1403/02/05

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

علت وزوز گوش در دوران بارداری چیست؟

علت وزوز گوش در دوران بارداری چیست؟

علت وزوز گوش در دوران بارداری چیست؟

وزوز ضربان دار شکل نادری از وزوز گوش است که از ضربان ثابت و قابل پیش‌بینی پیروی می‌کند. وزوز گوش به تنهایی یک تشخیص نیست و معمولاً نشانه چیزی عمیق‌تر است. گاهی اوقات وزوز گوش ممکن است به دلیل موارد جزئی ایجاد شود. با این حال از آنجایی که همیشه اینطور نیست اگر شروع به تجربه زنگ زدن مداوم در گوش خود کردید ضروری است که با پزشک خود مشورت کنید. مشخص کردن علت دقیق وزوز گوش سخت است زیرا دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است آن را تجربه کنید از دلایل جزئی تا عمده.  بیایید به چند مورد از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود گوش‌های شما در دوران بارداری زنگ بزند نگاهی بیندازیم:

 تجمع موم:

 اگر در مجرای گوش خارجی انسداد دارید نحوه عبور صدا از کانال گوش تغییر می‌کند. اساساً اگر کانال مسدود شده باشد پرده گوش شما نمی‌تواند به درستی کار کند بنابراین ممکن است فقط لازم باشد گوش‌ها را تمیز کنید.

 سردرد:

صدای زنگ در گوش شما می‌تواند نشانه اولیه میگرن باشد چیزی که زنان باردار دچار آن می‌شوند.  

 فشار خون بالا:

 افزایش فشار خون می‌تواند باعث وزوز گوش شود زیرا مغز بسیار نزدیک به گوش است و رگ‌های خونی زیادی در آن ناحیه وجود دارد. در این حالت کنترل فشار خون باید وزوز شما را کاهش دهد.

کم خونی:  

کمبود آهن همچنین می‌تواند باعث وزوز گوش شود و زنان باردار در معرض خطر بیشتری برای کم خونی هستند. انجام آزمایش خون می‌تواند مشخص کند که آیا این علت است یا خیر. اگر وزوز گوش شما با افزایش مصرف آهن از بین نرفت ممکن است زمان آن رسیده باشد که دلایل دیگر را بررسی کنید.

 تومور گوش:

 این یک اتفاق بسیار نادر است و به طور کلی شامل چندین علامت مرتبط دیگر از جمله کاهش شنوایی، سرگیجه و از دست دادن یا کاهش حرکت عضلات صورت است.

 افسردگی و استرس:  

ما در مورد افسردگی در دوران بارداری به اندازه کافی صحبت نمی‌کنیم اما این اتفاق می‌افتد و غیر معمول نیز نیست. زنگ زدن گوش می‌تواند یکی از عوارض جانبی استرس طولانی مدت یا اختلالات خلقی باشد.  

 اتواسکلروز:  

اگر مبتلا به اتواسکلروز هستید استخوان‌ها به طور غیر طبیعی در گوش شما رشد می‌کنند. بارداری می‌تواند اتواسکلروز قبلی را بدتر کند و وزوز گوش را تشدید می‌کند.

 پره اکلامپسی:

 وزوز گوش ممکن است یک علامت هشدار دهنده برای این بیماری باشد که ۵ درصد از زنان باردار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وزوز گوش چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان وزوز گوش شما کاملاً به مدت میگرن بستگی دارد. وزوز اگر صرفاً به دلیل هورمون‌ها یا عوامل دیگر مربوط به بارداری باشد باید در عرض چند هفته پس از تولد کودک شما از بین برود. پزشک می‌تواند پس از معاینه گوش عملکرد‌های بهتری به شما بدهد.

آیا وزوز گوش در دوران بارداری شایع است؟

اگر در گذشته وزوز گوش را تجربه کرده‌اید یا آسیب شنوایی، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صدا‌های بلند یا سردرد دارید در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن در دوران بارداری هستید. بارداری به تنهایی علت وزوز گوش نیست بلکه عامل تشدید‌کننده آن است.

چگونه با وزوز گوش مقابله کنیم؟

 از قرار گرفتن در معرض صدا‌های بلند خودداری کنید: 

صدا‌های بلند مانند آتش بازی یا موسیقی می‌تواند یک محرک اصلی برای همه وزوز گوش باشد. سکوت می‌تواند به همان اندازه باعث بدتر شدن وزوز گوش شود بنابراین سعی کنید در اطراف مکان‌های خنثی بمانید.  

 مکمل‌های روی مصرف کنید:

روی می‌تواند به کاهش اثر وزوز ناشی از کم شنوایی کمک کند. مکمل‌های دوران بارداری شما شامل روی است بنابراین اگر آن‌ها را مصرف نمی‌کنید شروع به خوردن آن‌ها کنید. همچنین مراقبت از بدن خود و اطمینان از اینکه در حین حمل کودک شما هر آنچه را که برای عملکرد لازم دارد به آن می‌دهید بسیار مهم است. یک پزشک می‌تواند اطلاعات عمیق‌تری در مورد مکمل‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند به شما بدهد. افزودن غذا‌های غنی از روی به رژیم غذایی شما مانند گوشت، صدف، حبوبات و دانه‌ها می‌تواند به کاهش اثر وزوز گوش کمک کند.

 از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید:

یک رژیم غذایی سالم می‌تواند کمکی برای وزوز گوش شما باشد. پرهیز از شکر، مقادیر زیاد نمک و الکل باعث کاهش صدای زنگ می‌شود. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید از جمله مصرف بهترین میوه‌ها در دوران بارداری.

 مدیتیشن و یوگا انجام دهید:

مدیتیشن می‌تواند به آرامش بدن و ذهن شما کمک کند. همچنین می‌تواند عضلات منقبض، سردرد و افسردگی یا عوامل مرتبط با استرس را که می‌توانند وزوز گوش شما را بدتر کنند تسکین دهد. اگر نمی‌توانید سکوت را تحمل کنید برای گذراندن این فرآیند به نویز سفید تکیه کنید. مانند مدیتیشن یوگا نیز می‌تواند مفید باشد و چیزی است که هر زن باردار باید انجام دهد. تناسب اندام و فعال ماندن حتی با رشد شکم برای سلامتی شما مهم است و می‌تواند مفاصل و ماهیچه‌ها را شل و تقویت کند.

 

منبع:

https://momlovesbest.com/tinnitus-while-pregnant

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *