهی است که با حالت تهوع شدید پس از بیدار شدن در صبح شروع می‌شود. تهوع صبحگاهی یکی از علائم اولیه بارداری بوده و ممکن است در هر زمانی از روز دچار آن شوید. با خوردن وعده‌های غذایی منظم و حذف نکردن وعده‌های غذایی میزان تهوع را کاهش دهید. همچنین می‌توانید جهت کاهش تهوع آب گریپ فروت یا زنجبیل بنوشید تا به کاهش احساس تهوع کمک کنید.

 خستگی:

یکی دیگر از علائم بارداری که ممکن متوجه آن شوید خستگی است. به خاطر داشته باشید که خستگی به تنهایی همیشه مربوط به بارداری نیست. اگر متوجه خستگی شدید علائم دیگری را که ممکن است باعث آن شده باشد را بررسی کنید. از آنجایی که خستگی ممکن است با برخی بیماری‌ها یا شرایط دیگر رخ دهد اما تنها نشانه بارداری نخواهد بود.

تغییرات در سینه‌ها:

هنگامی که باردار می‌شوید تغییراتی در سینه‌ها ایجاد می‌شود. در اوایل بارداری بدن شما را برای تغذیه فرزند متولد نشده آماده می‌کند. ممکن است پنج یا شش هفته پس از بارداری متوجه حساسیت سینه‌ها و افزایش اندازه آن‌ها به دلیل تورم در ماه‌های اولیه شوید.

سردرد:

تغییرات هورمونی در بدن ممکن است باعث سردرد شود. سردرد معمولاً با رعایت رژیم غذایی از بین می‌رود. اگر متوجه سردرد شدید در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید. یک پزشک نحوه درمان درد‌های مرتبط با بارداری را توضیح می‌دهد.

 تکرر ادرار:

تکرر ادرار در دوران بارداری طبیعی می‌باشد و ممکن است باعث کم آبی بدن شود بنابراین آب بیشتری بنوشید تا از هر گونه خطری برای بدن خود جلوگیری کنید.

 نوسانات خلقی:

نوسانات خلقی به تغییرات هورمونی شما مربوط می‌شود. شما ممکن است در هفته ششم بارداری به طور ناگهانی احساس عصبانیت، غمگینی یا ناراحتی کنید. منتظر تغییرات در خلق و خوی خود باشید. شما می‌توانید با تمرکز بر تغذیه سالم، ورزش منظم و لذت بردن از یک سرگرمی تأثیر آن را کاهش دهید. اگر نوسانات خلقی بر زندگی شما تأثیر می‌گذارد در مورد گزینه‌های درمان خود برای کنترل تغییرات خلق و خوی با پزشک صحبت کنید.

 

نتیجه‌گیری:

با شناخت علائم بارداری می‌توانید از پزشک کمک بگیرید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که رژیم غذایی خود را تنظیم کنید تا برای نیاز‌های فرزند متولد نشده و سلامت جسمانی خود در طول بارداری آماده شوید.

 

منبع:

mominthesix.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *