1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

علت ایجاد واژینیسموس، راه درمان چیست؟

علت ایجاد واژینیسموس، راه درمان چیست؟

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که چرا بعضی از خانمها به واژینیسموس مبتلا می شوند؟ و درمانش چیست؟

سوال : چرا بعضی از خانمها به واژینیسموس مبتلا می شوند؟ و درمانش چیست؟

پاسخ : علت ایجاد واژینیسموس، انقباض در یک سوم تحتانی عضلات واژن است. در قسمت دو سوم فوقانی عضلات واژن هیج حسی وجود ندارد ولی در یک سوم تحتانی عضلاتی وجود دارند که باعث انقباض ناگهانی و بدون اراده خانم میشوند و در هنگام رابطه جنسی باعث درد شدید شده و از رابطه جلوگیری میکند.
علل واژینیسموس متعدد است یکی از علت ها این است که خانمی اطلاعی از آناتومی بدن خود ندارد و به شدت از رابطه ترس دارد.
واژینیسموس درمان های متعددی دارد شامل:

  • مشاوره با متخصص
  • نشستن در آب گرم قبل از برقراری رابطه
  • در موارد شدیدتر استفاده از ژل های لوبریکانت و استفاده از داروهایی که باعث شل شدن عضلات لگن میشوند.
  • در انواع شدیدتر استفاده از پروتز است که به آن رفتار درمانی میگویند.
  • روش دیگر تزریق بوتاکس به عضلات لگن توسط متخصص زنان است
  • استفاده از لیزر واژینال

برای آگاهی بیشتر ازعلل و درمان واژینیسموس به سراغ دکتر مژگان السادات دادگر رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر مژگان السادات دادگر یا دریافت نوبت از کلینیک دکتر مژگان السادات دادگر کلیک کنید.

علت ایجاد واژینیسموس، راه درمان چیست؟

در حالت طبیعی زمانی که چیزی وارد واژن مانند یک تامپون یا آلت تناسلی می شود ، به عضلات واژن وی ، فشار می آورد ولی منعطف بوده و دخول صورت می گیرد اما زمانی که عضلات باز نشود ، دچار اسپاسم می شود که می تواند ناراحتی خفیفی ایجاد کند یا بسیار دردناک باشد. به همین دلیل زن در این شرایط دچار ترس و استرس در هنگام رابطه جنسی می شود. این مسئله رابطه زناشویی را تحت تاثیر قرار داده و منجر به مشکلات فراوانی می شود که به آن واژینیسموس Vaginismus می گویند. آیا این مشکل درمان دارد ؟

علائم واژینیسموس

رابطه جنسی دردناک اغلب اولین علامت واژینیسموس است. درد تنها با دخول رخ می دهد. این درد معمولاً بعد از خارج کردن آلت تناسلی از بین می رود ، اما نه همیشه.
برخی از زنان این درد را همراه اشک تحمل می کنند بسیاری از این خانمها هنگام وارد کردن تامپون یا در طی معاینه داخلی لگن ، احساس ناراحتی نیز می کنند.

علل واژینیسموس یا ترس از نزدیکی

 این مشکل معمولا با اضطراب و ترس از رابطه جنسی در ارتباط است. 
بعضی از خانمها در همه شرایط و با وارد شدن هر چیزی احساس درد دارند. برخی دیگر فقط در شرایط خاص ، مانند رابطه با همسرخود.
البته برخی بیماری ها مانند عفونت ها می توانند باعث مقاربت دردناک شوند. بنابراین مراجعه به پزشک متخصص زنان برای تعیین علت اصلی بروز درد در هنگام رابطه جنسی بسیار مهم است.

واژینیسموس

انواع واژینیسموس

  • واژینیسموس اولیه

    هنگامی که زن به دلیل انقباضات غیر ارادی عضلات کف لگن ، هرگز رابطه جنسی بدون درد نداشته است .این وضعیت به نام واژینیسموس اولیه شناخته می شود. برخی از زنان با این مشکل حتی قادر به قرار دادن تامپون و یا معاینات کامل لگن نیستند. بسیاری از زوج ها به دلیل این مشکل قادر به برقراری رابطه جنسی نیستند.

  • واژینیسموس ثانویه

    واژینیسموس حتی بعد از سالها رابطه جنسی لذت بخش ، می تواند در آینده در زندگی ایجاد شود. این نوع بیماری که به واژینیسموس ثانویه معروف است معمولاً با نوعی وضعیت پزشکی ، حادثه ، زایمان ، جراحی یا تغییر دوره زندگی (یائسگی) ایجاد شود.

آیا واژینیسموس قابل درمان است؟

واژینیسموس قابل درمان است . درمان موفقیت آمیز نیازی به دارو ، جراحی ، هیپنوتیزم و هیچ روش تهاجمی پیچیده دیگری ندارد.تنها با کمک لیزر این مشکل برطرف می شود . لیزر تنها در مدت زمان کمی و بدون درد انجام می شود . فرد بعد از درمان دیگری دردی در هنگام رابطه جنسی نداشته و می تواند از رابطه خود لذت ببرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *